Kadulla nähtyä. Nuori teini pukeutunut paksuun talvitakkiin ja muhkea huivi lämmitti kaulan seutua ja..
..housuina tiukat farkut, joista revitty polvet isosti auki, nilkat paljaana. Kylmä näytti olevan hytinästä päätellen.
Heräsi kysymys, miksi näin pukeudutaan, jos palelee?
Kommentit (33)
Tämä pätee kyllä alle 25v. Itse olen miettinyt samaa kuin ap.
Muotia!
Tennarit jalassa ja paljaat nilkat, vaikka pakkasta olisi -30 astetta. :D
Mä ihmetelen samaa näiden pienten lasten kohdalla. Jalassa tennarit, legginssit ja sit on iso toppatakki, paksu pipo ja kaulahuivi.
Mä näin jopa leikkipuistossa näitä (kaupassa eivät ihmetytä ihan niin paljoa), sellaisia 2-4v tyttöjä.
Luulisi, että tulee kylmä.
Ei tuossa asussa tule kyllä kylmä.
Koska teinit on typeriä. Tarkoitus on näyttää hyvältä eikä esim. pukeutua niin että tarkenee. Mun nuoruudessa kuljettiin pää paljaana pakkasella vaikka muuten oli pitkät kalsarit, huivit ja tumput.
Slut shamer.
Kirjoitit tämän tuulipuvun housuissa Prisman jonosta.
Niin onhan se tämän hetken muotia. Olihan niitä hulluja muotivillityksiä 80-luvullakin. En kyllä ihan aikuisenakaan mielellään paksuja toppahousuja ulos laita kaupungille menossa. En vaan ymmärrä miksi aikuisten naisten pitää päästä kiusaamaan nuoria tyttöjä pukeutumisen vuoksi. Olittehan tekin teinejä joskus ja joskus teidänkin lapsenne tulee teinejä olemaan.
Taisit nähdä tyttäreni. Hyvä, että yläkroppa pysyy lämpösenä:)
Teinit ovat kautta historian palelleet ja vanhemmat pilkanneet teinejä, joten mitä tässä on uutta?
Voiko tuosta nilkkojen kylmettämisestä tulla jotsin pitkäaikaisseuraamuksia?
Olen aikuinen nainen ja jalkani kestävät kylmää paljon paremmin kuin yläkroppa.
Eli minusta ei asu kuulosta yhtään ihmeelliseltä. Asiaan on fysiologinen selitys. Tärkeät elimet ovat ylävartalossa, siksi luonto kutsuu suojaamaan sitä raajoja paremmin. Ei nyt kellään ole automaattisesti toppahousut, jos on toppatakki? Toisaalta ei näy toppahousuja farkkutakin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuosta nilkkojen kylmettämisestä tulla jotsin pitkäaikaisseuraamuksia?
Joku väitti minulle (ei mikään lääkäri), että haurastuttaa luita nilkoista. Eli verenkierto häriintyy luiden ympäriltä.
En sitten tiedä tämän paikkansapitävyydestä. Ovathan kädet paljonkin pakkasella paljaana. En minä ainakaan käytä hanskoja pikkumatkoilla pakkasellakaan. Eivät ole haurastuneet. Olen jo 60-vuotias.
En kanssa ymmärrä tuota torkkupeittoa kaulassa. En myöskään ymmärrä, miksi ostetaan valmiiksi rikkinäisiä vaatteita.
Teini tarkenee niin paljon paremmin kuin aikuinen.
Ei tuo tosiaankaan ole mikään uutinen. Sama oli meno 80-luvun teineilläkin.
Mikä vittu siinä on, kun sina vanhusten on pakko kommentoida ikävästi nuorten tyyliä? Joo, nuoret ovat maailman sivun aiheuttaneet vaatteillaan ihmetystä ja pahennusta. Kyllä nekin ehtii av-mammatyyliin vetää tuulipuvussa sitten lihoneena 4 lapsen yh-mutsina. Antakaa olla, nuoret pukeutuu eri tavalla kuin vanhat, joskus aika epäkäytännöllisestikin. Kuuluu asiaan. Joka vitun syksy/talvi sama kotkotus.
Minä olen nelikymppinen, ja varsinkin tänä syksynä olen tuon tuosta joko hikoillut tai palellut ulkona. Kummallista, jos joku ohikulkija on oikein asioikseen tarkkaillut ja ehkä vielä nettiin kauhistellut, kun en ole osannut pukea juuri sopivasti.
Oman nuoruuteni muotikotkotukset olivat vähintään yhtä typeriä, pipoahan ei voinut laittaa päähän 30 asteen pakkasillakaan. Yleensä pään, kaulan ja niskan ympäristö kannattaa pitää lämpimänä. En muista kärsineeni ikinä nilkkojen paleltumisesta.
Onko se nyt joku maailman seitsemäs ihme, jos teini ei ole yhtä looginen kuin aikuinen?