Kadulla nähtyä. Nuori teini pukeutunut paksuun talvitakkiin ja muhkea huivi lämmitti kaulan seutua ja..
..housuina tiukat farkut, joista revitty polvet isosti auki, nilkat paljaana. Kylmä näytti olevan hytinästä päätellen.
Heräsi kysymys, miksi näin pukeudutaan, jos palelee?
Kommentit (33)
En kuljeskele nilkat paljaina, mutta olen kyllä koko ikäni suojannut erityisen hyvin hartioita. En kovilla pakkasillakaan pidä farkkujen alla edes sukkahousuja ja nyt tarkenen hyvin kulkea lyhyessä mekossa ja sukkahousuissa. Kaupungilla kävellessä jalat työskentelevät koko ajan, yläkroppa on joutilaana. Kyllä joku uggit ja hihaton toppi oli aikanaan paljon järjettömämpi yhdistelmä. Samoin täti-ikäisten suosima "järkevä" tyyli, jossa toppahousujenkaan kanssa ei kehdata laittaa pipoa, kun se ei kuulunut asiaan kultaisella 80-luvullakaan.
Omassa nuoruudessa en ikinä käyttänyt pipoa. Talvitakit olivat lyhyitä vyötärölle ulottuvia, joten vyötäisiltä vilkkui paljas iho. Monta talvea kuljin tennareissa, kun talvikenkiä en tahtonut.
Minulle ei jäänyt mitään vaivoja tuosta. Pärjään hyvin kylmällä säällä, kotona on viileää ja toisten kodeissa on aina ihan liian kuuma.
No ei kyllä luut haurastu. Naaman luusto olis muuten aika huonossa hapessa. Varmaan nenäkin murenis pois jossain vaiheessa.
Ja sitten? En minäkään kymmenen vuotta sitten kovinkaan loogisesti pukeutunut. Miten tämä on uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä pätee kyllä alle 25v. Itse olen miettinyt samaa kuin ap.
Vain ääliömäiset lapselliset yli 20v tekee tuota. Itse olen 23 enkä todellakaan voi ymmärtää.
Mun teini, 14v käyttää säärystimiä.
Osaa ihmisistä kiinnostaa enemmän se, miltä näyttää, kun se miltä tuntuu.
Se nyt vaan on muotia tällä hetkellä.Oikeita talvikenkiä ei osteta,vaan talvellakin kuljetaan tennareissa nilkat paljaana.Onneksi nyt kuitenkin paksut parkatakit,huivit ja pipot.Huonomminkin voisi olla...
Missä muuten on noin kylmä? Piipahdin lähikaupassa ja minulla oli tennarit ja ohut takki. 10 astetta ja aurinkoa.
Nuori teini? No eivätkös teinit ole nuoria? (13-19)
Teinit ovat nuoren ikänsä takia tyhmiä, eivätkä osaa pukeutua lämpimästi. Ovat niin reppanoita!! :)
50-60luvun vaihteessa mun isoveli kulki nahkis päällä ja bylkreemi-tukka jäätyneenä muotoonsa pää paljaana, farkut ja spittarit jalassa. Ja pakkasta oli niin perkeleesti. Ja lunta.
Teinit ovat olleet typeriä ja surkeita pukeutujia koko maailman sivun.
Mullakin on tullut vastaan näitä tapauksia, että purevassa pakkasessa on ohut villakangastakki päällä, ja farkkuleggingsien lahkeiden ja matalien tennareiden välistä näkyy reippaasti paljasta ihoa. Sukkia ei ole, tai ne ei yllä tennareiden suita korkeammalle. Palelee jo pelkkä katsominenkin. Toisaalta, en itsekään ollut teini-ikäisenä mikään maailman järkevin pukeutuja. Villakangastakki, lyhyt hame ja nailonsukkahousut -20:n asteen säässä ja niin edespäin..:) Siperia onneksi opettaa.
Onneksi nykymuoti sentään "sallii" toppatakit, isot pipot, lapaset ja kaulahuivit. Toista oli silloin, kun esimerkiksi oma äitini oli kouluikäinen ja mitä vähemmällä pukeutumisella pärjäsi (tai teeskenteli pärjäävänsä) talvipakkasella, sen muotitietoisemmalta vaikutti.