Miten saada mielipiteitä?
Mulla ei ole oikein mitään vahvoja mielipiteitä. Tai jos onkin, niin en "jaksa" tuoda niitä mitenkään julki. Yleensä mulle vaan on kaikki ihan sama.
Tuossakin yhdessä ketjussa joku hoitsu valitti, kun sinne kanta.fi:hin kirjataan vaikka ei ole lupaa, niin mulle tuli vain olo, että no ihan sama. Haittaako se nyt niin hirveästi?
Jos multa kysytään nakkikiskalla, että laitetaanko ketsuppia, niin mulle se on ihan sama laitetaanko vai ei. Vähän parempaa se safka on sen ketsupin kanssa, mutta menee se ilmankin, joten ihan sama. Laita ketsuppia jos jaksat.
Miten niitä mielipiteitä oikein saisi? Olisihan se ihan kiva vaikka ajaa jotain asiaa ihan tosissaan. Allekirjoittaa vaikka jotain kansalaisaloitteita ja yhtyä jonkun mielipiteisiin suu vaahdoten. Mutta ei. Mä vain olen "joo, no ei mua haittaa, ihan sama, tehdään vaan niin. Ai ei tehdäkään? No ok, passaa sekin".
Kommentit (4)
Eikö mikään asia ole lähellä sun sydäntä? Lasten oikeudet, kodittomat kissat, luonnonsuojelu, ympäristön roskaaminen, maahanmuutto, vanhusten hoito, päivähoitoryhmän koot, ihmisoikeudet, sodat, luonnonkatastrofit, huostaanotetut lapset, poliittiset vangit, nälänhätä, Trump, sote, uhanalaiset lajit, ihmissalakuljetus, lasten hyväksikäyttö... Luetko ja seuraatko aikaasi? Saako mikään maailman vääryys tai asia sun karvoja pystyyn?
Ja kannattaa myös muistaa, että aika harva aktiivisesti tekee mitään, vaikka olisi sitä mieltä, että asia ei ole kunnossa. Suurin osa meistä on viime kädessä hällä väliä asenteella eikä puolusta heikompia vaan hyväksyy hiljaisesti kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mikään asia ole lähellä sun sydäntä? Lasten oikeudet, kodittomat kissat, luonnonsuojelu, ympäristön roskaaminen, maahanmuutto, vanhusten hoito, päivähoitoryhmän koot, ihmisoikeudet, sodat, luonnonkatastrofit, huostaanotetut lapset, poliittiset vangit, nälänhätä, Trump, sote, uhanalaiset lajit, ihmissalakuljetus, lasten hyväksikäyttö... Luetko ja seuraatko aikaasi? Saako mikään maailman vääryys tai asia sun karvoja pystyyn?
Ja kannattaa myös muistaa, että aika harva aktiivisesti tekee mitään, vaikka olisi sitä mieltä, että asia ei ole kunnossa. Suurin osa meistä on viime kädessä hällä väliä asenteella eikä puolusta heikompia vaan hyväksyy hiljaisesti kaiken.
Kyllä mä seuraan aikaa ja luen uutisia.
Onhan se monikin asia lähellä sydäntäni, mutta ei ole sellaisia vahvoja mielipiteitä, että voisin lyödä nyrkkiä pöytään, että prkl, se on näin! Ja monesta asiasta tulee vain mieleen, että silläkin asialla on kaksi puolta ja siinäkin asiassa on hyviä ja huonoja puolia, että miten niistä nyt sitten valitaan sitä toista ja jos toisen valitsee, niin onko sillä nyt niin suurta väliä. Sopeudutaan sitten siihen. Jne. jne.
ap.
Onhan sekin mielipide, että pohtii asiaa eri näkökulmista, osaa perustella niitä ja nostaa keskusteluun uusia pointteja. Tylsintä ovat ihmiset, joilla ei ole ajatuksia.
Vahva sama täällä...
Tosin, olen tässä vuosien varrella oppinut että kanssaihmisiä usein tuntuu ärsyttävän se että jollain ei ole mielipiteitä. Tämän vuoksi olen alkanut tuomaan esiin oman "mielipiteeni" vaikka ei niin kiinnostaisikaan.