Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kaulan ultrasta

Vierailija
11.10.2016 |

Minulta ultrattiin viikko sitten kaulassa oleva kyhmy. Kyhmy sijaitsee leuan kulmassa aika keskellä kaulaa, vähän enemmän vasemmalla. Se kipuilee ja on aika isokin mutta ei näy ulkoapäin.

Joka tapauksessa sitä luultiin imusolmukkeeksi toisessa lääkärissä ja nyt se ultrattiin ja mitään ei löytynyt koko kaulasta. Ultraava hoitaja kokeili laitteella ihan patin päältä, eikä kuulemma havainnut mitään. Siis mikä ihme se voi olla jos ei ole imusolmuke eikä ultrassakaan mitään selvinnyt. Olen ollut siinä uskossa että ultraamalla saa aika tarkan kuvan jos se tehdään.

Nyt vähän mietityttää että mikä minulla on?! :/ Patti minulla on ollut jo 6kk ja olen käynyt varmaan 5 eri lääkärillä siitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ideaa?

Vierailija
2/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on muutama vastaus, jos et ole vielä katsonut: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraava hoitaja? Kyllä mulla on ultrauksen tehnyt aina lääkäri ja ottanut samalla ohut tai paksuneulanäytteet. Lausunto tutkimuksesta on mennyt hoitajalle lääkärille.

Vierailija
4/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ultrattiin aikanaan alavatsa, koska gyne tunsi painelemalla jotain, jonka takia kirjoitti lähetteen tähystykseen. Eivät sairaalan ultrassa kuulemma nähneet mitään ja sanoivat, että olen siellä turhaan, mutta tähystetään nyt silti, kun kerran käskettiin. Seuraavana päivänä tähystysleikkauksessa poistettiin nyrkinkokoinen kasvain ja se munasarja, jossa se oli kiinni. Osoittautui onneksi hyvälaatuiseksi. Eli ei ultraamalka aina kaikki paljastu.

Vierailija
5/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kiinnitin huomion kuin edellinen; meillä ultraukset suorittaa aina erikoislääkäri, radiologi. Itse en huolisi hoitajaa ultraamaan.

Vierailija
6/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis sori, kirjoitin väärin, lääkäri ultrasi ja lähetti sitten tulokset vielä hoitavalle lääkärille. Tämä ultrauksen tehnyt sanoi jo siinä ettei löydä mitään ja kaikki näyttää normaalilta. Lääkäri soitti myöhemmin ja sanoi samaa. Kävin yksityisellä lääkärillä :)

AP

Vierailija
7/7 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohutneulanäytettä ei otettu, ei edes puhunut mitään sellaisesta.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän