Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ihanat lapset!

Vierailija
07.03.2006 |

Rakastan ja ihailen lapsiani hirveästi! Kehukaa lapsianne ja myös toisten lapsia hymyilkää lapsille (myös vieraille)! Kasvattaa perushuonoa suomalaista itsetuntoa! Kyllä lapsi saa olla itseään täynnä, kaverit ja tosiasiat sitten palauttavat maan pinnalle. Elämä ei ole helppoa mutta siinä pärjää hyvällä itsetunnolla paremmin!

Myös teidän lapsenne ovat aivan jumalaisia!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kaksi ihanaa pientä.

Vierailija
2/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsistani suunnattoman iloinen, ylpeä ja olen aina heidän puolellaan - kunnes todistetaan, että he ovat väärässä. Olen miettinyt paljon sitä, onko väärin uskoa omaa lastaan ja tosiaankin konflikteissä seisoa heidän puolellaan. Joskus tuntuu, että niin ei yleisen käsityksen mukaan saisi tehdä, vaan pitäisi aina ensin suurin piirtein piiskata lapset kotona ja sitten pyytää anteeksi, jos sellainen harvinainen erehdys sattui käymään, että lapset eivät sittenkään olleet syypäitä.

En suostu tuohon muottiin! Jos omat vanhemmat eivät ole lasten puolella, ketkä sitten ovat? Totta kai asiaa käsitellään sitten eri tavalla, jos osoittautuu, että oma poika/tyttö onkin varastanut/löynyt/kiusannut/tms. Ja tietenkin kysymme lapselta itseltään moneen otteeseen ja monella eri tapaa hänen versiotaan asiasta. Jos vilpistä jää kiinni siitä puhutaan ja tiukasti, myös rangaistuksen asiasta saa kärsiä kyllä. Harvoin on kuitenkaan tarvinnut meidän pettyä lapsen kertomukseen. Kyllä sieltä on totuus tullut esille suurimmassa osassa tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kuulun siihen vanhempien ryhmään, että otan automaattisesti vastuun jokaisesta lapsesta (ohjaus, kehu, " korjaus" ), jos on tarpeen. Pyrin kohtelemaan kaikkia objektiivisesti ja myös toisten (niinkuin omaani) kannustamaan/torumaan. Olen sen verran lapseni puolella, että tehtäväni on olla kuuntelija.

Vierailija
4/4 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeetä osoittaa huolenpitoa ihan vieraillekin lapsille jotta oppivat olevansa yhteisössä eikä missään arvotyhjiössä liikkuessaan ilman omia vanhempiaan. Siis jos käyttäytyvät huonosti niin ojentakaa asiallisesti ja jos tekevät jotain kivasti hymyilkää tai jopa sanokaa se ääneen!

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan