Kertokaa kokemuksia häirinnästä ja/tai ahditelusta!
Sukupuolella ei väliä. Kaipaisin hieman vertaistukea.
Kysyin aiemmin täällä mikä täyttää häirinnän/ahdistelun merkit ja otin neuvoista vaarin ja ilmoitin suoraan etten halua minkäänlaista viestiä tai puhelua enkä halua olla missään yhteyksissä. Tämä siis sen jälkeen kun olin pistänyt poikki n. 2vk tapailusuhteen ja estänyt sen jälkeen (koska ei mennyt perille) sosiaalisessa mediassa, mutta puheluita ja tekstareita tuli edelleen.
Sen jälkeen olen estänyt puhelinnumerot yms. Tämän jälkeen tuli jonkin ajan päästä sähköpostia jossa hän toivoi tapaamista, että voitaisiin puhua asioita. En vastannut. Ei ole mitään puhuttavaa. Tänään sitten tuli puhelua tuntemattomasta numerosta, johon vastasin koska odotin muuta puhelua mikä voi tulla tuntemattomasta. Katkasin puhelun heti tunnistettuani henkilön.
Sen jälkeen tuli kaksi tekstiviestiä missä ei ole olemassa mitään numeroa eli en voi estää. Yhteydenotot eivät ole aggressiivisia/uhkaavia/halventavia, joten en viitsisi poliisia tähän sotkea.
Päätin "suhteen" jo kuukausia sitten ja yhteydenottoja on sen jälkeen tullut viikon tai pari jälkeen. Kyseessä on ihan tavallinen yliopistolainen "nörtti" eikä siis mikään "jännämies" niikuin jotkut ehkä heti väittävät.
Internet hakujen jälkeen selvisi se järkyttävä totuus kuinka paljon on vinkkejä ja ohjelmia, joita voi käyttää kiertääkseen estot. En yleensä anna puhelinnumeroa tai varsinkaan kerro missä asun. Tästä syystä minulla on myös prepaid liittymä.
Ei voi ymmärtää miksi ei mene jakeluun, että ei kiinnosta millään tavalla! Kyseinen ihminen ei edes halunnut seurustelusuhdetta, joten senkään takia ymmärrä miksei jätä rauhaan.
Onko teillä mitään kokemuksia ja mikä teillä auttoi asiaan? Kiitos vastauksista.
Kommentit (4)
Jaa.a. Enpä tiedä, minulla on ollut yksi "fani" jo pitkään kanssa. Yhteydenpidon katkaisu ei ole auttanut ja suoraan sanominen. Henkilö on alkanut tuntumaan jo hieman pelottavalta. Tuntuu, että minä olen hänelle jollain lailla pakkomielle ja parisuhteeni (tuhoaminen?) tavoiteensa?
Minua puhelinrunkkari seurasi ja kiusasi useamman vuoden. Ongelma poistui vaihtamalla puhelinnumeron ja laittamalla sen salaiseksi. En tiedä vieläkään kuka tuo runkkari on.
Oho otsikossa virhe: siis kokemuksia häirinnästä ja/tai ahdistelusta.