Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako opiskella sosionomiksi?

N22
10.10.2016 |

Minulla on tällä hetkellä merkonomin paperit ja työttömänä olen ollut valmistumisesta (kevät 2016) asti. Kaupan ala ei tunnu yhtään omalta jutulta ja alan työttömyyskin huolettaa. Minua on aina kiinnostanyt psykologia ja mielenterveystyö ja siksi olenkin ajatellut sosionomin koulutusta.
Nyt vain haluaisin tietää kannattaako tämä työllistymisen kannalta ja onko vaikeaa päästä opiskelemaan?

Olen 22-vuotias ja asun Helsingissä. En haluaisi hukata enää yhtäkään vuotta sellaisen alan opiskelussa missä työllistyminen valmistumisen jälkeen on onnetonta. Kouluissa luvataan ja vakuutellaan vaikka mitä tulevaisuuden suhteen ja siksi kaipaisinkin nyt rehellisiä mielipiteitä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon arvostuksen vuoksi sairaanhoitaja parempi ammatti. Palkka nousee kun taas muilla naisvaltaisilla aloilla ei.

Vierailija
22/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on hyvä kun vanhat hoitajat jättävät nyt pakkoja meille valmistuville nii saa sit valita mitä haluu alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan kannattaa

Vierailija
24/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Ainakin monella paikkakunnalla TE-keskuksiin palkatut työntekijät näihin uusiin tehtäviin on lähes kaikki sosionomeja. 

Siis nämä "asiantuntijat" joita tarvitaan työttömän ohjaamiseksi työhön. 

Voin ainakin kokemuksesta sano että asiantuntijuus on kaukana.