Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten herneiden ja ulkomaisten linssien ravintosisältö on kutakuinkin sama

Vierailija
11.10.2016 |

Linssit hiukan monikäyttöisempiä (?) ja ravintosisältö kenties n 20% parempi.

Koskaan en ole huomannut että kukaan kasvishörhö olisi ilmoittanut tekevänsä suomalaisesta herneestä yhtään mitään. Jopa nyhtökauran valkoinen herne lienee ulkomaista tuotantoa, härkäpavusta puhumattakaan.

Tämmöisten viherhörhojen maailmanparannus on loppujenkin lopuksi aika pinnallista. Mistään ei olla valmiita tinkimään. Ei mitään eroa esim. lihansyöjään.

Kasvisten syönti ei olekkaan mikään valinta vaan ei pidetä lihasta ja siksi syödään kasviksia.Ei pidetä herneistä syödään linsseja ja soijapapuja sun muita.

Ei mulla muuta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäpapu kasvaa Suomessa.

T. Mökillä meillä se kasvaa

Vierailija
2/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä yksi "hörhö", joka käyttää kotimaisia herneitä ja härkäpapuja ihan siinä kuin ulkomaista palkoviljaa. Enkä ole ollenkaan ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sitten joku sellainen puhelinlinja, jolle kasvishörhöt säännöllisesti ilmoittelevat, mitä ruokaa laittelevat?

Vierailija
4/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne silti ympäristöystävällisempiä kuin liha, jolla hyvin usein syötetään ulkomaista soijaa tai maissia esimerkiksi.

Vierailija
5/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Itse pidin kyllä lihasta, muttet varmaan usko.

Vierailija
6/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään sekä lihaa että herneitä ja linssejä. Ollaan kai sekahörhöjä.

Vierailija
7/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ap noin lonkalta heittää, mikä on herneiden ja punaisten tai muuväristen linssien liotus- ja keittoaika? Sanoisinpa, että tässä on avain siihen, miksi linssit ovat niin suosittuja.

Vierailija
8/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ja varmaan useimmat kasvissyöjät syödään myös kotimaisia herneitä. 

Mutta eipä noiden tuontipalkokasvienkaan ekologinen kuorma kummoinen ole, koska niitä tosiaan yleensä tuodaan kuivattuna isoissa laivarahdeissa, jolloin yksikköä kohti hiilijalanjälki jää pieneksi. 

Itse tosin en ole niinkään edes ympäristö-intoinen, vaan lähinnä eläinten kärsimystä vähentääkseni olen kasvissyöjä. Lihasta tykkäisin kovasti, mutta en syö, koska en kestä sitä miten nykyään tuotantoeläimiä kasvatetaan ja teurastetaan.

Vierailija
9/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäpapu tosiaan kasvaa Suomessa. Herneellä ja linssillä voi tosiasiassa olla eroa. Jokainen kasvis koostuu erilaisista proteiineista, rasvoista, hiilihydraateista ja kuiduista. Minulla ainakin hernekeitto pierettää, mutta lissikeitto ei. Johtuu varmasti koostumuksesta ihan molekyylitasolla. Pelkkä sana proteiini tai ravintosisältö on hyvin ylimalkainen.

Suomesta on hyvä syödä ainakin perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia, valkosipulia, lehtikaalia, keräkaalia, mustajuurta, maaartisokkaa, ruusukaalia, parsakaalia, kyssäkaalia, naurista, lanttua, palsternakkaa, herneitä, vahapapuja, härkäpapuja, retiisejä.

Vierailija
10/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä yksi "hörhö", joka käyttää kotimaisia herneitä ja härkäpapuja ihan siinä kuin ulkomaista palkoviljaa. Enkä ole ollenkaan ainoa.

Höpö höpö

ap.

Vierailija
11/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä arvasin, että ap:ta ei lainkaan kiinnosta keskustella asiasta.

Vierailija
12/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ap noin lonkalta heittää, mikä on herneiden ja punaisten tai muuväristen linssien liotus- ja keittoaika? Sanoisinpa, että tässä on avain siihen, miksi linssit ovat niin suosittuja.

Tätä juuri sanoinkin avauksessa "ei olla halukkaita luopumaan omasta edusta " ja se oma etu on tässä tapauksessa tuotteiden helppous valmistaa.

Pihvinpaistaja ottaa myös pihvin ja paistaa pannulla ja on helppoa.

Vierailija
13/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet siis AP näitä ihmisiä, joiden mielestä ei ole ekoteko matkustaa yksityisauton sijaan junalla, kun pitäisi jättää kokonaan matkustamatta. Ulkomaiset linssit ovat monin verroin ekologisempia kuin kasvatettu liha, deal with it. 

Vierailija
14/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hernerouhetta, hernettä ja niitä erilaisia linssejä. Vaihtelu virkistää :) On se ulkomainen linssi kuitenkin lihaa mieluisampi vaihtoehto minulle.

Vierailija
15/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

ap.

Nasevasti kommentoitu. Kyllä nyt loppui kasvissyönti monelta. Silmät aukenivat ja alkoi omilla aivoilla ajattelu ja aitosuomalaisen kepapin syönti.

Vierailija
16/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta keskustella jos joku tulee ja esittää valheellista tarinaa härkäpavuistaan. Miksi pitää antaa väärä kuva todellisuudesta ?

Se että härkäpapu kasvaa suomessa ei tarkoita että sitä olisi taloudellista viljellä. Se että joku kasvattaa härkäpapua ja saa litran papuja niin jo kirjoittajan itsensä pitäisi sensuroida itsensä eikä heittäytyä ankyräksi.

ap.

Vierailija
17/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä ymäpäristöstä, eikä edes aatetta taustalla, paitsi nyt ap tarkkana, olen maatilan kasvatti, ja valitsen AINA suomalaisen kun voin! Työllistää se pakkaaminenkin suom.teollisuutta!

T. Aina autolla;)!

Vierailija
18/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta keskustella jos joku tulee ja esittää valheellista tarinaa härkäpavuistaan. Miksi pitää antaa väärä kuva todellisuudesta ?

Se että härkäpapu kasvaa suomessa ei tarkoita että sitä olisi taloudellista viljellä. Se että joku kasvattaa härkäpapua ja saa litran papuja niin jo kirjoittajan itsensä pitäisi sensuroida itsensä eikä heittäytyä ankyräksi.

ap.

Miten härkäpapua ei ole taloudellista viljellä? Missä se sun linkki oli?

Vierailija
19/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

ap.

Nasevasti kommentoitu. Kyllä nyt loppui kasvissyönti monelta. Silmät aukenivat ja alkoi omilla aivoilla ajattelu ja aitosuomalaisen kepapin syönti.

Kumpi on kohteliaampaa. Sanoa hopö höpö vai  kertoa että kirjoittaja valehtelee siinä mielessä että sumuttaa lukijaa että härkäpapu on jotenkin taloudellinen kasvi viljellä suomessa. 

Pitääkö kaikkea tyhmää esittää.

ap.

Vierailija
20/37 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ota yhteyttä nyhtökauran tekijöihin ja tarjoa heille näitä härkäppujanne ?  Nythän heidän käyttämänsä papu on ulkomaista 

Vai söikö hiiri  teidän papunne ? Koko vaajan ämpärin sadon.

ap.