Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua edelleen luullaan 18-vuotiaaksi, oon niin kyllästynyt!

Vierailija
10.10.2016 |

Harmittaa. Ikää on kuitenkin jo 5 vuotta enemmän.

Aloitin uudessa työpaikassa vastikään, ja kohtaan jatkuvasti aliarvioimista. Asiakastapaamisessakin kyseltiin olenko työssäoppimmassa.

No, esimies multa kyseli yks päivä asunko vielä vanhempieni luona. Toinen työntekijä kysyi ikää - yllättyi kun olinkin samanikäinen.

Hermostuttaa. Uskottavuus on täysi nolla :( ehkä joskus olisin tästä onnellinen, nyt kaikkea muuta..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia 18-vuotias olisi muka epäuskottava? Minä ainakin nauttisin.

t. aina 10 vuotta nuoremmaksi luultu

Vierailija
2/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi baarissa joku mies tuli sanomaan että näytän alaikäiseltä. Olen jo kuitenkin 25... 

18 olisi vielä ok, mutta alaikäinen ei... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tunnen tuskasi... Olin töissä jossa vaadittiin ajokorttia erään koneen ajamiseen. Työpaikan muut mammat päivitteli kahvihuoneessa mulle "miten ne antaa sun tehdä tolla töitä!" Ihmettelin et häh, onko tossa sit jotain outoa tai vaarallista. "No kun ei 15-vuotiaat saa vielä tollaisilla tavallisesti mennä". Olivat sekoittaneet mut, 23-vuotiaan korkeakouluharjoittelijan 15-vuotiaaseen kesätyöntekijään jo pari viikkoa.... Sama meno jatkuu vieläkin kaikkialla. Aagh!! Nimim. Ikuinen babyface

Vierailija
4/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia 18-vuotias olisi muka epäuskottava? Minä ainakin nauttisin.

t. aina 10 vuotta nuoremmaksi luultu

Se että töissä kysellään niiden "oikeiden" työntekijöiden perään ei oo kyllä hirveen kivaa. Ja ihan sekin että ajatellaan että asuisin vanhemmillani, todellisuus kun on että olen ollut 2 vuotta avoliitossa.

Jotenkin vaan niin.. Väärin. Är-syt-tää. Mieli on jo suht aikuisella tasolla ja sit kohdellaan kun olisin ihan teini vielä.

Vierailija
5/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Vierailija
6/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama tilanne täällä, olen 23-vuotias ja teen päiväkotitöitä lastentarhanopettajan opintojeni ohella. Yleensä minua luullaan 18-vuotiaaksi, ja pahimmillaan yläasteikäiseksi! Ärsyttää, kun töissä osaamiseni kyseenalaistetaan, ja minua ei pidetä uskottavana aikuisena. Tätä tapahtuu pääosin työkavereiden osalta. Joihinkin päiväkoteihin sijaiseksi mennessäni kysytään, että olenko koskaan vaihtanut vaippaa, ja tullaan koko ajan hössöttämään ja neuvomaan joka asiasta. Lisäksi ei meinata uskoa, ett opiskelen lastentarhanopettajaksi. "Niin sä opiskelet siis lähihoitajaksi?" "Eikun lastentarhanopettajaksi" "Niin onkse jossain opistossa siis?" "Ei oo kun yliopistossa". Ja siis tosta lähihoitajan tutkinnosta jankataan, vaikka olisin jo kertonut, mitä opiskelen.

Kerran myös jonkun lapsen isä kysyi, olenko tet-harjoittelija. Ammattitaidossani ei ole mitään vikaa, mutta koska näytän nuorelta, minut määritetään ulkonäköni perusteella osaamattomaksi tytöksi. Voin vain kuvitella millaista tulee olemaan kun valmistun.

Vierailija
7/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen!! Täytän marraskuussa 27v, ja aina luullaan alle 20vuotiaaksi. Pari viikkoa sitten olin viihteellä ystävien kanssa, ja menimme K18 baariin...olin ainoa keneltä kysyttiin paperit. Olin porukan vanhin:)

Kerran portsari on epäillyt, että henkkarini oli väärennetty.

Eniten asia häiritsee juurikin töissä. Tytöttelyä ja asiakkaat ei luota, että ammattitaitoa löytyy:/

Vierailija
8/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutus: myöhemmin naamanne saattaa romahtaa kunnolla. 

Iäkkäältä näyttävä esimieheni aina kerskaili, kuinka häntä luultiin nuorena ikäistään paljon nuoremmaksi.

Me luulimme häntä 10 vuotta vanhemmaksi... Onneksi emme sanoneet mitään.

Vierailija
9/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa 35-vuotiaalta kysyttiin Ärrällä paperit ku ostin arvan. Että paras tottua siihen, ei lopu ihan äkkiä jos tarpeeksi nuorelta näytät.

Vierailija
10/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kasvat tuosta vähän aikuisemmaksi, olet otettu jos sinua luullaan 5 vuotta nuoremmaksi. Silloin kun olin itsekin teini-ikäinen, harmitti kun luultiin nuoreksi.

Vierailija
11/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Minä olen sentään jo 35v mutta vieläkin kysellään papereita...

Vierailija
12/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo no mä oon kohta 20v ja mua luullaan aika usein 13-15 vuotiaaksi mutta joskus minut arvioidaan aikuiseksi.opiskelen sosionomiksi ja usein lähihoitajaksi luullaan.vähän ärsyttää mutta toivon vanhenevani nopeasti.en nimittäin herätä paljoakaan kunnioitusta :/

Vierailija
13/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään, minua on luultu yläasteelaiseksi ja meinasin saada huutia jostain harjoituksista lintsaamisesta. Olin hakemassa sukulaistyttöä koulusta. t.25v

Vierailija
14/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Olen nyt 33, ja vielä 4 vuotta sitten eräs asiakas kysyi, että olenko TET-harjoittelija(oma kampaamoni)... Vastasin hölmistyneenä, että "siis mä omistan tämän liikkeen" ;D Toisaalta kiva, että näyttää nuorelta, mutta on  myös rasittavaa.

Vierailija
15/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Leikkaa tukka lyhyeksi ja nosta painoa 10-20kg. Heti näytät ammattimaiselta täti-ihmiseltä ;)

Vierailija
16/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vaan onnellisia... mua luultiin kanssa kunnes kolmekymppisenä tuli rypyt. Enää ei kukaan kysy papereita... Nyyyh...

Vierailija
17/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ärsyttävää. Itseäni taas on usein luultu ikäistäni paljon vanhemmaksi, enkä edes meikkaa.

Ehkä meikeillä ja vaatteilla saisit ns. Uskottavuutta lisää. Jos siis haluat helpottaa vaikka asiakastapaamisiasi. Tai sitten olla alusta saakka sellainen rautarouva, että asiakkailta unohtuu koko ikä saman tien.

Mutta symppaan kyllä. Inhottavaa, että ammattutaitoa epäillään pelkän sukupuolen tai ulkonäön mukaan. Asiakkailta voisi vaikka kysyä, että kokeeko he sinun pomosi olevan niin epäammattimainen, että palkkaisi lapsia töihin. >:( ja vaikka palkkaisikin, niin onko työnantaja niin tyhmä, että palkkaisi ammatitaidottoman lapsen töihin.

Vierailija
18/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen! Olen nyt 33, ja vielä 4 vuotta sitten eräs asiakas kysyi, että olenko TET-harjoittelija(oma kampaamoni)... Vastasin hölmistyneenä, että "siis mä omistan tämän liikkeen" ;D Toisaalta kiva, että näyttää nuorelta, mutta on  myös rasittavaa.

oisin niin halunnut nähdäsen tyypin ilmeen jokakysyi sulta :DDDD

Vierailija
19/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo. Tiedän tunteen. Jopa työn saaminen tuntuu olevan haastavaa, eipä työnantajatkaan palkkaa tällästä tytönhempukkaa. Haastattelussa koitan AINA tuoda ikäni ilmi, kun pyytävät kertomaan itsestään. Jos eivät vaikka tajua katsoa syntymäaikaa. Niitäkin on..

Mä en itse näe mikä tässä mättää. Samalta näytän kuin muutkin ikäiseni omasta mielestäni. Todellisuus vaan on toinen :( Olen kyllä 158cm ja "pieni", en mikään isoluinen muutenkaan. Ehkä se sitten antaa väärän vaikutelman jo pelkästään.

Vierailija
20/27 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oisin niin halunnut nähdäsen tyypin ilmeen jokakysyi sulta :DDDD

Ilmettä en muista, mutta naama valahti kyllä ihan tulipunaiseksi ;'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi