Kannattaako nuorelle aikuiselle kertoa hänen vanhempiensa masennuksesta?
Tämä nuori aikuinen on aiheuttanut liikaakin harmaita hiuksia vanhemmilleen tempauksillaan ja nyt hän on ilmeisesti alkoholisoitunut. Vanhemmat ovat selvästi masentuneita.
Olen todella huolissani tilanteen kehittymisestä ja minun tekisi mieli ottaa ja puhutella tätä ihmistä. Hän särkee touhuillansa vanhempien sydämet. Hänen vanhempansa ovat aina rakastaneet ja tukeneet häntä. Ovat todella murtuneita kun opintojen tueksi tarkoitetut rahat ovat menneet kurkusta alas.
Mutta kannattaako se? Eihän hän välitä näköjään siitäkään että ikääntyvien vanhempien kunto on mennyt huonoksi. Isä on nyt sairauslomalla burn outin vuoksi.
Kommentit (2)
Vanhemmat haluavat varjella häntä kaikelta. Sen vuoksi heidän lapsensa rällästää somen perusteella onnesta soikeana. Minun mielestäni aikuiselle ihmiselle pitäisi voida sanoa että laittaa korkin kiinni ja soittaa välillä vanhemmille.
Ei kannata. Se on vanhempien asia itse kertoa tai olla kertomatta, ei ulkopuolisten.
Jos tosiaan nuori on alkoholisoitunut, ja ehkä masentunutkin, niin häntä ei tosiaan auta että hänen päälleen kuormataan vielä vanhempienkin tuskat. Luultavasti johtaa vaan juomaan lisää lisääntyneeseen ahdistukseen.