Onko teidän kissat kovia siivoomaan?
Meillä toinen kissa ei siedä mitään hänen mielestään väärää tavaraa olkkarin pöydällä. Kaikki väärä lentää lattialle.
Kommentit (14)
On. Sekä kova nalkuttamaan, itse kun olen vähän laiskempi siivooja.
Ittensä tuukaa. Muuten ei juuri siivoile. Ruokakuppiaankin (ympäristöineen) saa toiset olla aina siivoilemassa kun herra nimittäin latkii sapuskansa sillä voimalla että ympäristökin saa roiskeita osakseen.
No, aamuyöstä kun herra haluaa ulos, hän ensin vienosti pari kertaa naukaistuaan (jos naukaisut ei tuota tulosta), aloittaa yöpöytien siivouksen. Huis, siitä lähtee ensin kynä, sitten korvikset, kaikki mitä siinä on. Seuraavaksi tiedän pelätä vesilasin kaatuvan, niinpä nousen ja päästän kissan ulos. En ole ajatellut tuota siivousintona vaan mielenosoituksena.
Meillä on matot aina väärin laitettu (ihmisten toimesta). Kissat sitten asettelevat ne fengshuin mukaan.
Meidän kissa on kova pyyhkimään pölyjä sohvan alta ja telkkarin takaa!
Juoko teidän kissat vesilasista, jos joku on lasinsa johonkin laskenut/unohtanut? Mä pidin aina vesilasia yöpöydällä, kunnes heräsin kissan veden litkintään. Oli varmaan joka yö siitä juonut, kun katsoi mua vihaisena otettuani kannellisen mukin yöpöydälle.
Meillä akka hoitaa siivoukset ja muun kodinhoidon tyttären auttaessa. Ilmoitin jo alunperin että hänen tulee hoitaa naisten työt, eikä sellaiset minulle miehenä kuulu.
Pojasta olen kasvattanut myös miestä ja opettanut ettei hänen kotityöt hänelle kuulu.
Ihan hyvin tämä toimii.
Meidän kissa juo vettä hanasta ja osaa sitä jopa vaatia.
Meidän karvakuono-floristi huolehtii viherkasveista. Lehdet ei saa olla liian pitkiä, ne on taiteellisesti rouskutettu.
Vierailija kirjoitti:
Meidän karvakuono-floristi huolehtii viherkasveista. Lehdet ei saa olla liian pitkiä, ne on taiteellisesti rouskutettu.
Nuorempana kissamme harrasti samaa.
Totesin muuten tuolloin, että huhut esim. joulutähden myrkyllisyydestä ovat varmasti liioiteltuja. Meidän kollipoika rouskutteli ison valkoisen joulutähden malliksi pitsijoulutähti, oli tosi hieno. Eikä kissalla ollut minkäänlaisia oireita tai vaikeuksia. Hän myös leikki tarzania traakkipuussa, minkäjälkeen traakkipuu oli mallia lehdetön traakkipuu.
Nykyisin traakkipuu saa olla rauhassa, samoin posliinikukka ja orkideat sekä rahapuu. Rönsylilja on toisinaan vähän vastustamaton kun se roikkuu niin herkullisesti siellä ylhäällä - sitten tehdään jumppaharjoituksia ja hyppyjä. Irtotulppaanit joita emäntä keväällä aina innoissaan ostaa (unohdettuaan kissansa mielenlaadun) ovat kissan suurta herkkua...
Meillä pidetään hiekkalaatikko siistinä, tarpeettomat paakut heivataan ulkopuolelle. Pöydän reunat on myös tärkeä pitää vapaina tavaroista. Ruokakupit ja tiskikoneen vapautumista odottavat lautaset putsataan hyvin tarkoin, että ne voikin laittaa suoraan kaappiin. Myös biojätteen voi lajitella toiseen kertaan ja sekajäte tarkistetaan ettei siellä ole mitään biojätteeseen kuuluvaa.
Eteisen ja parvekkeen matot ovat minunkin kissani erityisen huolenpidon kohteena. Useita kertoja päivässä hän poimuttelee ne oman taiteellisen näkemyksensä mukaan. Ei näköjään voi sietää mitään suoria linjoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toinen kissa ei siedä mitään hänen mielestään väärää tavaraa olkkarin pöydällä. Kaikki väärä lentää lattialle.
Sama täällä. Ja pöydälle kuulumatonta on kaikki, minkä kissa saa tassuillaan tökkimällä liikkumaan.
Kissa myös kuljettelee kylpyhuoneen lattiakaivon viereen kaikenlaisia saaliitaan; sukkia, kumilenkkejä, pussinsulkijoita, saksia, ruuvimeisseleitä, kyniä... Niitä löytyy myös eteisestä kengistä, ja joskus keittiöstä ruokakupin vierestä.
Meidän toinen kissammme jopa aloitti remontin vanhojen tapettien irrotuksella.
Nyt jo edesmennyt kissarouva taas oli innokas sairaanhoitaja. Tuli aina huoltamaan ja hoivaamaan, jos joku oli vaikka flunssassa.