Kannattaako opiskella sosionomiksi?
Minulla on tällä hetkellä merkonomin paperit ja työttömänä olen ollut valmistumisesta (kevät 2016) asti. Kaupan ala ei tunnu yhtään omalta jutulta ja alan työttömyyskin huolettaa. Minua on aina kiinnostanyt psykologia ja mielenterveystyö ja siksi olenkin ajatellut sosionomin koulutusta.
Nyt vain haluaisin tietää kannattaako tämä työllistymisen kannalta ja onko vaikeaa päästä opiskelemaan?
Olen 22-vuotias ja asun Helsingissä. En haluaisi hukata enää yhtäkään vuotta sellaisen alan opiskelussa missä työllistyminen valmistumisen jälkeen on onnetonta. Kouluissa luvataan ja vakuutellaan vaikka mitä tulevaisuuden suhteen ja siksi kaipaisinkin nyt rehellisiä mielipiteitä.
Kommentit (24)
Sekin on hyvä kun vanhat hoitajat jättävät nyt pakkoja meille valmistuville nii saa sit valita mitä haluu alkaa.
Kannattaa. Ainakin monella paikkakunnalla TE-keskuksiin palkatut työntekijät näihin uusiin tehtäviin on lähes kaikki sosionomeja.
Siis nämä "asiantuntijat" joita tarvitaan työttömän ohjaamiseksi työhön.
Voin ainakin kokemuksesta sano että asiantuntijuus on kaukana.
Juuri tuon arvostuksen vuoksi sairaanhoitaja parempi ammatti. Palkka nousee kun taas muilla naisvaltaisilla aloilla ei.