Mitä tukea olisi ysiluokkalaiselle saatavilla, jos on muutaman vikkon pois koulusta?
On siis kipeänä ja tässä näyttäisi muutama viikko menevän sairastaessa. Osaatteko sanoa, voiko koulu jotenkin tukea häntä luvuissa jälkeen jäämisessä.
En viitsi tarkkaan kertoa, mistä on kyse, ettei tunnisteta
Mutta onko teillä tietoa aiheesta?
Kommentit (49)
Kysy opettajalta, onko mahdollista saada tukiopetusta ja jos oppilas pystyy sairauslomalla jotain kuitenkin kotona tekemään, onko mahdollista saada jotain tehtäviä ja tehdä ne ja toimittaa opettajalle tarkastettavaksi. siis jos pitää vaikka kirjoittaa aine tms.
Ettekö itse voi opettaa? On myös firmoja joista ostqa tukiopetusta. Esim Tutor House.
Miten saada kussakin aineessa jaettu materiaali ja vihkoon kirjoitetut asiat (jotka ovat tietty kokeissa tärkeitä). Pitäisikö siis pyytää kultakin opettajalta erikseen?
Tämä ysiluokka on niin tärkeä, otta on harmi olla pois pidempään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten saada kussakin aineessa jaettu materiaali ja vihkoon kirjoitetut asiat (jotka ovat tietty kokeissa tärkeitä). Pitäisikö siis pyytää kultakin opettajalta erikseen?
Tämä ysiluokka on niin tärkeä, otta on harmi olla pois pidempään.
Ap
No osadsa aineita varmaan on ihan kirjat? Muuten sitten vaan pyydät matskut esim kerran viikkoon ja sovit niitä kokeita jne.
Miten voi olla, että pidät järkevänä kysyä asiaa täältä kuin koulusta? Teillä on varmaan se pahamaineinen Wilma. Laita sinne viesti. Valitettavasti joudut varmaan olemaan yhteydessä moniin opettajiin ja eri aineissa voi olla erilainen tilanne. Tietenkin sairauspoissaolon jälkeen on oikeutettu tarvittaessa tukiopetukseen.
Wilmassa on toiminto "lähetä viesti oppilaan kaikille opettqjille". Oppilailla on myös usein whatsapp-ryhmiä joissa joku voinee esim lähettää kuvinq ne vihkomuistiinpqnonsq.
Juu, tokihan täytyy olla yhteydessä kouluunkin. Kyselen tässä teiltä vähän pohjustusta ja mielipiteitä asiasta.
Kannattaisi siis mielestänne olla yhteydessä kunkin aineen opettajaan erikseen ja kysellä materiaaleja ja mitä vihkoon on kirjoitettu. (Olen huomannut vihkoasioiden ja monisteiden olevan oleellisen tärkeitä kokeissa)
Töytynee varmaan sitten pyytää myös tukiopetusta eri aineissa.
Onnistuisiko tuntien seuraaminen vaikka Periscopella?
Ainakin toistaiseksi von olo niin heikko, ettei ole pystynyt opiskelemaan. Mutta ehkä kohta voisi opiskella jo vähäsen.
Nyt jää rästiin myös aikamoinen määrä kokeita.
Kysyin lapseltani periscopesta. Piti ihan mahdottomana. (Mulla ei ole mitään käsitystä, mihin koulu kykenee)
Ap
Jos olisin itse tuossa tilanteessa, pitäisin koko ajan kirjaa, laatisin aineista tiivistelmiä, kielistä sanalistoja jne ja sitten kun lapai jaksaisi opiskella, opettaisin kiinni ja sitten koko ajan korona sen toipilasvaiheen. Sitten kun palaa kouluun, voisi alkaa suorittaa niitä väkiin jääneitä kokeita.
Eiköhän tuollaisessa tapauksessa kannata ensisijaisesti olla yhteydessä lapsen luokanvalvojaan, joka sitten kertoo miten on järkevintä edetä.
Kysymällä opettajilta tehtävät etukäteen ja sitte ntarkistamalla vielä kavereilta mitä oikeasti tuli läksyksi.
Eipä ne kovin montaa sivua etene missään aineessa parissa viikossa.
Asiaan vaikuttaa myös miten hyvä oppija lapsesi on. Keskiverto oppii helposti parin viikon jutut lukemalla kirjasta ja tekemällä tehtäviä itsenäisesti. Kympin oppilaalle (hikipinkotyyppiselle) tämä ei välttämättä riitä, ja heikomman oppijan voi olla myös vaikea opiskella itsenäisesti.
Siis voit ihan hyvin laittaa tuon aloitusviestin kysymyksen suoraan opettajille tai vaikka luokanvalvojalle. Kyllä ne sitten opastaa ja kertoo koulun käytänteistä.
Ovatkohan vaan väsyneet opettajat kovin innokkaita apua tarjoamaan, vai joutuukohan sitä jotenkin vaatimaan.
Minua henkilökohtaisesti on aina ärsyttänyt kaikki jaetut lappuset, jotka sitten kysytään kokeessa tai tentissä. Jakaisivat edes ennen kurssia kaikki tulevat laput yhtenä nivaskana ja sivunumeroilla varustettuna, niin ei sitten haittaisi niin paljon olla pois juuri siltä tunnilta, kun joku tärkeä lappunen satuttiin jakamaan.
Ja vihkoon kirjoitettavan materiaalin voisi myös jakaa ihan kirjallisessa muodossa.
pitäisikö ensimmäisenä ottaa yhteyttä erityisopettajaan vai aineenopettajiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
pitäisikö ensimmäisenä ottaa yhteyttä erityisopettajaan vai aineenopettajiin?
Ap
Vieläkö sä tätä jankkaat?! Miksi pitäisi ottaa yhteys erityisopettajaan?
Tukiopetusta ja tietenkin voi itse opiskella sairausloman aikana?