Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä voisin korvata levitteen (oivariini) ja juuston leivän päältä?

Vierailija
10.10.2016 |

Juustoa kuluu ihan mielettömät määrät yhden hengen taloudessani. Se on kallista ja lihottaa. Leikkeleitä en enää käytä, koska lopetin vuosi sitten lihansyönnin.

Oivariinin ja juuston korvikkeena olen kokeillut mm. hummusta, mutta maku ei ole ihan mieleeni. Rakastan guacamolea ja muita avocado-pohjaisia tahnoja, mutta avocadotkin tulee kalliiksi, jos niitä ostaa yhtenään.

Onko muunlaisia tahnoja tai päällisiä, joilla juustoviipaleet ja voi-/margariinilevitteen voisi korvata?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi syödä pupentaa jatkuvasti leipää? Itse syön leipää harvoin lähinnä salaatin kanssa ilman levitteitä. Silloin tällöin saatan syödä myös kunnollisen aterian sijaan täytetyn voileivän, mutta muutoin ei leivälle ole ruokavaliossani tilaa. 

Vierailija
22/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kehottaisin jattamaan leivat kauppaan niin koko ongelma poistuisi siten samalla. Vaikka Suomessa ei niin uskotaan, taysipainoisen aamiaisen voi saada aikaiseksi jopa ilman aamiaisleipaa. Tietysti valmiiksi siivutetun leivan ja sulatejuustoviipaleen kaytto on helpompaa ja nopeampaa kuin esimerkiksi kasvisten ja valkuaismunakkaan laitto arkiaamuna, but just sayin'.

Myoskaan en voi ymmartaa miten paljon juustoa pitaa syoda etta siita saa kustannusongelman, silla kuten edella todettu, kilon oltermannia saa nakertaa aika vauhtia etta saa edes puolikkaan euron suustaan alas paivassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala-majoneesimössö

Munavoi

Paitsettu muna

Itsetehty tomaattisalsa (erittäin hyvää quacamolen ja ehkä myös creme fraichen kanssa)

Vaalea leipä dipattuna suoraan oliiviöljyyn ja balsamicoon

Vierailija
24/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorejuusto??

Esim Viola on jotain13%. Ei tartte sit erikseen juustoa vaan kasviksia.

Vierailija
25/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olympiajuusto.

Vierailija
26/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän itse tehtyä humusta/ sinappia/ perunaa ja suolaa/ salsaa/maapähkinävoita/ välillä vegaanijuustoa, tosin tietyn ajan jälkeen ei tee enää ees juustoa mieli kun siitä on "vierottautunut" Alle jos tarve keijuu tai muuta maidotonta rasvaa.. Päälle paljon vihanneksia :p

Vierailija
27/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen juusto. Tosin on kallista sekin.

Eikä se edes ole juustoa.

Vierailija
28/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi syödä pupentaa jatkuvasti leipää? Itse syön leipää harvoin lähinnä salaatin kanssa ilman levitteitä. Silloin tällöin saatan syödä myös kunnollisen aterian sijaan täytetyn voileivän, mutta muutoin ei leivälle ole ruokavaliossani tilaa. 

En ole ap, mutta minäkin syön leipää melko paljon. Aina kuitenkin ruisleipää tai täysjyväleipää, jossa on siemeniä, leseitä, jne. Vaaleaa höttöleipää en käytä. Ei leivänsyönti ole aiheuttanut ainakaan minulle mitään ongelmia - päinvastoin. Minulla on aina suoli toiminut moitteettomasti, ei koskaan ummetysta, ripulia tai vatsavaivoja. Eikä ole liikakilojakaan. En näe syytä miksi leivänsyönti pitäisi lopettaa.

Vierailija
29/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermajuusto kannattaakin käyttää nopeasti, ettei reunoille ala kertyä juustopunkkeja. Huomaa hajusta ja väristä. Toki reunat voi kuoria, mutta ällöä kun on kerran nähnyt miltä ne mikroskoopissa näyttää..

Vierailija
30/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta leivän puputus, se on ihan turhaa kamaa.

Vierailija
31/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hummus+ tomaatti

Vierailija
32/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätitahna, tsatsiki.

Vierailija
33/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa chocohili-blogi, siellä on paljon erilaisia papu- ja kasvislevitteitä. Itse laitan nykyään leivänpäälle cashewpähkinätahnaa, jonka valmistan liottamalla ensin pähkinöitä vähintään 4h ja huristelemalla blenderissä tasaiseksi aurinkokuivatun tomaatin, tuoreen basilikan, oliiviöljyn, sitruunamehun ja oluthiivahiutaleiden kanssa. Tosi hyvää!

Vierailija
34/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa kuluu ihan mielettömät määrät yhden hengen taloudessani. Se on kallista ja lihottaa. Leikkeleitä en enää käytä, koska lopetin vuosi sitten lihansyönnin.

Oivariinin ja juuston korvikkeena olen kokeillut mm. hummusta, mutta maku ei ole ihan mieleeni. Rakastan guacamolea ja muita avocado-pohjaisia tahnoja, mutta avocadotkin tulee kalliiksi, jos niitä ostaa yhtenään.

Onko muunlaisia tahnoja tai päällisiä, joilla juustoviipaleet ja voi-/margariinilevitteen voisi korvata?

Entäpä jos jättäisit sen leivän pois? Samalla vähenisi juuston kulutus.

Vierailija
35/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin se on avokado, ei avocado.

Onhan noita valmiitakin maustetahnoja vaikka mitä. Itse ostan usein Pirkan Välimerentahnaa.