Vaikuttaako sikiön kasvuun jos syön vain kerran päivässä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt kerran päivässä? Tarkoitatko, että syöt ison aterian illalla ja päivän ja aamun mittaan pieniä eriä kerrallaan? Kai aamulla syöt jotain?
Onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa?
Ei ole. Oletpa huonotapainen. Jotkut ihmiset nyt vain sanovat syövänsä esim. kaksi kertaa päivässä: "Syön kaksi kertaa päivässä", millä he todellisuudessa tarkoittavat syövänsä aterian kaksi kertaa päivässä (lounaan ja illallisen). Todellisuudessa he syövät myös välipaloja.
Tai jotkut ihmiset vain kuvittelevat toisen sanovan jotain muuta kuin sanovat.
kohta huomaat ettet pärjää yhdellä ruokailulla koko päivää. sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa ja se on pois sinun lihaksista ja voimista. Kokeile edes smootien tekemistä kyllä se ruokahalu pikkuhiljaa palautuu kun syö
Vierailija kirjoitti:
Siitä on tutkimustakin että jos sikiö ei saa tarpeeksi ravintoa kohdussa lapsesta tulee synnyttyää ylipainoinen. Keho taistelee nälänhätää vastaan. Siirrät omat ongelmasi lapselle.
Eihän tässä kyse olekaan ravinnon vähäisyydestä, vaan syömiskertojen määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on tutkimustakin että jos sikiö ei saa tarpeeksi ravintoa kohdussa lapsesta tulee synnyttyää ylipainoinen. Keho taistelee nälänhätää vastaan. Siirrät omat ongelmasi lapselle.
Kerran päivässä syöminen ei tarkoita sitä, että on nälänhätä. Jos päivällinen on energiarikas ja monipuolinen, siitä saa helposti päivän kalorit.
Jospa vaikka tää mamma itse nyt vähän avaisi asiaa? Miksi olet syömättä ja viikot? Kyllä täytyy syödä niin usein kun vaan pystyy. Lapsi tarvitsee vitamiineja ja kivennäisaineita.
Kysymys ei ole vain kalorien ja tarvittavien ravintoaineiden määrästä ja laadusta vaan myös niiden kasvuun tarvittavien aineiden ja sokerien saamisen rytmistä. Vaikuttaa moneen asiaan syntymän jälkeenkin.
No jos itse kuvittelisin raskaana ollessani pelleileväni ruoan kanssa niin olisi pökki tullut melko pian.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole vain kalorien ja tarvittavien ravintoaineiden määrästä ja laadusta vaan myös niiden kasvuun tarvittavien aineiden ja sokerien saamisen rytmistä. Vaikuttaa moneen asiaan syntymän jälkeenkin.
Mitähän tällä tarkoitat?
Itsellä pahoinvointiin auttoi hyvin pienten määrien syöminen useamman kerran päivässä. Smoothiet ei mulle maistuneet, tärkeää syödä ees jotain ja kokeilla, mikä pysyy sisällä. Itekin söin pari viikkoa vaan mansikoita ja suolakeksejä ja ihan hyvin vauva kasvanut mahassa. Nyt syön taas kunnolla kun olen viikolla 23, mutta edelleen oon 6 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Lähtötilanne oli lievä ylipaino.
En kestä närästystä. Mieluummin olen syömättä. Närästys saa mut oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaikka tää mamma itse nyt vähän avaisi asiaa? Miksi olet syömättä ja viikot? Kyllä täytyy syödä niin usein kun vaan pystyy. Lapsi tarvitsee vitamiineja ja kivennäisaineita.
Kerro vielä, miksi lapsi saa ne vitamiinit vain silloin, jos syö usein?
Vierailija kirjoitti:
En kestä närästystä. Mieluummin olen syömättä. Närästys saa mut oksentamaan.
Olet kai asiasta yhteydessä neuvolaan? Ja otat vitamiinilisät?
Mättääkö ap sitten illalla sen 2000 kcal aterian kerralla? Jos, niin eipä ihme jos närästää kun menee tuon jälkeen nukkumaan. Muakin närästäisi enkä ole edes raskaana.
En usko vitamiineihin. Ne on vain rahastusta ja suurta huijausta.
No jospa ottaisit närästyslääkettä. Närästykseen auttaa myös se tasainen ruokailurytmi ja kevyet pienet ateriat.
Karsi närästystä aiheuttavat pois mm. sipuli, valkosipuli, kebabia, pitsat, makkarat, kurkku ja paprika. Paha olosi johtuu alhaisesta verensokeria eli syöt liian harvoin. Kokeile vaikka raikkaita marjasmoothieita luonnonjogurtista tehtynä.
Katso lopujo.fi ja jos et oikeasti syö tarpeeksi viikkoihin ja ota yhteyttä neuvolaan, tee abortti tai hanki mt-ongelmaasi apua, koska lapsesi ei liene toivottu etkä ole valmis ottamaan hänestä vastuuta nyt. T. Itsekin pahoinvoinnista ja huonosta fiiliksestä kärsinyt raskausaikana.
Vauva ottaa äidistä sen mitä tarvitsee. Eli suuremmassa vaarassa olet sinä itse. Toki jos itse kärsit puutoksesta niin totta kai vauvakin siitä kärsii. Yritä syödä paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä, hyviä rasvoja, kalaa, kanaa.. edes sitten iltaisin.
Mitäs sontaa tuossa oli?
Onko tää päkättäjä tää kysyjä itse?