Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kroonisesti sairas ja suutun jos terve ihminen valittaa.

Vierailija
08.10.2016 |

Niin.... Siis saatan esimerkiksi töissä rueta itkemään tai sanoa tosi rumasti takaisin, jos joku työkavereista sanoo esim. nukkuneensa huonosti...tilanteessa saatan vain miettiä, miten onnekas voi ihminen olla jos kykenee edes pääosin nukkumaan 5h yössä. Tämä siis vain yksi esimerkki ja oikeasti hermostun lähes kaikesta valituksesta. Terapiassa käyn, mutta toistaiseksi ei ole auttanut. Täällä muita, joilla sama ongelma? Mitään millä olo helpottuisi? Haluaisin vain olla kaikki päivät yksin kotona, että en pahoittaisi mieltäni, mutta se ei talouden takia ole mahdollista...ja kuitenkin kaipaan myös ihmiskontakteja. En tarkemmin halua avata, mutta olen ollut sairas 4v asti ja tulen kuolemaan sairauteeni. Olen nyt 25.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tauti joka mut ennen pitkää tappaa ja suhtaudun näihin huonosti nukkujiin lähinnä huvittuneesti.

Eli sinulla on elämä. Se ei ole tauti ja meistä jokainen kuolee siihen ennen pitkää.

Vierailija
22/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle. Toivottavasti pääset terapiassa katkeruudestasi ja kykenet taas empatiaan. Aikamoisen itsekästä kääntää kaikki itseensä, siinä samalla vähättelet muiden suruja ja murheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeiset ihmiset saavatkin kärsiä minun puolestani.

Minulta riittää sympatiaa sellaisille ihmisille jotka eivät yritä omia kärsimystä, surua ja pahaa oloa vain omaksi oikeudekseen.

Enemmän tunnen empatiaa vaikka kyntensä katkaissutta ihmistä kohtaan, joka suo muillekin oikeuden olla allapäin, kuin vaikka lapsensa haudannutta, raiskattua ja syöpää sairastavaa itsekeskeydessään piehtaroivaa pikku kusipäätä kohtaan, joka kuvittelee että vain hänen negatiiviset tuntemuksensa ovat oikeutettuja, ja joita kohtaan on PYHÄINHÄVÄISTYS jos joku uskaltaa ääneen julkituoda yhdenkään negatiivisen "vähäpätöisemmän" asian.

Tuollaisille omia kärsimyksiään palvoville persereijille, ei riitä minulta pisaraakaan sympatiaa.

Onneksi olen vain sairas enkä tyhmä kuten sinä. Tekstisi antaa hyvin vahvasti ymmärtää, että ihan itse valitsen tehdä elämästäni tällaista helevettiä...Kyllä olisin muuten iloinen jos kykenisin vain johonkin muuhun.

Ap

Tekstissäni ei noin sanottu. Keksit asian perseestäsi.

Et ymmärtänyt lukemaasi. Sinä olet se tyhmä.

Vierailija
24/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä ulkopuolisestä näkökulmasta käsin on aivan ymmärrettävää ärsyyntyä muiden valituksesta, kun itselläsi olisi paljon enemmänkin valitettavaa. Yhtä ymmärrettävää on valittaa siitä pienestä väsymyksestä. 

Ihan siis inhimillistä ja normaalia. Älä tunne pahaa oloa ajatuksiesi takia, mutta voisit pikkuhiljaa pohtia, miksi ne asiat häiritsevät ja kenties päästä niiden yli, ihan itsesi takia. 

Vierailija
25/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas rassaa aivan suunnattomasti ne, keitä ärsyttää valitus huonosti nukutusta yöstä. Mulle huonosti nukuttu yö on oikeasti todella vakava riski, koska joudun ajamaan paljon ja nukahdan herkästi rattiin. Ikävä kyllä huonosti nukuttu yö ei riitä sairaslomaan ja niinpä minä yritän parhaani mukaan pitää huolen, että saan riittävästi unta. Todellisuus on kuitenkin se, että minä ajan ja toivon parasta, jos nukun huonosti. Joskus siihen valitukseen voi olla syynä ihan todellinen huoli omasta ja muiden elämästä, enkä koe, että huoli olisi jollakin tavalla vähemmän arvokas kuin kroonisesti sairailla.

Vierailija
26/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle oman elämän murheet ovat aina ne suurimmat murheet, huolimatta siitä kuinka pieniä ne ovat. On ajan haaskausta miettiä, että vaihtaisin paikkaa tuon kanssa koska tahansa, koska niin ei voi käydä. Miksi sinun ongelmiesi pitäisi jotenkin olla minulle tärkeämpiä kuin omien ongelmieni?

Vierailija
27/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas rassaa aivan suunnattomasti ne, keitä ärsyttää valitus huonosti nukutusta yöstä. Mulle huonosti nukuttu yö on oikeasti todella vakava riski, koska joudun ajamaan paljon ja nukahdan herkästi rattiin. Ikävä kyllä huonosti nukuttu yö ei riitä sairaslomaan ja niinpä minä yritän parhaani mukaan pitää huolen, että saan riittävästi unta. Todellisuus on kuitenkin se, että minä ajan ja toivon parasta, jos nukun huonosti. Joskus siihen valitukseen voi olla syynä ihan todellinen huoli omasta ja muiden elämästä, enkä koe, että huoli olisi jollakin tavalla vähemmän arvokas kuin kroonisesti sairailla.

Unenpuute nyt oli vain yksi esimerkki ja kyllä ymmärrän huolesi sillä veljeni on rekkakuski, ja toivon hänen nousevan rattiin vain pirteänä.

En ole empatiakyvytön paskapää vaan omien ajatusten kanssa hukassa oleva ihminen.

Vierailija
28/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unenpuute nyt oli vain yksi esimerkki ja kyllä ymmärrän huolesi sillä veljeni on rekkakuski, ja toivon hänen nousevan rattiin vain pirteänä.

En ole empatiakyvytön paskapää vaan omien ajatusten kanssa hukassa oleva ihminen.

Ap siis

Vierailija
29/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä se vituttaa, kun toisen paska päivä olisi itselle huippupäivä.

Minkäs teet, ei ole kenenkään vika, se vain on niin.

Vierailija
30/30 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun täytyy jotenkin alkaa ajattelemaan myös muita. he eivät ole vastuussa tilanteestasi. heidän murheensa ovat heille todellisia ja vaikuttavat heidän elämäänsä. se että sinulla on sairaus ei tarkoita ettei hellä olisi oikeutta tunteisiinsa. etkä voi vaatia että jokainen läheisesi miettisi kokoajan miltä sinusta tuntuu. sinun täytyy hyväksyä sairautesi ja yrittää elää hyvää elämää sen aikaa kuin sinulla on. terpiassa voit käydä läpi tunteitasi ja ystäviesi, perheesi kanssa. työpaikalla ihmiset eivät pysty sinua välttämättä kovinkaan paljon tukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi