Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö mammografiassa tai rintojen ultrassa?

Vierailija
10.10.2016 |

Onko gyne suositellut teille rintojen säännöllisiä tutkimuksia syystä tai toisesta? Mikä se syy on? Oletko tai käytkö usein ko. tutkimuksissa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kakkonen ja Nelonen sama henkilö? Mikä on elämäntilanne, jos et halua parantua, jos se on mahdollista?

Mä en ole kirjoittanut viestiä 4 eli eri henkilö on. Elämäntilanteeni on ihan tavis, keski-ikäinen hyvin toimeen tuleva nainen. En ole edes mitenkään masentunut tai mitään. Minulle vaan on ihan sama olenko elävä vai kuollut, enkä pidä oikeana pitkittää elämääni luonnollisen yli tilanteessa jossa ihmisiä on tällä planeetalla muutenkin liikaa. 

Minulla ei ole lapsia eikä läheisiä jotka jäisivät suremaan jos kuolen koska en ota vastaan lääketieteellistä hoitoa. Ja minä siis en tosiaan ota sitä mihinkään, esim. jos tulee sairaus joka olisi hoidettavissa antibioottikuurilla, niin jos se ei parane itsestään niin se on hauta sitten. En vaan näe kuolemaa mitenkään pelottavaksi ja vältettäväksi asiaksi. En elämääkään tosin. Luonto saa päättää milloin lähden.

- 2

Minä ajattelen kans näin, tai ajattelisin jos ei olisi lapsia. Mulla on potentiaalisesti kuolemaan johtava sairaus, toisaalta hyvällä tuurilla elän ihan normaalisti vanhaksi asti. Muuten olisin ihan fine asian kanssa enkä pelkää kuolemaa tai harmittele elämäni loppumista, mutta pakosta surettaa jos lapset jää ilman äitiä. On niillä onneksi mahtava isä. Elämä jatkuu aina, ilman minuakin.

Vierailija
22/25 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran käynyt ultrassa, en ole vielä joukkoseulonnan piirissä. Jatkossakin ultaan enkä käy mammossa koska se kipu ois liikaa. Ultralähete tulis kuitenkin jos jtn löytyisi joten parempi ultrata mammon sijaan.

Itse menen juuri ensimmäistä kertaan mammografiaan. Oikeestikko se sattuu noin paljon ?

Olisiko jollain mahdollisesti jonkinmoista tietoa, että sattuuko vai onko hieman epämiellyttävää ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt mammografiassa. Minun mielestäni se ei satu, on hieman epämiellyttävää, mutta ei paha ollenkaan.

Vierailija
24/25 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää hyvät naiset jo ennen kuin nuo joukkoseulonnat alkavat!

Vierailija
25/25 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 42v kerran mammossa ja ultrattiin samalla retkellä. Äitini on sairastanut rintasyövän, joten gyne oli sitä mieltä, ettei siitä haittaakaan ole jos on vastaisen varalle olemassa vertailukuvat.

En tutki rintojani itse koskaan. Tiedän että pitäisi, mutten ole koskaan oppinut. Mielestäni ne tuntuu niin muhkuraisilta, etten ota mitään tolkkua asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi