Downshiftaajat-sarja
Mitä pidötte? Katsellut ekat 8 jaksoa nyt putkeen. Hyvä sarja, joskin jatkuva huuto rasittaa. Miksi Iina on aina yhtä ilmeetön?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin sarjasta, katsottiin miehen kanssa se Areenasta yhden viikonlopun aikana. :D
Hyviä hahmoja, vauhdikkaasti etenevä juoni ja hauskojakin kohtauksia välillä. Musta se kiroilu oli ehkä tuotu siihen mukaan niin että raha ei tuo käytöstapoja vaan sorrutaan ihan yhtälailla niihin wt-maneereihin? Tai jotain sinnepäin. Ja itse ymmärsin että hahmot olivat iältään 27-35, kyllä silloin voi olla tuon ikäinen äiti (joka sekaantuu asioihin).
Pidin myös sen Vantaan kaksion (vai yksiön?) sisustusratkaisuista. :D sekaisin design-lamppuja ja lasten liimaamia tarroja vaatekaapin ovessa.
Mikä ehkä vähän ärsytti oli se perhekeskeisyys, ilmeisesti kavereille esittäminen oli helppoa (koska heitä ei kenelläkään tuntunut olevan pl. yksi kaljakaveri ja slummituristit) ja ainoa kenen mielipiteestä piti huolehtia oli äiti ja sisarus puolisoineen. :D
Loppu oli kyllä plaah enkä tajunnut sitä kuviota ihan kokonaan, siis pois lähtöä ja asian salaamista... (Enkä halua spoilata tämän enempää).Niin, en minä sitä sanokaan, ettei hahmoilla voisi olla sekaantuvaa äitiä, vaan sitä, että miksi sitä roolia esittää aina ikäistään paljon nuoremmalta näyttänyt Härkönen. Mitä hän oikeasti on, jotain 50. Ei oikein mene läpi, että on lähes nelikymppisten äiti.
13 vuotta vanhempi Leppilampea. Täytyy kyllä tosissaan yrittää unohtaa hänen oikea ikänsä sarjaa katsoessa. Napakka mamma kyllä rooliinsa, ei yhtään tylsä.
Jussi Vatanenkin -78 syntynyt.
Ootteko kattonut jo niitä uusia jaksoja? On vielä parempi kuin ensimmäinen kausi. Tai ainakin vaikuttaa 2 jakson perusteella.
<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="4fxxREl"><a href="//imgur.com/4fxxREl"></a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>
Ykköskaudella se vanha koulukaverinaapuri oli hyvä hahmo. Sääli, jos ei mahdu kakkoskauden teemaan.
Siis mä katoin muutama päivä sitten Sykkeen uusimmat jaksot, jossa on Lena Meriläinen... ja oon kattonu nyt monta jaksoa Downshiftaajia, ja vasta äsken selvisi että sarjan äiti ei olekaan Meriläinen vaan Anna-Leena Härkönen. Siinä on kyllä kaksi todella saman näköistä naista :D
Kakkoskausikin nyt nähty. Toivottavasti tulee kolmas vielä.
Mä olen kattomassa ekaa kautta toista kertaa. Ensin katoin yksin ja nyt katon teinien kanssa. Lapsuuden kulmia, Lidlissä tulee käytyä ja tänään ärrältä (siinä maximin alakerrasta) piti hakea Zalandon paketti.
Mä tajusin sen äidin roolin paremmin nyt toisella kertaa. Ekalla kerralla otin puuttuvana ja nalkuttavana. Hän moneen otteeseen kyselee, että ootteko köyhiä, onko teillä rahaa... Hänellä on kuitenkin ihan kauniskin ajatus kyselyissään ja miten muuttaa Aaron ja Piian luo. Vähän kadekin tuollaisesta osallistuvasta äidistä. Mun äiti istuu siellä Maximin toisella kulmalla Pub Sanissa.
PPP oli kyllä yllätys. :D
Vatasen rooli lähtee toisinaan kimmomaiseen säätämiseen, mutta menee.. Mun mielestä Leppilampi on hoitaa roolinsa hyvin. On jo sanottu, että naisten huutaminen ja kiroilu häiritsee. Kyllä vaan, sitä oli liikaa. Jatkuvaa miestensä pomotusta, alistamista.. Sitten ei kerrota oikeista asioista kuin huutaen.
Naapurikoulukaveri (eero ritolan hahmo) tapaus oli kyllä ekan kauden suola. Paras hahmo. Aina siltä odotettiin karmeita asioita ja kuitenkin hyvä sydäminen heppu. Kaikki hoitu.
Tykkään. Pelkään, että kakkoskausi vesittää koko idean.
Kakkoskausi oli jotenkin säheltäen tehty. Ykköskausi hyvä, humoristinen ja lämmin. Kakkoskausi täyttä koheltamista ja tuntui joissain kohti että tehty automainokseksi! Tesla, Tesla, Tesla.
Katsoin ensimmäisen jakson ja riitti.
Itse tykkäsin nimenomaan, että tässä sarjassa uskalletaan kiroilla kunnolla (näyttää tunteita). Näinhän se oikeassa elämässäkin on, että välillä kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja silloin on hyvä päästää paineita pihalle kunnolla. Moni sarja tuntuu menevän niin varman päälle kliinisenä ilman mitään tunnereaktioita. Kuka nyt jotain robotteja haluaa katsella?
Moi! Miten tämä sarja loppui? Oliko niin että Iina kuustonen palasi Kimmo Vatasen luo?
Hyvä sarja, ensimmäinen kausi oli parempi kuin toinen. Tuntui, että toinen kausi oli liikaa sitä epäuskottavaa säheltämistä ja kiristelyä, Olivian hahmo oli rasittava ja olisin halunnut hänet jätettävän pelkäksi muutaman jakson sivuhahmoksi, ei koko kauden ajaksi... Kalle Palander-jaksot olivat älyttömiä.
Onko kellään varmaa tietoa, onko kolmatta kautta tulossa? Kenties kuvattu/kuvaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen jakson ja riitti.
Minkäs sille voi jos ihminen on oikeasti tyhmä. Yritä vähän skarpata edes näön vuoksi.
jepullis kirjoitti:
On hyvä sarja.
Selkeä ja visuaalisesti yksinkertainen, vain muutama näyttelijä, ei lapsia, sen vuoksi tyylikäs kokonaisuus. Rauhallinen ja mukava tunnelma. Kaikki henkilöt pidettäviä.
"...ei lapsia,"
Ihan samanlaista kuin sarjassa voisi tehdä lasten kanssa myös. Läsikirjoittaja päättää miten se vaikuttaa.
Oikeassakin elämässä pariskunnilla on lapsia ja niiden kanssa ollaan ja asutaan, lapset käy harrastuksissa, koulussa ja on kavereiden kanssa.
Sarjan pariskuntien ikäisillä voisi olla jo yläkouluikäisiäkin lapsia.
Kaikki lapsiperheet eivät asu omakotitaloalueilla, eivätkä lapsiperheiden vanhempien menemiset lopu lasten saamiseen.
Samalla lailla vaihdellaan ammattia, etsitään töitä, käydään yöllä grillillä kun muut nukkuu ja istutaan saunassa kaverin kanssa.
Illanvietoissa ystäväpariskunnalla lapset leikkii keskenään ja aikuiset juttelee jos heilläkin on lapsia.
Oon koettanu katsoa tuota 3. tuotantokautta Viaplaysta. Oli pakko jättää kesken. Iina Kuustonen lienee Suomen ilmeettömin, huonoin näyttelijä. Ilman sukunimeään: ei mitään jakoa jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ykköskaudella se vanha koulukaverinaapuri oli hyvä hahmo. Sääli, jos ei mahdu kakkoskauden teemaan."
Joo, Eero Ritola oli kyllä onnistunut hahmossaan !
Paras kohtaus tähän mennessä on se, missä Leppilampi pilasi jo lähes valmiin remontin :)