Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku varmaankin yli 30v nainen voisi kertoa tästä vanhahkosta esineestä, jos tietää! :)

Vierailija
08.10.2016 |

http://aijaa.com/c37mfE

Kirpparilta ostettu käsipeili siis kyseessä ja koska ikää ja tietoa ei ole tämmöiseen tarpeeksi, niin toivoin, että joku osaisi tääl vähän kertoa miltä vuosikymmeneltä tämä peili voisi olla. :) kommenteissa on kuva peilin toiselta puolelta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan samanlaisen. Taitaa olla jostain 90-luvulta.

Vierailija
2/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klop klop klop steppaille hegu--- muovi ei ole ihan muinaisesineen matskua. 70-80?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tuo on taikapeili 90 luvulta.

Vierailija
4/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei tuo ole suomalaista retroa vaan japanilainen perinteistä mallia oleva peili.

Kuvasta ei saa mitään selvää, onko materiaali muovia tai puuta? Ja miten on tehty takaosan koristekuviot?

Vierailija
5/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannu. Jonnet ei tiedä.

Vierailija
6/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei tuo ole suomalaista retroa vaan japanilainen perinteistä mallia oleva peili.

Kuvasta ei saa mitään selvää, onko materiaali muovia tai puuta? Ja miten on tehty takaosan koristekuviot?

Laitoin muutaman lisäkuvan tonne kommentteihin, mutta muovia on ja juurikin jotain itä-aasialaista tyyliä voisi olla. Koristeet luultavasti jollain tavalla painettu. Hieman koholla siis koristeet.

Vierailija
7/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vastaaja, mistä olet ostanut/saanut? :)

Ap

Vierailija
8/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on se aikansa kuuluisuus vulvamirror, läheisemmin vitustähys.

Vierailija
9/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on se aikansa kuuluisuus vulvamirror, läheisemmin vitustähys.

Väsyttääkö? :)

Vierailija
10/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 vastaaja, mistä olet ostanut/saanut? :)

Ap

En muista tarkalleen, mutta jotain tavallista markettikamaa se on.

1

Vierailija
11/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma että muovia eikä hyvin kevyttä puuta?

Kuvasta ei pysty sanomaan tarkkaan, mutta jos se voikin olla puuta ja kuviot on selvästi lakattu, sitten on varmaan perinteisen mallinen japanilainen peili. Niitä tehtiin jo ainakin 1600-luvulla, mutta ne vanhimmat ovat yleensä metallia.

Tuo voisi olla sellainen 1950-luvun versio. Musta lakkakuvio on ns. otagiri-tyyliä.

https://www.etsy.com/listing/127826072/reserved-japanese-lacquer-hand-m…

Tai sitten vastaavasta 1980-luvun muovinen versio.

Vierailija
12/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysäriä, Tokmannilta. N44

Vierailija
13/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wenzeli Hagelstami antiikkia antiikkia ohjelmassa osaisi vissiin kertoa tuon olevan 1200-luvun ritarien tupakkialunen.

Vierailija
14/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 11, kiitoksia kovasti teille! :)

11, oon aika varma, että muovia on, naputeltaessa kuulostaa muovilta ja toi peilin sisäpuoli on liian tasainen ollakseen puuta ja osin voi havaita semmosta leikkausjälkeä joka kuuluu selkeästi muovin ominaisuuksiin. Mutta löysin sun antamilla tiedoilla paljon samanlaisia kuvia!

Eikä mua haittaa vaikka on kuinka jostain halpa-hallista ostettu aikoinaan, kun mun silmää miellyttää. :) ja kiitos muillekkin vastaajille!

Vierailija
15/15 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 ja 11, kiitoksia kovasti teille! :)

11, oon aika varma, että muovia on, naputeltaessa kuulostaa muovilta ja toi peilin sisäpuoli on liian tasainen ollakseen puuta ja osin voi havaita semmosta leikkausjälkeä joka kuuluu selkeästi muovin ominaisuuksiin. Mutta löysin sun antamilla tiedoilla paljon samanlaisia kuvia!

Eikä mua haittaa vaikka on kuinka jostain halpa-hallista ostettu aikoinaan, kun mun silmää miellyttää. :) ja kiitos muillekkin vastaajille!

Aivan. Koska onhan tuo mielenkiintoinen malli, mitä muita esineitä on joita olisi valmistettu samalla mallilla 500 vuoden ajan :)