Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä arvon raati ajattelee tästä koskien rasismia?

Vierailija
10.10.2016 |

Jos joku julkisesti ilmaisee olevansa rasisti, miten asiaan pitäisi suhtautua? Jos tällainen ihminen opiskelee ammattiin, jossa väistämättä tulee kontakteja eri maista olevien ihmisten kanssa. Voiko tällainen ihminen toimia niin, että kohtelee kaikkia yhtä hyvin? Olisiko tällainen seikka jopa este opiskellu ammattiin, jossa täytyy olla tasapuolinen kaikkia kohtaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla minua on pidetty rasistina mutta olen ollut mamuaiheisissa hommissa ja kaikki ovat pitäneet minusta. Ihmisiin voi suhtautua tasa-arvoisesti, vaikka ei edes pitäisi kaikista; ammatillinen minä on eri asia kuin vapaa-ajan seuran valitseminen jne.

Vierailija
2/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, jos mielipiteet ei vaikuta työsuoritukseen. Esim. oma mielipide muutamasta yrityksemme tuotteesta on että ne on aika huonoja, mutta sanon asiakkaalle että ne parhaita, koska se on minun työ sanoa niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Täällä palstalla minua on pidetty rasistina mutta olen ollut mamuaiheisissa hommissa ja kaikki ovat pitäneet minusta. Ihmisiin voi suhtautua tasa-arvoisesti, vaikka ei edes pitäisi kaikista; ammatillinen minä on eri asia kuin vapaa-ajan seuran valitseminen jne.

Sinusta on sanottu, mutta mitä itse ajattelet itsestäsi? Oletko rasisti?

Vierailija
4/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ole mitään merkitystä. Teot ratkaisevat

Vierailija
5/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat rasisteja. Jotkut eivät sitä vain myönnä.

Vierailija
6/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Sinusta on sanottu, mutta mitä itse ajattelet itsestäsi? Oletko rasisti?

Olen avoin sille ajatukselle että joissakin kulttuureissa tai etnisyyksissä jopa valtaosa ihmisistä omaa epäsosiaalisen asenteen muita kohtaan ja jopa suurin osa on poliisin vanhoja tuttuja. Näin on ihan kansanviisauden mukaan. Sillä perusteella olen rasisti nykymaailman kriteereillä; en suinkaan 60-luvun kriteereillä.

Minulla ei kuitenkaan riitä energiaa sen suurempaan ihmisten vihaamiseen ja yritän parhaani mukaan antaa ihmisille mahdollisuuden. Ajattelen että kaikille on tilaa samalla maapallolla mutta ei välttämättä samassa maassa; ainakaan ilman isoja ongelmia.

Vierailija
7/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kun nykyään ihmisiä leimataan rasistiksi, vaikka he itse eivät pitäisi itseään rasistina? Voiko sillä perusteella vaikka antaa potkut tai muuten syrjäyttää yhteiskunnasta? Vai pitäisikö lopettaa koko rasismista länkyttäminen ja hyväksyä se, että osa meistä on ääliöitä ja osa ei, mutta jotenkin pitäisi pärjätä?

Vierailija
8/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lain mukaanhan syrjiminen etnisen taustan perusteella eli rasismi on lain mukaan moraalisesti ja usein lainsäädännöllisesti tuomittavaa. Toisin sanoen rasismi ei vain ole mielipideasia, josta saa olla mitä ajatella oman mielensä mukaan mitä vain.

Vierailija
9/9 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lain mukaanhan syrjiminen etnisen taustan perusteella eli rasismi on lain mukaan moraalisesti ja usein lainsäädännöllisesti tuomittavaa. Toisin sanoen rasismi ei vain ole mielipideasia, josta saa olla mitä ajatella oman mielensä mukaan mitä vain.

Oho, enpäs lukenut kommenttia ennen julkaisua, kirjoitusasusta huolimatta ajatus varmaankin tuli selväksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi