Jaatko fb:ssä näitä syöpäjuttuja ja "osoitat kunnioitusta" syöpää sairasteneille
Miksi näitä pyörii siellä koko ajan? Mikä kunnianosoitus menehtyneelle läheiselle on se, että postaan seinälläni jotain jostain syöpäperhepäivästä? Miksi pitää jo viestissä todeta, että tiedän, että vain osa teistä tulee tämän tekemään - ja ikäänkuin syyllistää jo valmiiksi ne, jotka eivät tätä päivitystä jaa. Ja mulla on usempi läheinen kuollut syöpään ja vielä useampi sairastanut sitä, joten tiedän kyllä, mistä siinä on kyse. En vaan ymmärrä näitä tekopyhiä päivityksiä.
Kommentit (18)
En jaa, vaikka äitini kuoli levinneeseen rintasyöpään liian nuorena. Kunnioitan hänen muistoaan ihan muulla tavoin.
En todellakaan jaa. Mulla kuoli läheinen syöpään jokin aika sitten ja joku Facebookin kiertoviesti ei tue tai lohduta ketään. Se on vaan helppoa osoittaa tuollaisella tekstillä olevansa hyvä ja jalo ihminen, ei tarvitse tehdä oikeasti mitään, sen kun jakaa tuollaista sontaa.
Syövän läpikäyneenä en todellakaan jaa.
En todellekaan, koin sen enemmänkin loukkaavaksi.
Luulin hetken, että tuo syöpäperhepäivä on vitsi. Aivan älytön ja makaaberi juttu.
En jaa mitään "pidä tätä seinälläsi edes hetki" -sontaa seinälläni.
Samoin koen nuo suorastaan halventaviksi. Ei edistä syöpätietoutta millään tavalla.
Ainoastaan typerämpi oli se muutaman vuoden takainen kiertoviesti, jossa "lisättiin rintasyöpätietoutta" tekemällä statuspäivitys, jossa oli pari sanaa, joka koostui muistaakseni pikkareiden väristä ja käsilaukun paikasta. Siis whaaaaaaaat, MITEN tämä lisäsi rintasyöpätietoutta??? Sitten jos joku nainen tykkäsi niin se sai kiertoviestin inboksiin.
En ole jakanut. Äitini kuoli nuorena syöpään ja muitakin läheisiä se on vienyt. Vielä enemmän ihmettelen niitä sydämiä, joita pitäisi laittaa seinälle mitään selittämättä, naisten "salaseura" rintasyöpää vastaan tms. En ollenkaan ymmärrä, miten tuollainen kertoo kenellekään, että haluan tukea tautiin sairastuneita tai kunnioittaa menehtyneitä. Ja tuo syyllistäminen on lähes törkeää. Ihmettelen kavereitani, jotka tuollaisia jakavat.
Isoisäni kuoli syöpään. En suhtaudu siihen kovin kevyesti. Huomiohakuisuus tappavalla taudilla oksettaa "kattokaa kaikki, olen hyvä ihminen kun välitän". Tulee vaan jotenkin niin vahvasti sellaiset tekopyhän hymistelyn ja itsekorostuksen vibat tollasesta. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
En jaa mitään "pidä tätä seinälläsi edes hetki" -sontaa seinälläni.
Sama homma.
En todellakaan jaa koska ne on todella typeriä ja naurettavia. Muistelen ja kunnioitan syöpään kuolleita läheisiäni muutoin.
Ihan samaa mieltä. Lähdin facesta viime viikolla kokonaan, eipä tarvitse enää noitakaan katsella. Oli muuten yksi elämäni parhaita päätöksiä.
Eikö tuo syöpäperhepäivä ole jo vanha juttu. Muistan keskustelleeni siitä täällä jokin aika sitten.
En minäkään noihin kiertoviesteihin lähde mukaan, mutta olen tykännyt Roosa nauha -sivuston päivityksestä kerran. Olen kyllä nauhan monena vuonna ostanutkin, joten ihan oikealla asialla mielestäni olen. Ja kyllä koen jotenkin kunnioittavani ystäväni muistoa kun tätä asiaa tuen, mutta en tosiaankaan huutele sitä missään fb:ssä sen kummemmin.
En jaa ikinä mitään juttuja, ainoana poikkeuksena jos jotain on koira kadonnut lähitienoilla.
Olen itse sairastanut syövän ja olen syöpäpotilaan sisar, tytär ja lapsenlapsi.
Mielestäni nämä kampanjat ovat tekopyhiä ja naurettavia.
Arvostan kyllä sitä, että ihmiset ovat avoimia omista sairauksistaan tiettyy rajaan asti, sosiaalisessa mediassakin. Mutta vain halutessaan, tietty. Se on parasta syöpätietouden leviämistä.
En todellakaan. Mullakin on syöpä ja vähänpä lämmittää joku tusinaklilkkaus. Minäkin jaan vain kadonneet eläimet ja ihmiset.
Olen taas niin tyytyväinen etten ole koskaan liittynyt faceen. En jaksais noita juttuja päivääkään.
En jaa. Typerää jankkausta ja huomion hakua.