Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naisten työuria saataisiin pidennettyä?

Vierailija
11.10.2016 |

Pitäisikö esim. naisten eläkeikää korottaa, koska heidän keskimääräinen elinikänsäkin on miehiä pidempi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asennoitunut niin, että olen työelämässä vielä 15 vuotta. Ikää on nyt 53. Tosin en varmaan toisen palveluksessa vaan palaan taas yrittäjäksi.

Lakia muuttamalla ei synnytetä työpaikkoja ja työuran pidentäminen yli 65-vuotiaaksi on nytkin mahdollista, joten eiköhän pidetä lait ihan entisellään.

Vierailija
2/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 14-vuotiaasta, pitkiä aikoja kahta työtä tehden. En sitten tiedä kuinka pitkään mun vielä halutaan tätä venyttävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ei naiset pääse töihin ja sitten eivät pääse sieltä pois.

Jos nainen elää 20 vuotta pitempään, mitä 60-vuotiaana sydänkohtaukseen kuollut miehensä, ei se sitä tarkoita, että nainen olisi työkykyinen. Monella ne viimeiset vuodet menee vuodeosastolla sängyssä maaten.

Vierailija
4/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi luontevaa, jos naiset tekisivät puoli vuotta pidemmän työuran asevelvollisuuden sijaan? Joku päivystävä dosentti voisi laskea taloudelliset vaikutukset yhteiskunnalle ja työnantajille ja ketä ikinä asia koskisi.

Vierailija
5/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen elää 20 vuotta pitempään, mitä 60-vuotiaana sydänkohtaukseen kuollut miehensä, ei se sitä tarkoita, että nainen olisi työkykyinen. Monella ne viimeiset vuodet menee vuodeosastolla sängyssä maaten.

Ei niitä viimeisiä vuosia olisi tarkoituskaan käyttää työntekoon, vaan eläkeikä voisi naisille olla vaikkapa kaksi tai kolme vuotta korkeampi. Miehet tekevät suurimman osan fyysisesti raskaista töistä, joten muutos olisi siltäkin kannalta hyvä. Ap

Vierailija
6/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä viimeisiä vuosia olisi tarkoituskaan käyttää työntekoon, vaan eläkeikä voisi naisille olla vaikkapa kaksi tai kolme vuotta korkeampi. Miehet tekevät suurimman osan fyysisesti raskaista töistä, joten muutos olisi siltäkin kannalta hyvä. Ap

Naiset tekevät sen työnsä päälle edelleen enemmistön kotitöistä.

Vierailija
7/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jääkö vuosiksi kotiin lapsia hoitamaan.2 lasta ja kummankin kanssa 3 vuotta kotona. =6 vuotta pois duunista.

Itse lopetin 38 + työvuoden jälkeen 58 vuotiaana,poissa vuoden äitiyslomalla. Tein osa -aika töitä opiskellessani.Rehellisyyden nimissä on sanottava, että työtilanne tuolloin oli ihan toinen kuin nykyään.

Vierailija
8/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää jääkö vuosiksi kotiin lapsia hoitamaan.2 lasta ja kummankin kanssa 3 vuotta kotona. =6 vuotta pois duunista.

Itse lopetin 38 + työvuoden jälkeen 58 vuotiaana,poissa vuoden äitiyslomalla. Tein osa -aika töitä opiskellessani.Rehellisyyden nimissä on sanottava, että työtilanne tuolloin oli ihan toinen kuin nykyään.

Miksei? Itse lintsasit 7 vuotta loppupäästä.

Vierailija
9/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan lasten teko. Siinä se.

Vierailija
10/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt pääsisi ensin sinne töihin..

T: pätkätyöläinen 39 v.

Vierailija
11/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin, mutta mitä sitten? Kotityöt ovat pariskunnan keskinäinen asia eikä mikään yhteiskunnallinen kysymys, kuten ansiotyöstä maksettava vero ja eläkkeet. Jos taas tarkoitat, että Sirpa Sinkkunainen imuroi useammin kuin Pekka Poikamies, niin se ei kuulu kenellekään. Ap

Vierailija
12/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintsasin vain noin puolet ,mun eläkeikäni on 63 ja eläkkeelle siirryin 62na (putki) . Mun mielestä lähes 40vuotta duunia oli ihan riittävä panos yhteiskunnalle.Eikä eläkekään pienentynyt kuin vajaa 150 ,mikä on vähän kun vertaa mitä sain tilalle.

Vierailija
13/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintsasin vain noin puolet ,mun eläkeikäni on 63 ja eläkkeelle siirryin 62na (putki) . Mun mielestä lähes 40vuotta duunia oli ihan riittävä panos yhteiskunnalle.Eikä eläkekään pienentynyt kuin vajaa 150 ,mikä on vähän kun vertaa mitä sain tilalle.

Lintsasit 7 vuotta siitä yleisestä eläkeiästä. Minulla on tällä hetkellä koossa työvuosia 42 ja vielä pitäisi siis vaan venyttää?

Vierailija
14/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin, mutta mitä sitten? Kotityöt ovat pariskunnan keskinäinen asia eikä mikään yhteiskunnallinen kysymys, kuten ansiotyöstä maksettava vero ja eläkkeet. Jos taas tarkoitat, että Sirpa Sinkkunainen imuroi useammin kuin Pekka Poikamies, niin se ei kuulu kenellekään. Ap

Yhteiskuntaan kuitenkin vaikuttaa, kun naiset eivät enää haluakaan lapsia tai vähemmän kuin mitä väestörakenteen kannalta olisi hyvä.

Vierailija
15/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen viimeisen työvuoteni 55-vuotiaana ja jään sitten eläkkeelle. Elän säästöillä ja muilla tuloilla varsinaiseen eläkeikään saakka.

Vierailija
16/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että miehet hoitavat lapsiaan enemmän.

Äiti hoitaa äitiyslomalla isän osittaisella avulla (neljä viikkoa tms.?), mutta hoitovapaalla isä hoitaa enemmän. Kaikki lastenhoito ja kotityöt puoliksi. 

Hoitovapaalla äiti pääsee (lepäämään) työpaikalle, isä hoitaa lapset ja tekee valtaosan kotitöistä.

Vierailija
17/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan lasten teko. Siinä se.

50 vuoden päästä Suomi on sitten finito jos näin tehdään.

Vierailija
18/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että miehet hoitavat lapsiaan enemmän.

Äiti hoitaa äitiyslomalla isän osittaisella avulla (neljä viikkoa tms.?), mutta hoitovapaalla isä hoitaa enemmän. Kaikki lastenhoito ja kotityöt puoliksi. 

Hoitovapaalla äiti pääsee (lepäämään) työpaikalle, isä hoitaa lapset ja tekee valtaosan kotitöistä.

Hoitovapaa = vanhempainvapaa? Tuotahan ollaan esittämässä jaettavaksi. Ihan hyvä ajatus. Sen sijaan lasten hoitaminen 3-vuotiaiksi kotona on yhteiskunnalta hirveää tuhlausta, tuohon on naisten ihan turha mennä.

Vierailija
19/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin juuri, että mun työura on yhteensä 49 vuotta kun vähennän 3 vuotta lapsen kanssa kotona. Kuinka paljon pidempi kuin 49 vuotta työuran pitäisi olla? Mulla olis tuosta vielä 35 vuotta jäljellä ja nyt on jo tuki-ja liikuntaelinvaivoja ja yksi burn out takana. Aivan typeriä juttuja nämä, että sukupuolen perusteella sitä ja tätä ja tuota. Jokainen elää yksilöllisen elämän. Voin myös kertoa, että yhdenkään miehen rahoilla en ole koskaan elänyt, päin vastoin itseasiassa. Kysy mieluummin, miten saada syrjäytyneet nuoret miehet ylipäätään työelämään.

Vierailija
20/21 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mitenkään. Työssäkäynti on perseestä. Minä olisin ihan mielelläni kotirouva, jos koko yhteiskunta ei siitä syyllistäisi. Feministit menkööt töihin, kun he siitä niin nauttivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi