Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exäni uusi tyttöystävä ei pidä lapsistamme

Vierailija
12.10.2016 |

Mitähän tästä vielä seuraa? Exäni ja lasteni isällä on uusi nuorehko tyttöystävä joka ei haluaisi, että lapset ovat joka toinen viikko isällään ja nyt exäni ilmoitti, että lasten tapaamissopimusta täytyy muuttaa jokatoinen viikonloppu-systeemiksi. Pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä miehiä... missä on niiden sydämet.

Vierailija
2/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta kysymys, joten vanhemmat päättää, ei uudet nyxät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua juttua. Itkeä pitää varmaan valitettavasti.

Vierailija
4/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yrität vedota ystävällisesti järkeen. Etsit netistä materiaalia isän vaikutuksesta lapsiin, molempiin sukupuoliin, jos teillä on tyttöjä ja poikia. Onko hänen isänsä ollut hänen elämässään mukana? Jos ei, kysy, miltä se hänestä on tuntunut. Jos on, niin kysy, miltä olisi tuntunut, jos isä ei olisi halunnut tavata häntä kuin pari kertaa kuussa. Sano, että jos uusi nainen aidosti rakastaa miestä, hyväksyy myös lapset osaksi elämäänsä. Sano, että miltä lapsista tuntuu, kun kyselevät asiasta (ehkä myöhemmin, jos ovat nyt vasta pieniä), niin isä joutuu selittämään, että pisti naisen toiveet lasten toiveiden edelle. Yritä pysyä rauhallisena mutta jämäkkänä.

Vierailija
5/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tulee lisäkuluja sinulle. Kysy paljonko on valmis maksamaan? Yleensä heti muuttuu mieli, kun joutuu maksamaan lisää lasten kuluista.

Vierailija
6/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että sinulle sopii, että lapset ovat luonasi joka toinen viikonloppu ja muun ajan isällään. Sano, että katsotaan vaikka puoli vuotta noin ja jos se viikko- viikko systeemi oli kuitenkin parempi niin sitten voitte palata siihen...

Vierailija
7/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt periksi anna. Mä tuossa tilanteessa vaatisin viikonloppu äitiyden.

Vierailija
8/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex yritti samaa. Kummasti muuttui ääni kellossa kun sanoin, että hän saa ihan itse kertoa lapsille miksi he eivät enää saa tulla hänen luokseen. Luotti, että minä hoidan eikä itse joudu siihen "pahiksen" rooliin eli sanomaan lapsille, että ovat tervetulleita enää joka toinen viikonloppu la-su väliseksi yöksi.

Vierailija
9/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tästä vielä seuraa? Exäni ja lasteni isällä on uusi nuorehko tyttöystävä joka ei haluaisi, että lapset ovat joka toinen viikko isällään ja nyt exäni ilmoitti, että lasten tapaamissopimusta täytyy muuttaa jokatoinen viikonloppu-systeemiksi. Pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa?

"Exäni ja lasteni isällä"???? Onko sun exällä ja lapsilla sama isä? :O Yääääääääk.

Vierailija
10/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka mahtavia vastauksia, kiitos! :D Exäni mielestä minun pitää ymmärtää että hänellä on omakin elämä ja lapset kyllä sopeutuu... Joopa joo. Kyllä harmittaa että tein lapset moisen idiootin kanssa. Pitääpäs kysyä kuinka paljon hän aikoo sitten elareita maksella :D AP

Vierailija
11/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vain ne lapset aistivat sen, etteivät ole tervetulleita isänsä luo enää vaikka tämä jatkuisi. Itse isäni hylkäämänä iuden naisen vuoksi tiedän miltä se tuntuu. Se tunne kun olet pakollinen paha ja se ylimääräinen säännöllisesti, aivan kamalaa. Mielummin sitten äidillä koko aika. Tai jos kumpikaan ei halua, niin sijoitukseen sitten.

Vierailija
12/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs, ilmoitat että tapaamissopimusta ei sitten muutella hetken mielijohteesta, eli vaikka suhde loppuisi niin se ei tule vaikuttamaan lasten tapaamiseen. Ja koska lapset ovat sinulla enemmän, pitää myös elatusmaksuja tarkistaa.

Vierailija
13/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset vain kyläilevät joka toinen viikonloppu isällään olet käytännössä yksin vastuussa kaiken aikaa. Omia menojasi varten joudut aina palkkaamaan lapsenvahdin. Elatusmaksujen on vastattava tilannetta; vähintään 500-700/ lapsi ja kuukausi. Jos ex on hyvätuloinen ei pitäisi olla ongelma. Ja tottakai uusi tyttöystävä mielellaan avustaa ja maksaa kun saa olla rauhassa.

Vierailija
14/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti vain ne lapset aistivat sen, etteivät ole tervetulleita isänsä luo enää vaikka tämä jatkuisi. Itse isäni hylkäämänä iuden naisen vuoksi tiedän miltä se tuntuu. Se tunne kun olet pakollinen paha ja se ylimääräinen säännöllisesti, aivan kamalaa. Mielummin sitten äidillä koko aika. Tai jos kumpikaan ei halua, niin sijoitukseen sitten.

Siksipä juuri pitäisi saada nyt mies ymmärtämään asia itse. Jos sinulla ap on puheyhteys mieheen olemassa, niin vetoa hänen fiksuuteensa. "Et kyllä sä varmaan fiksuna miehenä ymmärrät..." Ja sitten niitä faktoja isän vaikutuksesta lapseen kehiin. En lähtisi heittämään ensin mitään elari, viikonloppuäiti-juttuja. Se menee riitelyksi. Ensin hyvällä ja sitten vasta pahalla ;)

t. Nelonen

Vierailija
15/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä tahtoisi ruveta vänkäämään että ottakoon mies sitten lasten lähihuoltajuuden ja itse vaadin viikonlopputapaamisia... Vaikka voisin muuten vängätä iesidiootin kanssa, en tahtoisi lapsilleni sitä oloa, että kumpikaan vanhemmista ei halua heitä.

Mutta joo, kahdestaan haluaisin miehen kanssa puhua. Artikkeleja isän merkityksestä lapsen kehitykseen, tytön ja pojan, voisin hänelle linkata. Puhuisin sen puolesta, että hän ymmärtäisi oman merkityksensä lapsille. Ja raha-asiat tietysti menisivät uusiksi, eli elarimaksut on tarkistettava kunnolliselle tasolle.

Mies kuitenkin sitten tekee päätöksensä, jos tekee. Minusta on kohtuullista vaatia, että hän itse selittää lapsille miksi tahtoo asioiden menevän näin. Minunkin mies teki noin, kaikesta hyvästä yrityksestäni huolimatta. En ikinä puhunut miehestä puolta pahaa sanaa lapsille, ja yritin tukea lasten ja isän suhdetta minkä kykenin. Ennen kaikkea halusin aina lasten tuntevan, että ainakin minun luona heillä on aina paikka, milloin tahansa.

Lapsista kasvoi fiksuja naisia, joilla on jopa parisuhteet. Mutta ehkä heidän suhteessa miehiin on aina pieni epäluottamus, tai sanotaan niin että täysin eivät voi mieheen luottaa.

Meidän tapauksessa en taatusti vieraannuttanut isää lapsistaan, hän teki sen ihan itse.

Siinä minun tarina. Tsemppiä aloittaja, ja kaikki siskot samassa tilanteessa. Sitä tuntee pitkään surua ja syyllisyyttäkin siitä, minkä idiootin isän on rakkaille lapsilleen tullut valinneeksi. Ei auta kuin ajatella, että ilman sitä kusipäätä lapseni eivät olisi juuri niitä lapsia joilla minut on siunattu. Vaikka mies on paska isänä, ei naisen silti tarvitse alentua paskaksi äidiksi.

Vierailija
16/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta kysymys, joten vanhemmat päättää, ei uudet nyxät.

Ymmärryksessä vikaa? Exä on ilmoittanut asiasta, ei nainen.

Vierailija
17/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä lukee kiitollisena ja epäuskoisena kommentteja. Pelkäsin että tästä nousee päälleni "nyxien" toimesta paskamyrsky niin kuin av:lla on tapana mutta sen sijaan meininki on todella kannustavaa. Kiitos!

Olisiko teillä laittaa linkkiä jutuista joissa käsitellään isän merkitystä lapselle? Googletin jo mutta en vielä löytänyt mitään todella "pysäyttävää" jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Minä pidän lapset vaikka kokonaan jos miehellä tosiaan sekoaa pää uuden ihastuksen takia. Siitä älkää kantako huolta :)

Vierailija
18/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/kipupisteita/perheen_kriisit_ja_muuto…

Mll sivuilta löytyy rutkasti hyviä vinkkejä erilaisiin elämäntilanteisiin.

Vierailija
19/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan käydä jonkun lastenvalvojan luona tekemässä virallinen sopimus, että on sitten mustaa valkoisella. Parhaassa tapauksessa mies ymmärtää olevansa idiootti, kun joutuu kertomaan vieraalla ihmiselle, että lapset eivät enää kiinnosta, kun on uusi nainen kuvioissa.

Vierailija
20/20 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ymmärrä, että miehet harvemmin kiintyy lapsiin niin syvästi, koska voivat tarvittaessa tehdä uudet siihen uuteen liittoon. Lapiperhehelvetti on jopa voinut olla syy eroon, joten ero lapsista voi tuntua hyvältä. Joten siinä vaiheessa kun on erottu niin on melko turha enää vedota miehen fiksuuteen ja hyväntahtoisuuteen...varsinkin kun miestä on kyykytetty erossa oikein kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi