Nyt riitti. Miten tehdä alakerran naapurin elämästä sietämätöntä?
Olen niin loppu ja raivoissani, että ei ole tosikaan. Asun kohtuullisen uudessa kerrostalossa ja muutaman vuoden aikana kenestäkään naapurista ei ole kuulunut pihahdustakaan. Seinät ovat siis melko vahvat ja äänieristys toimii ja vanhat naapurit ovat aivan ihania. Nyt alakertaan muutti nuori pari ja kolme edellistä viikkoa nukkunut maksimissaan 3h/yö ja senkin pätkissä.
Harrastavat 3-5 kertaa viikossa hyvin äänekästä seksiä ensimmäisen kerran puoli yhden aikoihin yöllä ja seuraavan kerran viideltä aamuyöllä, myös pe ja la välisinä öinä. Tällä kertaa myös la ja su välisenä yönä. Sänkyni ei osu seinään, jalkojen alla on paksut villapalat mutta ei auta. Sänky alkaa vapattamaan siihen malliin että siinä ei nuku erkkikään ja sitten alkaa se saakelin voihkinta. Voihkiminen ei kuulu niin hyvin, mutta se sängyn heiluminen on ihan käsittämätöntä. En kuitenkaan kovin helpolla herää, voin hyvin nukkua ikkuna auki vaikka autotie kulkee ihan vieressä. Tuollaiseen nopealiikkeiseen sängyn heiluntaan sen sijaan ei voi olla heräämättä. Toimisi parempana herätyskellona kuin mitkään ääniherätykset!
Menen nukkumaan 23.00 ja herätys on 06.00. Ehdin nukkumaan n. tunnin, kunnes herään ensimmäisen kerran seksin harrastamiseen. Sen jälkeen en meinaa saada uudestaan unta ja kun olen vihdoin saanut unta ja nukuttua n. 2h niin alkaa seksin harrastaminen uudestaan. Sen jälkeen en ehdi enää vaipua uneen. En voi sanoin kuvailla kuinka raivoissani olen. Olkoon lapsellista tai ei, niin miten tuhota alakerran naapureiden yöunet joka perhanan yö häiritsemättä muita naapureita?
Perjantaina olin jo niin raivoissani, että aloin la-aamuna kuuden jälkeen tiputtamaan painavia kirjoja puolen metrin korkeudesta, moppaamaan lattiaa lattia kolisten. Ei ollut mikään vaikutusta, eli järeämmät keinot käyttöön. Kaipaan kovasti neuvoja tehokkaista kikoista.
Olen kerran käynyt asiallisesti valittamassa alakerran naapurin metelistä kotibileiden yhteydessä (melusivat ja huudattivat musiikkia koko yön eli ainakaan koko porukka ei lähtenyt baariin missään vaiheessa.) Vastaanotto oli hyvin v*ttumainen ja olipa toinenkin naapuri käynyt silloin valittamassa ja kertomansa mukaan hänen valitukseen suhtautuminen ei ollut sen suopeampi. Olisipa helppo kerätä todisteet kasaan, mutta milläs todistat hyvin äkillistä heiluntaliikettä tekevän sängyn. Kutsumalla talonisännän nukkumaan sänkyysi yhdeksi yöksi?
Kiitos neuvoista. Kuvittelin varta vasten ostettujen villapalojen auttavan, mutta eivät auttaneet. Keinot ovat vähissä ja tämä unettomuus heijastuu jo voimakkaasti omaan työntekoon ja jaksamiseen. Onneksi tänään sai nukkua kymmeneen, mutta olisin herännyt kahdeksalta ellen olisi ollut hereillä yhden ja viiden kieppeillä seksin harrastamisen takia. En voi sanoin kuvailla kuinka raivostuttavaa on jatkuvasti valoa yöt kahden ajattelemattoman, itsekeskeisen juntin takia. Viesti on varmasti mennyt perille, mutta ei taida kiinnostaa kuin oma napa. Asiaan tulee muutos, keinolla millä hyvänsä.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että samalle tasolle alentuminen on lapsellista, mutta en yksinkertaisesti saa kasaan kattavia todisteita isännöitsijälle. Muuten olisin tietysti hoitanut asian sitä kautta. Suurin ongelma on nyt se sängyn nopealiikkeinen heilunta. En missään nimessä valita isännöitsijälle vailla todisteita yhden ihmisen voimin, ei hän voi sellaisessa tilanteessa ryhtyä konkreettisiin toimenpiteisiin. Jos meluisia kotibileitä tulee lisää, voisi valittaa niistä ja siinä yhteydessä mainita toisesta inhottavasta seikasta. Ei tässä kuitenkaan voi odotella loputtomiin, teen vaativaa työtä ja en aio jatkaa sitä viikosta toiseen katkonaisilla kolmen tunnin yöunilla lisäämällä kohtalokkaan virheen todennäköisyyttä näin typerän asian takia. Hoidan tämän itse keinolla millä hyvänsä, niin pitkään kunnes viesti menee perille.
Kai ne naapuritkin joskus nukkuvat. Kävin hetki sitten tiputtamassa kirjoja muutamaan otteeseen metrin korkeudelta. Kuului jo melkoiset pamaukset. Toivottavasti olivat nukkumassa ja toivottavasti heräsivät. Uskon ja syvästi toivon, että se häiritsee nimenomaan alakerran naapureita eikä muita.
Kyllähän isännöitsijä voi ryhtyä toimenpiteisiin myös pelkästään yhden ihmisen ilmoitusten perusteella. Nimim. sain muutaman ilmoituksen jälkeen häädettyä entisestä talosta yhden p**kanarkin. No, okei, vika tikki tuli niille siinä kun rikkoivat taloyhtiön omaisuutta. Mut mä tein yhden ainoon kirjallisen ilmoituksen, loput 2-3ilmoitusta suoraan spostilla isännöitsijälle ja kylläpä kuule narkit läks nopiaa naapurista. :D :D :D Tavaratkin lens sit viikkoa myöhemmin parvekkeen kautta jätelavalle ulkopuolisten toimesta, kun narkeille tuli niin kiire että kaikki tavarat jäi ex-kämppään. :D
Seinänaapurina oli kerran nuori tyttö, joka aloitti mekaanisen kiljahtelun aina piakkoin sen jälkeen, kun hänen poikaystävänsä oli tullut kylään. Se oli sekä huvittavaa että sietämätöntä, koska volyymi oli melkoinen, ja huterasti eristetyssä talossa se kuului herraties minne saakka. Rapussa se suorastaan kaikui. Aitoa se ei voinut olla, tai ehkä tyttö oli robotti.
Kerran poikaystävä, ujon oloinen nuori mies, oli ulkona tupakalla. Sinäkin päivänä oli jo ujellettu. Taisin virnistellä aika näkyvästi, ja mittailin poikaa kiinnostuneena. No varmaan syy oli joku muu, mutta häntä ei enää sen jälkeen näkynyt. Pian tyttökin muutti pois.
Kunhan tuli mieleen.
Mun kämppään kuuluu yläkerran naapurin touhut liian hyvin. Alakerrasta ei ikinä kuulu pihaustakaan. Ikävää on kun kolistelu ja meluaminen tapahtuu hiljaisuusaikana kun yrittää nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kostoksi harrastat oikein kovaäänistä seksiä itsekkin. Ja tietty rynkytätte suoraan lattialla että heillä varmasti tärisee.
Muutenkin tuntuu et sulle tekis kunnon pano hyvää :) rentouttaa kummasti
Aika kovat sessiot saa ap kätensä kanssa pitää että alakertaan lätkytys kuuluu ei saatana mitä apinoita täällä on muuttakaa korpeen jos rauhaa haluatte.
Joskus kauan sitten kun muutin ensimmäiseen vuokra asuntoon silloisen tyttökaverin kanssa koettiin aika hervoton juttu. Joku nainen huusi postiluukusta että nyt loppuu se saatanan naiminen. Herättiin siihen molemmat että mitä ihmettä? Meiltä ei voinut kuulua kuin unista tuhinaa tai korkeintaan kuorsaamista. Varmaan oli naitu aikaisemmin muttei siitäkään mitään meteliä ollut. Muutama hiljainen oih ei kuulu edes ohuiden seinien läpi.
Kaikkein paras, siis "paras" oli että sä saat jätkä häädön niistä vappubileistä. En ollut kotona kyseiseen aikaan ja neiböri oli kuin myrkyn niellyt kun ei päässyt musta eroon. Tiedän kyllä mitä sillä oli mua vastaan. Turha kiukutella kun tyttö oli 18 ja ihan omasta halusta teki mitä teki. Lopulta sai vielä nenänsä kipeäksi kun halusi lähteä lähiöbaarissa pihalle katsomaan miten käy.
Otan osaa Ap. Asuin aikanaan itse kerrostalossa jossa yläkerran pariskunta paneskeli joka ikinen yö ja muija voihki ja huusi joka kerta todella äänekkäästi. Heräsin siihen ryskeeseen myös joka ikinen yö. 3kk kestin ja sitten muutin pois. Onneksi asun nykyään omakotitalossa.
Kahden kerroksen kerrossänky sulla? Porvoossa?
Klassinen: jäädytetty kusilevy postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmeisesti vähän hölmö, mutta miten heidän seksinsä tärisyttää sinun sänkyäsi, JOS ette ole samassa sängyssä? Varsinkin, jos kyseessä on uusi talo, jossa rakenteet eivät ole paperia?
Ikävä kyllä nykyään uudet talot ovat lähes paperia, koska ovat tehty nippanappa kestämään rasitusta mitä insinöörit ovat laskeneet.
Ennen vanhaa laitettiin sitä betonia varmuuden vuoksi tuplat, nykyään juuri sen verran kuin laskelmat näyttää jotta voidaan rakennus kustannuksissa säästää. Sota-ajan jälkee rakennetut talot ovat usein puolen metrin betoni seinillä varustettuja kun nykyään ovat hädin tuskin 20cm paksuja.
Meidän talossa kun jollain on juhlat, klo 22 jälkeen soitan välittömästi poliisit. Yksiin juhliin poliisit tulivat yht 3 krt, aina oli hetki hiljaista ja sitten alkoi uudestaan.
Kolmannen kerran poliisit vievän isännän putkaan ,
En tiedä oliko valituksia tullut, mutta tämän jälkeen tyyppi muutti.
Naapuriin muutti parikymppinen tyttö ja seksielämä tuli kaikille tutuksi. Ajattelin hoidan tämän kauniisti, tyttö otti nokkiinsa ja kertoi minun olevan kateellinen. Tämän jälkeen yritti toinen, sanoi suoraan älä nyt tyttö parka luule kenenkään meidän olevan kateellinen, me ollaan kaikki tehty mitä sinäkin, mutta toisin kuin sinä, meidän ei tarvitse kertoa tätä koko taloyhtiölle.
Ei mitään tehoa. Joten soitin asunnon omistajalle, kerroin mitä tapahtuu. Omistaja vähän naureskeli. No, sitten kun seuraavan kerran alkoi kunnon panotuokio, laitoin toiseen puhelimeen kuvauksen, joka nauhoitti äänen ja soitin samalla asunnon omistajalle, tietenkin herätin hänet ja kysyin kuuletko. Meillä on tytön seinää vasten olohuone, jonka takana on keittiö, jonka takana on makuuhuone ja minä herään ääniin.
Isännöitsijä soitti tytölle seuraavana päivänä, ilmoitti tulevansa käymään. Mentiin yhdessä ja otin nauhoitteet mukaan. Koska video oli päällä, näkyi kuvattu on ihan olohuoneen pöydällä.
Tyttö siinä häpeili käytöstään, lupasi parantaa tapansa mutta eipä siitä mitään tullut, joten omistaja antoi tytölle 2 vkoa aikaa muuttaa ja sanoi jos tulee yksikin valitus hänelle, hän soittaa tytön vanhemmille.
Äiti sitten soittikin, kun tyttö joutui ongelmiin asunnottomuuden vuoksi. Omistaja sanoi suoraan tyttö oli niin kova panee ettei hän voinut moista pitää vuokralaisena.
Ota selville kuka asunnon omistaa. Helposti saa häädön jos omistajan mielestä vuokralaisissa on parantamisen varaa.
Kun naapurin horatsu alkoi sen ärsyttävän ähkinän ja kiljunnan, rupesin aina mieheni kanssa matkimaan panoääniä. Tyyliin "AAAAAHH, AH! AH! FUCK! YES! OOOOOOOOAAAAAHH!!!!! UUUUUIK UIIK". Muutti pois aika pian sen jälkeen kun tehtiin tuota joka kerta.
Mielikuvitusta kehiin kirjoitti:
Mitä Ozzy Osborne tekisi tee sinä se sama:)!
Ozzy taitaa muutenkin täristä niin paljon, että ei varmaan edes huomaisi jos sänky vähän heiluu.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin loppu ja raivoissani, että ei ole tosikaan. Asun kohtuullisen uudessa kerrostalossa ja muutaman vuoden aikana kenestäkään naapurista ei ole kuulunut pihahdustakaan. Seinät ovat siis melko vahvat ja äänieristys toimii ja vanhat naapurit ovat aivan ihania. Nyt alakertaan muutti nuori pari ja kolme edellistä viikkoa nukkunut maksimissaan 3h/yö ja senkin pätkissä.
Harrastavat 3-5 kertaa viikossa hyvin äänekästä seksiä ensimmäisen kerran puoli yhden aikoihin yöllä ja seuraavan kerran viideltä aamuyöllä, myös pe ja la välisinä öinä. Tällä kertaa myös la ja su välisenä yönä. Sänkyni ei osu seinään, jalkojen alla on paksut villapalat mutta ei auta. Sänky alkaa vapattamaan siihen malliin että siinä ei nuku erkkikään ja sitten alkaa se saakelin voihkinta. Voihkiminen ei kuulu niin hyvin, mutta se sängyn heiluminen on ihan käsittämätöntä. En kuitenkaan kovin helpolla herää, voin hyvin nukkua ikkuna auki vaikka autotie kulkee ihan vieressä. Tuollaiseen nopealiikkeiseen sängyn heiluntaan sen sijaan ei voi olla heräämättä. Toimisi parempana herätyskellona kuin mitkään ääniherätykset!
Menen nukkumaan 23.00 ja herätys on 06.00. Ehdin nukkumaan n. tunnin, kunnes herään ensimmäisen kerran seksin harrastamiseen. Sen jälkeen en meinaa saada uudestaan unta ja kun olen vihdoin saanut unta ja nukuttua n. 2h niin alkaa seksin harrastaminen uudestaan. Sen jälkeen en ehdi enää vaipua uneen. En voi sanoin kuvailla kuinka raivoissani olen. Olkoon lapsellista tai ei, niin miten tuhota alakerran naapureiden yöunet joka perhanan yö häiritsemättä muita naapureita?
Perjantaina olin jo niin raivoissani, että aloin la-aamuna kuuden jälkeen tiputtamaan painavia kirjoja puolen metrin korkeudesta, moppaamaan lattiaa lattia kolisten. Ei ollut mikään vaikutusta, eli järeämmät keinot käyttöön. Kaipaan kovasti neuvoja tehokkaista kikoista.
Olen kerran käynyt asiallisesti valittamassa alakerran naapurin metelistä kotibileiden yhteydessä (melusivat ja huudattivat musiikkia koko yön eli ainakaan koko porukka ei lähtenyt baariin missään vaiheessa.) Vastaanotto oli hyvin v*ttumainen ja olipa toinenkin naapuri käynyt silloin valittamassa ja kertomansa mukaan hänen valitukseen suhtautuminen ei ollut sen suopeampi. Olisipa helppo kerätä todisteet kasaan, mutta milläs todistat hyvin äkillistä heiluntaliikettä tekevän sängyn. Kutsumalla talonisännän nukkumaan sänkyysi yhdeksi yöksi?
Kiitos neuvoista. Kuvittelin varta vasten ostettujen villapalojen auttavan, mutta eivät auttaneet. Keinot ovat vähissä ja tämä unettomuus heijastuu jo voimakkaasti omaan työntekoon ja jaksamiseen. Onneksi tänään sai nukkua kymmeneen, mutta olisin herännyt kahdeksalta ellen olisi ollut hereillä yhden ja viiden kieppeillä seksin harrastamisen takia. En voi sanoin kuvailla kuinka raivostuttavaa on jatkuvasti valoa yöt kahden ajattelemattoman, itsekeskeisen juntin takia. Viesti on varmasti mennyt perille, mutta ei taida kiinnostaa kuin oma napa. Asiaan tulee muutos, keinolla millä hyvänsä.
Ensinnäkin miten sänky voi olla sinulle ongelma jos tämä tapahtuu alakerrassasi? Toisekseen miten tiedät millaiset pehmusteet heidän sängyssään on? Oletko oikeasti mennyt valittamaan heille seksiäänistä?
En taida jaksaakaan enää luetella syitä mistä tämän tunnistaa provoksi, mutta niitä on aikamoinen lista.
Koetapa kiristää ruuveja sängystä, jos ei niin heiluisi.
Keitä kattilassa kukka-tai parsakaalia tai hernesoppa tai kaalisoppa. Liesituuletin täysille.
Tai seitä. se myös haisee kamalalta.
Ota pitkiä suihkuja jos ei asuntokohtaista vesimittaria.
Olen kade , saispa itsekin pesää 3-5krt viikossa niin panisin oikein jodlaten vaikka klo olisi mitä , mutta kun Njet Prkele
Ei enää seksiä koskaan sillä 2 lasta ja avioliitossa +ikää pian neljäkymmentä
Pitää varmaan viedä munat vintille säilytykseen, koska ei niillä mitään käyttöä ole enää. :(
Just joo...