Apua tytön nimen valintaan!
Meidän pitäisi pikkuhiljaa päättää tytölle nimi, mutta oikeaa kolmen etunimen yhdistelmää ei tunnu löytyvän. Etunimeksi tulee todennäköisesti Elise (lausutaan Eliis). Tämä on jo aika varmasti päätetty. Mies tykkää kovasti nimestä Natalie, ja minun puolestani se voisi hyvin tulla kolmanneksi nimeksi. Mutta mitä näiden kahden väliin voisi keksiä? Auttakaa kiitos! :)
Tyyliltään saisi olla mieluummin klassisempaa kuin mitään itse keksittyä, eikä liian prinsessamaista. (ja lapsesta tulee kaksikielinen, joten saa ollakin ruotsinkieliselle sopiva nimi, mutta täytyy myös sopia suomenkielisen suuhun)
Itse tykkäisin esim nimestä Alva, mutta sopiiko se tuohon väliin? Suvun nimet alkaa olla käyty läpi, mutta sieltä ei ole löytynyt mitään sopivaa.
Kommentit (19)
PItää sopia suomenkielisen suuhun ja annatte kutsumanimeksi tuon "Eliis". Kaikki tulevat sanomaan sen Elise ensinäkemältä.
Se lausutaan elise. Jos haluat lasta kutsuttavan eliis, niin anna sille nimeksi Eliis. Keskimmäiseksi nimeksi sitten Hjördis.
Suomessa kyllä nimet lausutaan miten kirjoitetaankin. Ihan Elise on. Laita Tuulikki:)
... mä jotenkin näen päässäni tän ulkomaisena nimenä ylipäänsä? Koska joku Elise Ronja Natalie nyt vaan tuntuu hassulta. Haetteko suomalaista keskimmäistä nimeä vai kansainvälistä?
No kylläpäs nyt tartuitte tuohon suomen kieleen :D Tiedostamme kyllä että suomenkieliset lausuvat Elise, mutta sen korjaa samalla kun korjaa sukunimenkin lausumisen ;)
Ap
Elise... Ida... NataliA
Elise... Meeri... Natalie
Elise... Alva... Natalie on myös kaunis
Miten olisi Kirsi, lausutaan Kiriis. Tai Niina, lausutaan Nipuuska. Ehkäpä Joanna, lausutaan Joorma. Eihän sillä ole teidän mukaan mitään väliä mikä nimi on vaan miten se lausutaan. Yksi vaihtoehto on Gaggakiccare, lausutaan Gaylee.
Haetaan lähinnä sellaista neutraalia molempiin sopivaa nimeä, joka ei olisi liian suomalainen (tyyliin Ilona), mutta jonka suomenkielinenkin tunnistaa nimeksi.
Eva oli hyvä ehdotus, mutta se ei ihan kolahda kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No kylläpäs nyt tartuitte tuohon suomen kieleen :D Tiedostamme kyllä että suomenkieliset lausuvat Elise, mutta sen korjaa samalla kun korjaa sukunimenkin lausumisen ;)
Ap
Sukunimi lienee Bucket?
Vierailija kirjoitti:
Elise... Ida... NataliA
Elise... Meeri... Natalie
Elise... Alva... Natalie on myös kaunis
Kiitos ehdotuksista! Natalia-muoto ei miellytä omaa korvaa, mutta Meeri on kaunis nimi. Itse olin juuttunut miettimään vain nimiä joissa on A-vokaali, mutta kyllähän tuokin kauniilta kuulostaa.
Ap
Elise Aada Natalia
Elise Aino Natalia
Elise Ida Natalia
Elise Aava Natalia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sukunimi lienee Bucket?
:D Ei sentään, mutta kuitenkin sellainen joka lähtökohtaisesti lausutaan aina väärin. Olette kyllä mahtavia! :)
Ap
Elise Louisa NataliA
Elise Louise Natalie
Elise Katrine Natalie
Elise Katarina Natalia
Elise Alma Natalie
Elise Alva Natalie
Elise Maria Natalie
Elise Ida Natalie
Elise Anne Natalie
Toinen nimi kutsumanimenä:
Marie Elise Natalie
Maria Elise Natalie
Rosa Elise Natalie
Anna Elise Natalie
Miksi pitää ylipäätään "väkisin" keksiä kolmas nimi jos ei tule sopivaa mieleen? Useammista etunimistähän on ihmiselle itselleen lähinnä vain arkista haittaa kun niitä joutuu joka paikkaan kirjoittamaan. Itse olen päättänyt antaa lapsilleni vain kaksi etunimeä em. syystä vaikka rakastan yli kaiken nimien ja eri yhdistelmien pohtimista.
Elise on Suomessa Elise. Ihan turha lähteä korjailemaan ''Eliis!!'' kun se on Suomessa Elise piste. Sofie on Sofie ja Marie on Marie. Suomessa sanotaan miten kirjoitetaan joten suomalaiset lausuvat nimen täysin oikein sanoessaan ''Elise''. Se on suomen kieltä ja sen mukaan täällä mennään.
ja miten olis Elise Natalie? Ihan turhaa lähteä tohon väliin mitään nimeä tunkemaan.
Se on Suomessa Elise, jos haluatte nimen olevan ''Eliis'' niin antakaa nimeksi Eliis jos menee läpi maistraatissa.
Eliis Natalii on ehdotukseni.
Suomenkieliset sanovat ihan 'elise', mutta kaunishan sekin on. :)