Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys "ostin iphonen, koska muutkin laitteet applea"

Vierailija
11.10.2016 |

"Jos ei muutkin laitteet ole applea, niin ei kannata ostaa iphonea" Mitä perusteluita nämä on? Jotkut ovat kertoneet, että synkronoituvat paremmin keskenään, niin miten tämä ilmenee? Onko macbookissa joku wifi tyyppiinen ratkasu joka tunnistaa, että lähellä on iphone ja näin pääsee puhelimen tietoihin käsiksi? iCloudin toimintahan ei eroa oikeastaan mitenkään Google drivesta. Ei lähdetä nyt tappelulinjalle vaan ihan asiallista vastausta kiitos.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos ei muutkin laitteet ole applea, niin ei kannata ostaa iphonea"

No jaa. Mulla on vain puhelin ja iPad Applea, mutta tietokonetta en tule koskaan ostamaan Applelta. Ylihintaisia, plus ei jaksa opetella uutta käyttöjärjestelmää mitä ei missään muualla tarvi. 

Itse en kyllä käytä mitään noita synkronoituvuustoimintoja muutenkaan joten ihan sama. En silti vaikka olen it-alan ammattilainen ;)

"Apple TV onkin tosiaan ensimmäinen hankinta pc-talouteen - eiköhän Apple TV ole jo fan boy -tason hankintoja."

Tuollaisen itse muuten aion hankkia, syystä että katsomme paljon erityisesti urheilua streameilta netistä. Vähän tylsä katsoa sitä kännykän tai padin tai läppärin ruudulta. Paljon siistimpää että saa Apple TV:n avulla ohjattua isolle ruudulle striimin telkkariin.

Öö tota meitsin smart tv.ssä on chromecast tuki niin miten tämä tilanne paranee ostamalla joku musta boxi? iphoneenkin/ipadiin saa kuiteskin chromecastin

Mä boikotoin kaikkia Googlen tuotoksia (no, selainta käytän kyllä joskus koska se vaan on paras, valitettavasti) monistakin erinäisistä syistä, joten Chromecast ei ole vaihtoehto.

Vierailija
22/26 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omppulaitteeni tietävät, mitä sivuja olen viimeksi selannut selaimessa, mitä kontakteja minulla on, käyttävät samaa kalenteria, jakavat muistilappuja... haluan omistaa kaiken tiedon, mitä pistän talteen ja tarvitsen muistutustoimintoja. Tabletti ja puhelin siis on synkronoitu pöytäkoneeni kanssa ja sinne voin tehdä myös varmuuskopioita ja helposti(!) siirtää kuvia ja muuta ylimääräistä, mitä tablettiin ja puhelimeen nyt kertyykään. Kaikkien laitteiden ei tarvitse olla upouusia, mutta niiden on toimittava. Ja aika pitkään nämä minun käytöllä näyttävätkin kestävän. Puhelin ei ole edes hankittu uutena.

Chrome ja google drive ajaa saman asian. Se että joudun erikseen laittamaan yhden kerran puhelimen synkronoimaan google driven kanssa ei tee minusta hommasta mitenkään vaikeata.

Olen aloittanut mäkkikäyttäjänä niin kauan sitten (varteenotettavia vaihtoehtoja ei silloin tekemissäni hommissa ollut), että olen todella tottunut käyttikseen. Ei varmaan sen takia tulisi ihan tasainen vertailu, jos kokeilisin, kumpaa on miellyttävämpää käyttää, mutta ihan mielenkiintoista silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monellakin on pelkkä iPhone, ei tarvitse olla kaikki Applea.

Vierailija
24/26 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut iPhone kohta 6 vuotta, ihan hyvin toimi luuri ilman muita Applen tuotteita. Hankittiin iPad, ei vaikuta mitenkään kännykän käyttöön... Viimeisin hankinta oli iMac, jossa raivostuttaa suunnattomasti se, että myös tietokone ilmoittaa saapuneista viesteistä. iMacin kanssa on muutenkin vähän opettelua, jotenkin se käyttöjärjestelmä on niin fiksu että se on välillä aivan idiootti... Tykkäsin Windowsista enemmän. Mutta pikkuhiljaa.

Sanoisin, että kyllä iPhonen voi hankkia vaikkei muita omppulaitteita olisikaan.

Vierailija
25/26 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin siirtää puhelimella nettisivuja auki suoraan läppärille esimerkiksi, tekstarit imessagena voin kirjoittaa muille iphone-käyttäjille koneelta käsin, samat tiedot ovat ajantasalla sekä läppärissä että luurissa ym. Helpottaa arkea.

Sarjassamme "Androidia pystyy säätämään enemmän" ja 98% käyttäjistä ei tee tällä ominaisuudella hittoakaan. En näe tilannetta, että pitäisi kännykän nettisivu saada läppärille auki tai tämän imessagen hyöty jäisi omalla kohdalla melko vähäiseksi, kun tuttavista löytyy ehkä 5 iphone käyttäjää ja whatsapp on joka tapauksessa kaikilla, mutta jos sä siitä hyödyt niin kivat sulle.

Vierailija
26/26 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin MacBook, sitten älypuhelinta ostaessa hommasin totta kai iPhonen. Synkrosoinnin lisäksi valintaan vaikutti samankaltainen "ulkonäkö" ja käyttöperiaate. Ulkonäöllä tarkoitan siis käyttiksen ulkonäköä. Olisin voinut toki hommata muunkin puhelimen, mutta esim. Windows-puhelimista en ymmärrä mitään enkä osaa käyttää sitä järjestelmää. Perheenjäsenillä on windowsia, ja mielestäni se on vaan tosi kömpelö. Samaan tapaan kömpelö ja vieras niinkuin PC jos on vuosia ollut Applen tietokone. Siispä ostin iPhonen, koska kaikki sovellukset ja pikakuvakkeet yms ovat tuttuja MacBookista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi