Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat pihistelyvinkit tänne!

Vierailija
09.10.2016 |

Pitäisi saada vuodessa säästöön isohko summa rahaa ja toivon vinkkejä mistä arjessa voi säästää. Miten sinä sen teet?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- etsi edullisimmat puhelinliittymät, sähkö- ja vakuutussopimukset. Ota vakuutuksissa minimitaso.

- osa vain vähän ja jos oikeasti tarvitset joitain, katso ensin löytyykö käytettynä. Jos joudut ostamaan uutta, hyödynnä alekupongit ja tarjoukset.

- liiku kävellen ja pyörällä aina kun mahdollista

- luovu autosta, jos mahdollista

- suunnittele ruokaostokset ja välipalojen sijaan täytä vatsasi lounaalla ja päivällisellä

- käytä linssejä ja papuja sekä kauden kasviksia.

- käy vain ilmaisissa huveissa. Ota aina omat eväät mukaan ,jos ajattelet matkan aikana tulevan nälkä.

- myy ylimääräinen tavara kirppiksellä ja säästä rahat.

Vierailija
2/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:niin takuuvinkit, kerää marjoja, sieniä ym sekä pulloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu autosta

Luovu kuukausilipusta joukkoliikenteeseen, pyörällä/kävellen aina kun mahdollista ja arvolipulla vain silloin, kun tulee mummoja taivaalta tai pyörällä ei mitenkään ehdi

Korvaa kurkut, tomaatit ja salaatit kaali- ja porkkanaraasteella

Ei maitoa ruoka- tai janojuomaksi, aina vettä

Luovu työpaikkalounaasta, mukaan omat eväät. Eikä sitten mitään valmisaterioita kaupasta, vaan itse tehtyä ja edullista

Myy kotoa tarpeetonta irtaimistoa

Älä osta mitään, mitä et ehdottomasti tarvitse

Vierailija
4/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo näitä: kirjat lainaan kirjastosta, en tilaa lehtiä, vakuutukset on kilpailutettu, operaattorin voisi vielä kilpailuttaa, ei valmisruokia ja yleensä eväät töissä. Ap.

Lisää vinkkejä!

Vierailija
5/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kaupassa vain kahdesti viikossa tekemässä ostoslistan kanssa ruokaostokset, ja ostan tarjoustuotteita jos sattuu olemaan, ja halvimpia hedelmiä ym. (esim. omenoissa on melkoisia hintaeroja) sekä kaupan omaa merkkiä, rainbow, xtra, pirkka.

Kirppiksiltä tai tori.fi ostan vaatteet ja lapsille luistimet, sukset ym. joita saa ostella isompaa kokoa vähän väliä. Ja tietysti vaatteet ja tarvikkeet kiertää isommalta pikkusisarukselle jonka jälkeen ne voi myydä. Ja alennusmyynneistä katselen jo seuraavan koon kamppeita jos hyvä tarjous.

Halvin mahdollinen puhelinliittymä ja sähkö. Käytän enemmän pyörää ja kävelyä liikkumiseen kuin autoa. Leikkaan lasten hiukset itse, enkä itsekään käy kampaajalla koska viihdyn pitkissä hiuksissa. Pesen tiskirätit, ja ostan säästöpakkauksia pesuaineita että riittää pitkään.

Pienistäkin säästöistä kertyy ihmeesti, itse olen työtön yh ja saan säästettyä silti.

Vierailija
6/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn kaupassa vain kahdesti viikossa tekemässä ostoslistan kanssa ruokaostokset, ja ostan tarjoustuotteita jos sattuu olemaan, ja halvimpia hedelmiä ym. (esim. omenoissa on melkoisia hintaeroja) sekä kaupan omaa merkkiä, rainbow, xtra, pirkka.

Kirppiksiltä tai tori.fi ostan vaatteet ja lapsille luistimet, sukset ym. joita saa ostella isompaa kokoa vähän väliä. Ja tietysti vaatteet ja tarvikkeet kiertää isommalta pikkusisarukselle jonka jälkeen ne voi myydä. Ja alennusmyynneistä katselen jo seuraavan koon kamppeita jos hyvä tarjous.

Halvin mahdollinen puhelinliittymä ja sähkö. Käytän enemmän pyörää ja kävelyä liikkumiseen kuin autoa. Leikkaan lasten hiukset itse, enkä itsekään käy kampaajalla koska viihdyn pitkissä hiuksissa. Pesen tiskirätit, ja ostan säästöpakkauksia pesuaineita että riittää pitkään.

Pienistäkin säästöistä kertyy ihmeesti, itse olen työtön yh ja saan säästettyä silti.

Olen myös huomannut, että pienistä asioista syntyy suuria säästöjä esim. Ulkona syöminen 8 e/päivä x 5=40 e viikossa ja kuukaudessa noin 160 e. Miksi ostaa kirjoja kun voi lainata? Harvoin niihin kirjoihin enää palaa ja tieto/keitto ym kirjoja ei tarvitse kun nämäkin löytyvät netistä.

Vierailija
7/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaikki kuitit talteen. Siis ihan kaikki, eli jokainen yksittäinen makeispatukka, elokuvalippu, huoltoasemakahvi, iltapäivälehti ym.

Kuukauden lopussa, vai vaikka viikottain käyt ne läpi ja katsot, mitä voit jättää kokonaan pois tai vaihtaa halvempaan.

Vierailija
8/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunaa ja jatka ruokaa. Esim jauhelihakastiketta pitsaan, perunoista ja juureksista saa keiton seuraavalle pöivälle. Tee itse vuokaleipää. Leivo jos tekee mieli herkkuja jne.

Vierailija
9/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain joka toinen päivä.

Vierailija
10/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Teen aina töihin eväät, joko eilisen päivällisen tähteitä tai muuta edullista ja maistuvaa.

-Melko edullisia, mutta laadukkaita peruselintarvikkeita, joista maistuvaa, itsetehtyä ruokaa. Leivon paljon leipää itse.

-Vain aniharvoin ostan take away -kahvia/valmiita salaatteja tms. Kahvit juodaan kotona/töissä tai otetaan termosmukiin mukaan. Tarvittaessa laukussa mukana hedelmää/pähkinöitä.

-Vaihdoin ihonhoitotuotteet ja muutakin kosmetiikkaa Lidlin Cien-sarjaan, todella edullista ja on toiminut minulla hyvin.

-Hiuksissa oma väri vaaleilla raidoilla, ainoa mihin menee rahaa on n. 10 euron raitaväripaketti 2x vuodessa. Saksilla kuivimpien latvojen siistimistä tarvittaessa. Ovat hiukset muuten paremmassa kunnossa kuin koskaan kerran kuukaudessa kampaajalla hiuksia värjätessäni, tulee myös kehuja 😊

-Vaatekaappi koostuu monikäyttöisistä, yhteensopivista perusvaatteista, joista suuri osa edullisia. Kiinnitän huomiota kuitenkin materiaaleihin ja hoidan vaatteita huolella, kestävät täten pidempään hyvinä.

-Salikortin vaihto lenkkeilyyn ulkona, saa samalla raitista ilmaa. Kun käy yhdessä miehen kanssa, saa samalla parisuhdeaikaa.

-Vähänkään suuremmissa hankinnoissa käytän aina aikaa hintavertailuun ja yleensä nukun yön yli ennen ostopäätöstä, jotta olen varma valinnasta. Pyrin hyödyntämään ja ennakoimaan kampanjat ja muut tarjoukset.

Minulla ei sinällään ole tarvetta kauheaa köyhäilyyn, mutta olen luontaisesti melko pihi, enkä halua tuhlata turhaan. Rahaa käytän mielummin johonkin, josta saan suurempaa iloa, kuten vaikka parin viikon kesälomamatkasta tai laadukkaista nahkakengistä (jotka taas maksavat itsensä takaisin käyttöiässään). Jos käy kerran-pari kuussa ystävien kanssa syömässä paikassa, jossa ruoan saa alle 20 eurolla, on tuo minulle laatuaikaa ja luksusta. Ei ole kovin kallista, mutta ei tuntuisi samalta, jos kävisin kympin lounaalla joka arkipäivä. Minulla toimii siis säästäväisyys isossa mittakaavassa ja panosaminen sopivasti itselleni tärkeisiin juttuihin (vetämättä niitäkään överiksi).

Vierailija
11/13 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuli mieleen se, että monella on varmaan pikkukolikoita kerääntynyt johonkin purkkiin. Minulla ei ole koska käytän ne kolikot. Nehän ovat rahaa. Jonkun pikkuostoksen esim. apteekissa tai kirpparilla maksan pienillä kolikoilla. Ja ruokaa teen niin että siitä syö ainakin pari päivää.

T. se työtön yh

Vierailija
12/13 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markitse ylös, mihin rahasi menevät. Siis joka ikinen sentti. Se on paras keino suomia omaa rahankäyttöään, kun näkee kuinka turhiin pikkujuttuihin rahaakuluu. Koska pienet rahat on se tärkein juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi