Kenen älynväläys on moccamasterin mekaaninen tippalukko???
Siis suodatinosassa itse päsin päälle laitettava tippalukko. En ikinä käytä sitä ja aina kun joku vieras on ottanut itse kahvia, laittaa sen tippalukon päälle. Sitten kun keitän kahvia seuraavan kerran, kahvit tulvii pöydälle kun tippalukko on pääällä. Ärsyttäväää!!! Pakko ostaa uusi keitin.
Kommentit (53)
Kertoisitko miten sen saa koottua takaisin? En ymmärrä, en kertakaikkiaan ymmärrä. Vaikka itse purin. 4 osaa purettuna? Vai hukkasinko jotain?
Sama homma täällä uusi keitin ja tiputtaa heti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi että yhdestä kerrasta oppii. Nimittäin tarkistamaan sen, onko tippalukko päällä vai ei.
Niin sitä luulisi. Tätä tapahtuu kuitenkin suht harvoin että ehtii unohtaa. Ja kun en tosiaan sitä tippalukkoa koskaan käytä.
Ap.
No ota pois?
Luulis että sais vanhanmallisen suodattimenpidikkeen jossa tippalukkoa ei ole.
Moccamasterin menestys perustuu vahvasti siihen,että on myytävänä myös varaosia,ihan perus marketeissakin. Myös kallis hinta houkuttelee lupaamalla huippulaatua.
Ostin vuosi sitten uuden keittimen ja vertailin käytettävyyttä tarkkaan,koska inhoan ylimääräisiä härpäkkeitä ja tekniikoita. Halusin tippalukon,ettei suodatinosaa tarvitse irroittaa täytön ja tyhjennyksen ajaksi, ja valkoisen värin. Moccamasteria en ottanut,koska ei löytynyt tarpeeksi helppoa mallia,joten päädyin OBH Nordicaan ja on juuri passeli.
Meillä tämä karvalakkimallien rakkaus näkyy lähes kaikissa laitteissa. Pyykinpesukonekin otettiin käytettynä,kun uusi hieno hajosi puolen vuoden jälkeen. Vanha Elektro Helios pyörittää kuin vanha patu konsanaan eikä ole mennyt kuudessa vuodessa miksikään. Valmistettu Ruotsissa vuonna taltta ja meisseli.
Yksi sukulainen ostaa kerran vuoteen kahvinkeittimen ja sen PITÄÄ OLLA Moccamaster.
MOCCAMASTER on surkea keitin. Tippalukko vuotaa kuin vanhan miehen mulkku. Aina palaa siihen levylle. Ei pesty koneessa. Irto helyt lentelevät pitkin tiskipöytää. Karmean näköinen. Tippalukkop tosiaan voi unohtua ja vedet lattioilla. Miksi niiden suunnitteliujoille ei anneta POTKUJA. Ite saisin varmasti fudut jos tällaista menis läpi????
VARAOSIA ....AAAAH HAHH HAH HAH, ei helvetti pidä varaosia tarvita terveen ihmisen keittimiin. Philips termos, ja varaosia ei tarvita.
Moccaciccelissä on touhutippalukko aina pois päältä.
Mulla ikivanha Moccamaster automaattisella tippalukolla ja vaikka onkin parempi kuin tuo manuaalinen, niin ei voi ottaa kahvia ennen kuin on valunut kaikki kahvi pannuun. Muuten tippuu tippa jos toinenkin jopa kädelle. Tuon tarkoitus minulle olisi kyllä se, että saan kahvia heti kun suurin osa on valunut. Loput saa jäädä hiljakseen tiputtamaan.
On kyllä tainnut vasta vanhemmiten aloittaa tuon, en ole varma.
Kannattaa vain opetella keittimen peruskäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen tippalukon puoliväliasennon idea on?
Se on tarkoitettu käytettäväksi jos keittää 3 tai vähemmän kuppia. Hidastaa uuttumista, niin kahvin pitäisi pysyä saman laatuisena kuin jos keität täyden pannullisen. Ei kannata käyttää, ellet ole niin pedanttinen että myös muistat kääntää sen takaisin auki-asentoon seuraavaa keittokertaa varten. Lopputuloksena täyttä pannua keitellessä on pirun kitkerää kahvia sattumilla.
Vierailija kirjoitti:
VARAOSIA ....AAAAH HAHH HAH HAH, ei helvetti pidä varaosia tarvita terveen ihmisen keittimiin. Philips termos, ja varaosia ei tarvita.
Ai ikinä ei ole sulla lasikannu hajonnut?
Meillä karvalakkiversio, ihan paras! Kun on juhlat niin sitten kaivetaan toimistokäyttöön tarkoitettu MM kaapista lisäksi, siinä pannu on 1,8l, suodatin siinä on sellainen pyöreä enkä muista millainen tippis siinä on.