Help! Mellunmäki asuinalueena. Kannattaako muuttaa?
Oon löytänyt budjettiini sopivan unelma-asunnon, mutta alue mietityttää, kun siitä ei kokemusta ole. Mielipiteitä puolesta ja vastaan perustelujen kanssa kiitos :)
Kommentit (34)
Minua kiinnostaa, missä niitä ulkomaalaisia, häiriöitä tai juoppoja ei nykyisin olisi? Töölössäkin on sekakäyttäjien märkä asuntola ja todella suuri osa asunnoista on sijoittajilta vuokralla.
Mielikuvat vs. todellisuus kirjoitti:
Minua kiinnostaa, missä niitä ulkomaalaisia, häiriöitä tai juoppoja ei nykyisin olisi? Töölössäkin on sekakäyttäjien märkä asuntola ja todella suuri osa asunnoista on sijoittajilta vuokralla.
Ekana tulee mieleen Munkkiniemi, Länsi-Pakila, Paloheinä ja Haaga tietyiltä osin
Sanoisin myös, että alueellisesti on eroja missäpäin mitäkin kaupunginosaa asuu, onko palvelut lähellä, onko auto käytössä, julkiset lähellä, ketä naapureita ja lähipiiriä, koulut, harrastukset. Moni asia vaikuttaa viihtyvyyteen. Ja varsinkin se mitä haluaa ja mikä on tärkeää. Se mikä idässä on hyvä, niin liikuntaharrastuksiin ja perhepalveluihin satsattu, isot hallit, hyvät kaupat ja palvelut, parkkipaikkoja on, uimarannat, luontoalueet, metro on nopea ja ennen myös toimintavarma. Vertailun vuoksi olen asunut myös muualla Hgin alueella. Paratiisi tämä ei ole ja ulkomaalais vihamielisille nounou mesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa aluetta, Kontulan no go zone vieressä.
Siellä taas kirjoittelee joku, joka ei itään uskalla tulla. Ja hyvä niin, ei sua kukaan tänne kaipaa.
Tässä kiteytyy suhteellisen hyvin valtaosa itähelsingin alueista. Käytös on kuin neuvostoliitossa, jos et ole samaa mieltä niin voit haistaa peen.
Kontula ihan jäätävää aluetta iltaisin, metriksellä saa juosta pirivietereitä karkuun jos hyvin sattuu. Meltsu hieman rauhallisempaa mutta illalla näyttää todelliset kasvonsa.
Sopii opiskelijalle.
Turvattomimmaksi koettujen kymmenen alueen joukossa on joka tutkimuskerralla ollut viisi samaa peruspiiriä (Mellunkylä, Jakomäki, Kallio, Alppiharju, Vuosaari).
https://www.kvartti.fi/fi/artikkelit/turvattomuuskokemuksissa-paljon-va…
Mellunmäki on mummolandia. Ei täällä näy muitakuin mummoja. Metron seutu tietty eri, mutta levottomin väki tulee sinne Länsimäestä.
Mikä on nykypäivän mellunmäkeläisten näkemys asuinalueestaan? Uskaltaako matkustaa kotiin viimeisellä metrolla ja kävellä päivällä kauppaan?
Aika paljon asuntoja on myynnissä noilla tuntureiden mukaan nimetyillä kaduilla. Johtuuko se lähestyvistä putkiremonteista?
Mukavan vehreältä siellä näyttää.
Mikä mättää tunturiteillä nyt vai eikö mikään?
Mellunmäen alue kehittynyt paljon ja jatkaa kehittymistä. Luonto vieressä suurin plussa.
Somalitiheys ei ole liian korkea. Toki niitä maleksii täälläkin mutta ei sellaisia määriä kuin jossakin Itäkeskuksessa.
Ihan ok, jos microsijainti on hyvä. Samoin Kontula
Ns. vanha Mellunmäki on tosi kivaa ja rauhallista aluetta. Asuimme siellä kymmene vuotta eikä koskaan ollut mitään ongelmia. Luonto on lähellä. Ihanat lenkkimaastot ja talvella ladut. Lähellä myös ns kartanon pellot joilla kiva syksyllä samoilla. Palvelujahan siellä nyt ei aivan ikkunan alla ole mutta joka suuntaan on hyvät kulkuyhteydet.
Toisaalta metron seutu on ehkä hiukan toisenlainen. Levottomampi.
Sitten taas Mellunkylä on lähinnä omakotitalo ja rivitaloaluetta.
Joten kannattaa tosiaan itse tsekata tarkemmin mihin kohtaa Mellunmäkeä paikka tulee.
Mutta kyllä se ihan hyvä paikka on.