Asus läppäri käynnistäessä näkyy vain musta näyttö ja hiiri
Kommentit (29)
Näytönohjain paskana tai näytölle menevät johdot vaurioituneet
Etsi puhelimella netistä asuksen näytön näppäinyhdistelmä. Kokeile käynnistää uudestaan.
Takuu on voimassa kaksi vuotta. Vie korjattavaksi. Tai ota selvää, hakevatko ihan kotoa korjattavaski, niin kuin muutama vuosi sitten Acerilla tekivät.
Mikä Windowsin versio sulla on? Kun sanot että näkyy "hiiri" tarkoitatko että näkyy kursori eli se valkea nuoli? Vai näkyykö sellainen pyörivä valkea rinkula myös?
a) Jos näkyy tuo pyörivä rinkula kyseessä voi olla Windows päivitys. Odota päivityksen loppumista.
b) Jos taas pelkkä kursori, kokeile pakotettua sulkemista (eli paina on/off nappia niin kauan, että kone sulkeutuu), odota hetki ja avaa uudestaan.
c) Jos tuo ei toimi, kokeile sitten tätä kun tietokone on auki mustalla ruudulla:
paina Alt +F10
Esiin pitäisi tulla vaihtoehtoja, valitse Sulje (tai Shut down).
itellä kävi sama windows kymmeneen päivittämisen jälkeen
Windows 10. Eli käynnistämisen jälkeen menee päälle koska valo on tossa sivussa päällä mutta näyttö on tummana. Kursori näkyy ja sitä voi liikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Windowsin versio sulla on? Kun sanot että näkyy "hiiri" tarkoitatko että näkyy kursori eli se valkea nuoli? Vai näkyykö sellainen pyörivä valkea rinkula myös?
a) Jos näkyy tuo pyörivä rinkula kyseessä voi olla Windows päivitys. Odota päivityksen loppumista.
b) Jos taas pelkkä kursori, kokeile pakotettua sulkemista (eli paina on/off nappia niin kauan, että kone sulkeutuu), odota hetki ja avaa uudestaan.
c) Jos tuo ei toimi, kokeile sitten tätä kun tietokone on auki mustalla ruudulla:
paina Alt +F10
Elikkä ongelmana toi b. Miks siinä käy noin? Onko ihan normaalia vai kovalevy menossa paskaksi? Vai onko joku Windows 10 yleinen ongelma?
Kerran oli tuollainen ongelma, ja syynä oli muistaakseni avast, oli tullut joku päivitys.
Mulla oli tuo ongelma vuonna 2014 ostetun Asuksen kanssa juuri Win10 päivittämisen jälkeen vuosi sitten.
Näytönohjaimet tai ajurit, en ole atk-virtuoosi, ei toimita sen kanssa. Käynnistä offline-tila ja palauta vanha 8.1, tai vie kone huoltoon. Ohjeita on kyllä netissä, en valitettavasti muista ulkoa. En ole kymppiä asentanut sen jälkeen. Meillä tikittää edelleen v. 2010 koneessa win7 ja uudemmassa win 8.
No, jos näytössä näkyy hiiri, on koneessasi hiirivirus, liikkuukko hiiri?
Itselläni ollut samoja ongelmia. Akun irrotus ja uudelleen laitto auttanut.
Ota akku pois
Sit paina 15-20sekunttia virtanäppäintä ja sit laita vain koneen uudestaan päälle
Vierailija kirjoitti:
Näytönohjain paskana tai näytölle menevät johdot vaurioituneet
Ei taida olla, jos hiiren osoitin kuitenkin näkyy ja liikkuu.
Pääsekkö vikasietotilaan? Silloinhanse eiole fyysisesti rikki vaan joku päivitys, onko sun kiintolevys täynnä ja sen takia ei onnistu päivitys?
Yleensä käynnistettäessä pitää näpyttää f5, jotta pääse vikasietotilaan, siellä sitte palautustoiminto jos ei muu auta
Itse ostin justiinsa läppäriin win10 pro version juuri tuon takia, saan itse päivittää silloinkun haluan ja odottelen vikojen korjauksien yli enkä ole ensimmäisten joukossa päivittämässä
Akin poisto auttoi itsellä. Kiitos kaikille edelle kommetoiville. Olin jo heitttämässä konetta ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
paina Alt +F10
Mulla alkoi toimimaan,kun painoin aika pitkään sulje nappulaa ja käynnistin uudelleen.
Minun 4päivää vanha Asuksen peliläppärin näyttö meni mustaksi ja vain hiiri näkyy
Se on mainos: Spinal Tapilta on ilmestymässä uusi "It's all black" Smell the glove 2.