Voiko viestitila puhelimessa täyttyä niin ettei (teksti)viestit mene perille?
Otsikossa kysymys jo onkin, siis jos puhelimeen tulee paljon viestejä eikä niitä poista, voiko tila täyttyä niin että lähetetyt viestit eivät enää mene perille luettavaksi asti?
Kommentit (26)
Olette huvittavia! :-D
Joo, jokaiselle lienee selvää, että teknisesti ottaen muistutila todella VOI täyttyä. AP:n tapauksessa se nyt vaan on ihan häviävän pieni mahdollisuus siihen verrattuna, että vastaanottajaa nyt ei vaan kiinnostanut vastata...
Itsesuggestion voima on kyllä valtava.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on aikuinen mies, sellainen ei välttämättä minkään messengerien ja whatsappien kanssa viestittele. En minä tiedä ketään esim. 4-kymppistä joka noita käyttäisi. Joillakin puhelin voi olla se ainoa viestittelyväline ja kaikki eivät ole parikymppisiä. Ja se viestitila voi tosiaan täyttyä, varsinkin jos on yhtään vanhempi puhelin.
Moi! Täällä kaksi n 50v watsappaajaa! Ja meitä on monta. :) noin suunnilleen kaikki minun tuttuni 'ymmärtävät' vielä sen käytön :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä?? Mä en tiedä yhtäkään nelikymppistä joka EI käyttäisi whatsappia tai messengeriä... 😂
Jaa, no mä en kyllä ole ikinä käyttänyt ja tiedän monta muutakin, jotka ei ole. En ole myöskään facessa, twitterissä tai instassa. Olen 42 v, en mitenkään syrjäytynyt tms., vaan ihan työelämässä kiinni ja ystäviä+lähiomaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 38v. ja omat (nuorisoon kuuluvat?) Whatsapp-kontaktini 8-78v. Eniten sitä käytetään erilaisissa ryhmäviesteilyissä, esim. lasten harrastusryhmien ja koulun tiimoilta. Olen niissä porukoissa järjestään nuorin eli suurin osa todellakin yli 40-vuotiaita.
Ihme mummoina ja pappoina te meitä pidätte 😄
Tilastokeskus asian on joskus tutkinut ja tosiaan tuo 35-v oli sellainen ikäraja, jonka jälkeen käyttö väheni. Ja otannat on aina suuria, jotta saadaan luotettava tulos.
Voisinhan minäkin väittää, että suurin osa suomalaisista yli 30-vuotiaista on hevosharrastajia, koska omassa tuttavapiirissa valtaosa senikäisistä on hevosharrastajia. Oma tuttavapiirini nyt kuitenkaan ei ole kaikki yli 30-vuotiaat. Yhtä vähän se, jos joku 5-kymppinen on innokas mesettäjä, tarkoittaa että jokainen tai edes suurin osa kaikista 5-kymppisistä sitä olisi. Valtaosa ei edelleenkään ole.
Toki tuokin kertoo paljon "joskus tutkinut" - keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla kestää kauemmin lähteä mukaan uusiin teknologioihin mutta whatsappihan on ollut jo kauan joten kyllä meistä vanhoista iso osa todella on jo mukana...
Operaattoreilla on myös joskus ongelmia viestien välityksessä. Viime viikolla ainakin Sineran liittymät oli kaikella tapaa todella takkuiset.
Vanhoissa kännyköissä 90-luvun alussa ei mahtunut kuin muutama viesti ja kaikilla puhelimillahan ei edes voinut lähettää tekstareita, vastaanottaa kyllä voi. Ja viestitila täyttyy jossakin vaiheessa älypuhelimissakin, sitä nopeammin mitä tilaavievämpiä viestejä siellä säilyttää poistamatta tai tallentamatta muualle.