Onko epäilyttävää kun välittäjä oli avannut asunnon ikkunoita ennen esittelyä?
Kyseessä vuonna -55 rakennettu pienkerrostalo (5 asuntoa ja paineilmanvaihto). Kiinnostuin asunnosta todella ja aion pyytää uutta esittelyä, mutta nyt pitää mainita välittäjälle että älä avaa ikkunoita etukäteen! :D
Tulee heti mieleen että salaillaan jotain. Onko tämä yleistäkin että tuuletellaan asuntoa ennen näyttöä? (Asunnossa ei asu kukaan tällä hetkellä).
Kommentit (16)
Homeen hajua ei kyllä pysty ikkunat avaamalla pois tuulettamaan. Sehän tuntuu ihmisten vaatteista ulkonakin. Sen sijaan voi olla, että se painovoimainen ilmanvaihto ei oikeasti ihan riitä, ja siellä on tunkkaista.
On epäilyttävää. Eli voi olla home talo.
vaatisi tarkastuksen kyllä
Enkä itse ostaisi koskaan kunto tarkastusta tekemättä taloa
Mä kävin kerran kahdesti katsomassa erästä asuntoa, niin joka kerta oli asukas leiponut ennen sitä. Myyntikuvistakin jälkeenpäin huomasin, että keittiössä näkyi pullapelti.
Ihan selvästi yritti peitellä hajuja.
No kertoo siitä että ilmanvaihto ei toimi hyvin. Ei se ole välttämättä mitenkään salaista,mutta jos on tottunut esim.koneellisen ilmanvaihdon tuottamaan laadukkaaseen ilmaan niin tuollainen ei ikinä tunnu raikkaalta. Kysyisin syytä tuuletukseen ja ainakin toisella näytöllä saisi olla ikkunat kiinni.
Homeen hajua ei saa kyllä muutaman minuutin tuuletuksella katoamaan, ainakaan pesutiloista. Sen sijaan jos asunto on muuten tunkkainen tai siellä on vaikka paistettu sipulia ennen esittelyä, niin tuuletus auttaa. Pyydä uusi esittely ja mene paikalle hyvissä ajoin eli pyri tulemaan sisään yhdessä välittäjän kanssa. Tai pyydä vaikka häneltä kyytiä "kun oma auto on huollossa ja pääsisit kivasti bussilla siihen toimistolle".
Kun kämppä on asumaton niin haiseehan se ummehtuneelle jos siellä ei edes käydä, joten tuuletus on ihan ymmärrettävää. Lisäksi ilmanvaihto voi olla liian pienellä tms. Sitten on olemassa se vaihtoehto että asunnon ilmanvaihto ei ole toimiva ts. korvausilmaa ei esim. saada ulkoa liiallisen tiivistämisen takia tai korvausilmaventtiilejä ei edes ole. Se ei tosin ole kovin suuri ongelma koska ventiilithän saa asennettua aika helposti ja ikkunoita voi pitää auki ennen sitä. Jos kyse on muista puutteista ilmanvaihdossa niin kalliimmaksi toki voi tulla. Kolmas vaihtoehto onkin sitten se homeongelma, mutta sitä ei pelkästään haistelemalla pysty selvittämään ja silloinkin ongelma voi olla pieni tai valtava jos hometta olisikin jossakin.
Jos asunto on ollut asumatta, niin viemärit ovat voineet kuivua ja alkaa haista.
Jos itse olisit kiinteistövälittäjä ja sinulta olisi päässyt tuhnu niin jättäisitkö tuulettamatta kun ostaja voi soittaa ovikelloa milloin tahansa?
Jos asennossa ei asuta eikä kukaan ole muistanut useampaan viikkoon päästää viemäreihin vettä niin voi ihan olla että kuivuneet hajulukot haisee
Kiinteistövälittäjien kikka. Tuulettavat asunnot aina ennen näyttöä.
Samaa itsekkin kerran mietin, kun kävin katsomassa vanhaa taloa. Kaikki ovet ja ikkunat auki. Ei edes koira tuoksunut talossa, vaikka eteisessä oli kuppi ja hihna. Sanoivat kyllä suoraan, että yksi seinä pitäisi purkaa homeen takia. Oli vielä tasakatto.
Vierailija kirjoitti:
Jos asunto on ollut asumatta, niin viemärit ovat voineet kuivua ja alkaa haista.
Meillä vuokrattavassa kämpässä tämä tekee hajua, kun on nyt taas tyhjillään.
Meillä ainakin vanhemmat välittäjät vetää joka ainoan ikkunan auki ennen näyttöä. Nuoremmat ei tätä tee läheskään niin paljoa.
Voit pyytää näytön ilman ikkunoiden avaamista, jos sinua vaivaa asia. Minä pyytäisin, koska on kyse isoista päätöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kerran kahdesti katsomassa erästä asuntoa, niin joka kerta oli asukas leiponut ennen sitä. Myyntikuvistakin jälkeenpäin huomasin, että keittiössä näkyi pullapelti.
Ihan selvästi yritti peitellä hajuja.
Höpsis, toihan on vanha kikka luoda muka kodintuntua ostajaehdokkaille eikä peitellä mitään
Haisee homeelta.