Kylppäriin laatat vai muovimatto?
Kommentit (26)
Vuokra-asunnoissa muovimatot lienee aika yleisiä. Täällä asunnossani on sellainen ja samanlaisia näkyy muidenkin tuntemieni vuokra-asujien kylppäreissä. Siinä on sellainen "kohokuvioitu" pinta. Se ei ole liukas, Omaan asuntoon saattaisin laittaa laatat, mutta toisaalta minulla ei ole ongelmaa tuon muovimaton kanssa. Vertailla en osaa, koska en tunne ominaisuuksia. Samanlaista muovimattoa näkee kyllä myös ihan uusissa myynnissä olevissa asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnosta. Jos siis asunnolla ei ole suurta arvoa ja/tai et ole remontoimassa myyntitarkoituksessa, niin sitten muovimatto on ok. Jos meinaat asunnon jossain aiheessa myydä ja hintatavoite on +300k€, niin sitten laatta.
Pintamateriaalihan on puhtaasti ulkonäköseikka ja molemmista vaihtoehdoista löytyy turvallisia karheita versioita.
Näytä minulle laatta jossa ei ole välejä?
Sillä niiden puhdistaminen on aivan perseestä.
Toinen ongelma on se että laatta hajoaa heti jos siihen joku iskeytyy. Sellaisella materiaalilla ei mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Tuota liukastumisvaaraa en tajua lainkaan, jos siis ihminen on tervejalkainen. Minä olen 49-vuotias, enkä ole ikimaailmassa liukastunut kylppärin laattalattialla.
Muovimatto on ruma, etenkin kylppärissä. Voisin kyllä kuvitella vinyylilattian vaikka eteiseen tai keittiöön.
Tuhannet suomalaiset vuosittain joutuu sairaalaan sen takia että ovat kaatuneet kylpyhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ottaisin muovimaton. Tai ei se nyt suoranaista muovia ole, mutta yhtenäinen pinta olisi cool. Laatat on so last season :)
Matto olis helppo pitää puhtaana!
Joku vetosi siihen, että laattalattian saumoista menee vesi laatan alle: No joo, mut se vesieriste on laatan alla, joten ei merkitystä...
Se vesieriste ei vettä pidä. Sen takia höyrysulkua ei saa laittaa kylpyhuoneen ulkoseinälle koska muuten se kosteus ei pääse pois. Mistä se kosteus tulee? Se tulee juuri sen vesieristeen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tuota liukastumisvaaraa en tajua lainkaan, jos siis ihminen on tervejalkainen. Minä olen 49-vuotias, enkä ole ikimaailmassa liukastunut kylppärin laattalattialla.
Muovimatto on ruma, etenkin kylppärissä. Voisin kyllä kuvitella vinyylilattian vaikka eteiseen tai keittiöön.
Liukastuminen tai kaatuminen ei ole sellainen omavalinta vaan kun jalat lähtee alta niin ne lähtee.
Mä ottaisin muovimaton. Tai ei se nyt suoranaista muovia ole, mutta yhtenäinen pinta olisi cool. Laatat on so last season :)
Matto olis helppo pitää puhtaana!
Joku vetosi siihen, että laattalattian saumoista menee vesi laatan alle: No joo, mut se vesieriste on laatan alla, joten ei merkitystä...