Yksivuotiaan nukkumisesta!
Käytiin unikoulu läpi lapsen ollessa 7kk. Onnistui hyvin ja nukahtikin itse lopulta omaan sänkyyn... 9kk iässä alkoi jatkuva huutaminen ja sängystä ylösnousu jo nukuttamisvaiheessa.
En jaksanut enää vaan otin viereen nukkumaan sillä menestyksellä että nyt se nukkuu aina meidän välissä... Miten saan sen nukkumaan omaan sänkyyn? En jaksaisi enää huutorumbaa kun olen jo työelämässä. Tassuhoitokaan ei auta.
Vinkkejä?
Kommentit (4)
Mies vaan valittaa kun saa potkuja päähän pitkin yötä. Turhasta kai natisee. Itse kyllä nukun vaikka käsillä seisten.
Tietenkin seksielämäkin kärsii jonkinverran...
Jos on niin siirrä sänky ensin oman sänkysi viereen viereen ja ole sitkeänä älä nosta lasta sängystä pois. Voi koskettaa vaikka kun lapsi on ihan vieressä. Yö yöltä siirrä sänkyä hieman kauemmaksi vain muutaman kymmenen senttiä. Olette kuitenkin katse kontaktissa ja vauvaa voi rauhoitella. Pääasia ettet nosta lasta pois omasta sängystä etkä liikaa seurustele nukkuma-aikana. Vie aikaa mutta loppuen lopuksi se on sen väärtti. Kyllä vanhemmat tarvitsevat omaa aikaa. Lapset valtaavat koko elämän ja kyllä oman sänkynsä voi silti pitää lapsista vapaana vyöhykkeenä.
Ja kyllä mielestäni aikuisillakin on oikeus yöuniinsa. Itse olen sen verran herkkäuninen että nukun todella huonosti alle tunnin pätkissä jos joku lapsistamme nukkuu meidän vieressä. Meillä saakin tulla viereen vain jos on kipeänä taikka nähnyt pahoja unia. Muuten hyssytellään lapsen sängyn vieressä jos tarve. Ei kait siihen muuta keinoa ole kuin oma päättäväisyys ja sitkeys vaikka tuolla edellä mainitulla sängyn siirtämistavalla.
meillä 2 vuotias nukkuu välissä, muut omissa sängyissä. pääasia että nukkuvat vaikka keittön pöydällä. Tuo aika kuule sujahtaa pikaseen ja kohta eivät tule viereen edes istumaan vaikka kuin pyytelisit.