Mitä katsot ruokapaketin kyljestä ennen ostopäätöstä?
Kommentit (35)
Parasta ennen, valmistusmaa ja vielä katson, ettei tuotteessa ole valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Tänään esim katsoin lasagnesta tuotesisältöä ja kun luin "koneellisesti erotettu broilerinliha" niin laskin paketin takaisin hyllylle.
Mistä löytää laadukasta lasagnea, niissä on aina jotain jämälihaa.
Kokkikartanon omassa on naudan ja sianlihaa.
Sen että hiilarit alle 10, mieluiten alle 5. Rasvaa saa olla kunnolla. Esim. juustossa noin 30/100 rasvaa.
Fatalji, 171/54
Jos lukee valkosipuli, lopetan lukemisen heti siihen ja laitan takas hyllyyn.
Jos tuote ei sisällä valkosipulia, katson päiväyksen ja valmistusmaan, mutta kumpikaan näistä ei silti estä mua ostamasta ko tuotetta. Ainoastaan valkosipuli.
Vierailija kirjoitti:
Sen, ettei tuotteessa ole käytetty liivatetta.
Aha. Eli mielemmin liivatteen tilalla syöpää aiheuttava Karrageeni E407 (leväkollodi tms. E-koodittomassa versiossa)
Ettei ole lisäaineita eikä geenimanipuloitua soijaa.
Kotimaisuuden. Pyrin siihen, että en syö mitään tuontiruokaa.
Katson suolan, rasvan ja kuidun määrän. Tilanteesta riippuen myös laktoosin ja gluteenin.
Parasta ennen, valmistusmaa ja onko lisättyä sokeria (arkiruuat, herkuissa pitääkin olla)
Tuorepastapaketissa luki "saattaa sisältää pieniä määriä nilviäisiä"! Yööök!
Enkä tee itse.
Päiväyksen lisäksi tarkistan vain sen, sisältääkö se tai saattaako sisältää pähkinää tai maapähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Tänään esim katsoin lasagnesta tuotesisältöä ja kun luin "koneellisesti erotettu broilerinliha" niin laskin paketin takaisin hyllylle.
Mistä löytää laadukasta lasagnea, niissä on aina jotain jämälihaa.
Filettäkö siihen sun lasagnen jauhelihaan pitäs jauhaa? Mä itse ajattelisin, että kun kerran eläin tapetaan ruoaksi, ni olis syytä sitten kanssa käyttää se mahdollisimman huolella hyödyksi.
Sen, ettei tuotteessa ole käytetty liivatetta.