Onko kukaan huomannut miten nopeasti elämä menee ohi?
Kun ajattelette esim 10 vuotta taaksepäin, niin ei siitä ole kauan.. 20 vuodet tuntuu menevän tosi nopeasti, sitten oletkin jo 30 vuotias, ja pian 40...pian 60... ja sitten kuolet...
Ei se mua sinänsä haittaa, mutta ajattelin vain.. Että aika menee tosi nopeaa..
Kommentit (55)
Niinpä näinpä. Toisaalta ei me voida täällä ikuisesti ollakkaan. Kaikki on jatkuvassa kierrossa ja uusille sukupolville pitää saada ennenpitkää uusi mahdollisuus ja tilaa elää ja kehittyä.
Jep, olen 21 ja tuntuu että parhaat vuodet ovat valuneet ihan hukkaan ja elämä muutenkin ohi. Pian lopetan opiskelun ja hyppään aikuisten oravanpyörään ja siinä se elämä sitten onkin.
Huomasin tämän, ja sen takia aijonkin vain mässäillä kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen 21 ja tuntuu että parhaat vuodet ovat valuneet ihan hukkaan ja elämä muutenkin ohi. Pian lopetan opiskelun ja hyppään aikuisten oravanpyörään ja siinä se elämä sitten onkin.
Mistä eläinkaupasta oravanpyöriä saa?
Kyllä. Mä olen 36v, mutta tuntuu, että olin 16v ihan vasta. Ja viimeiset 10v on mennyt ihan huomaamatta. Mun esikoinen meni "vasta" eka luokalle, mutta se muuttaakin jo muutaman vuoden päästä pois kotoa... Järkyttävää.
Vaikea olla huomaamatta ja vauhti vain kiihtyy. Nykyisin en jaksaisi ryhtyä enää mihinkään kun kohta olen kuollut.
Minusta 10v on kyllä pitkä aika. Siinä on ehtinyt tapahtua vaikka mitä!
Totta. Tosin itse en pysty ajattelemaan vuosikymmeniä eteenpäin, viikotkin kun menee ohi ihan vilauksessa. Ja talvet ja kesät..Hirvittää ihan.
Miksi siis joka maanantaiaamu odottaa seuraavaa perjantaita? Miksei vaan nauttia jokaisesta vittumaisestakin maanantai- tai torstaiaamun hetkestä?
Vauhti kuulemma vain kiihtyy mitä vanhemmaksi elää...muistan kun joskus nuorena vuosi tuntui älyttömän pitkältä ajalta, nyt se on ohi ihan hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan ole lapsia?
Onhan 10v pitkä aika näin ajateltuna, mutta niin se vaan menee äkkiä ohi.
Liian hitaasti menee. Mielelläni jo lopettaisin tämän elämisen mutta minuun ei vaan sairaudet iske, mikä tuntuu niin väärältä, kun taas elämänhaluisia ja perheellisiä minua nuorempia ympäriltä sairastuu vakaviin sairauksiin ja jotkut on jopa kuolleet.
t. 42 v nainen, joka tuntee jo tätä elämää ihan riittämiin nähneensä, niin että joutaisi lähteäkin
Totta . Sitä muistelee jotain asiaa , sehän oli ihan vuosi pari sitten. Tarkemmin miettimällä on kulunut kymmenen, viisitoista vuotta. mitä vanhemmaksi tulee sitä nopeammin aika kuluu. On vain kaksi vuodenaikaa joulu ja juhannus. Nämäkin peräkanaa. Välillä tajuaa kuinka lyhyt on elämä mutta ei sitä onneksi koko aikaa ajattele.
Lapsena tuntui kesäkin pitkältä. Nyt olen 33 ja vuodet vain sujahtaa ohi.. Jatkuvasti on joulu ja kesä. Mitä enemmän tulee ikää sen nopeammin aika menee. Surullista ja haikeaa mutta niin kai sen kuuluu ollakin. Nautitaan elämän päivistä hyvät ihmiset! :)
Vierailija kirjoitti:
Tai ei yhtään mitään. Musta tuntuu että mä täytin ihan just 30 ja nyt olikin jo 40-vuotissynttärit. Oikeastaan tuntuu että viimeiset 20 vuotta on mennyt ihan yhdessä hujauksessa enkä ollenkaan ymmärrä miten mä voin olla näin vanha jo.
Vierailija kirjoitti:
Vauhti kuulemma vain kiihtyy mitä vanhemmaksi elää...muistan kun joskus nuorena vuosi tuntui älyttömän pitkältä ajalta, nyt se on ohi ihan hetkessä.
Niin totta, tuntuu että joulukin on nykyään alvariinsa.
N40
Vierailija kirjoitti:
Aika on aina suhteellista.
Seitsemänvuotiaalle kolme ja puoli vuotta on puolet hänen elämästään.
35-vuotiaalle se on vain esim. jonkun hänen työsuhteensa pituus.
Muutama joulu ja se on sitten siinä.
Hammassäryssä puolipäivää hammaslääkäriin pääsyä odotellessa tuntuu taatusti siinä kivussa ja säryssä iäisyydeltä.
Miellyttävän henkilön seurassa kahvilassa istuen saattaa pari,kolme tuntia mennä aivan huomaamatta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan ole lapsia?
Onhan 10v pitkä aika näin ajateltuna, mutta niin se vaan menee äkkiä ohi.
Ei ole lapsia. Eikä näköjään kannata olla, jos se yleisesti aiheuttaa sen, että elämä vain vilahtaa ohi! En voi ollenkaan samaistua näihin kommentteihin ja on hämmentävää,että tuo tuntuu olevan noin yleistä.
Tuntuu että vasta olin 17-vuotias. Silloin en katsellut sen ikäisiä tyttöjä mutta nyt katselen enemmän.