Miten päästä yli miehen menneisyydestä?
Olen tapaillut miesystävääni nyt reilut kaksi vuotta. Ajoittain miehen menneisyys vaivaa minua kovasti, ei sillä että hänellä olisi luurankoja kaapissa, mutta ihan normaalit treffailut ja lyhyetkin parisuhteet ahdistavat minua todella paljon. En voi olla miettimättä mitä hän on edellisten tyttöjen kanssa tehnyt ja nämä ajatukset tietty satuttavat ja sen seurauksena kiukuttelen miehelle. En ymmärrä mistä nämä tunteet kumpuavat, onko itsetuntoni todella vaan niin surkea? En missään nimessä haluaisi tuntea näin ja järkikin sen sanoo että kaikilla on menneisyys, myös minulla. Haluaisin opetella päästämään irti satuttavista ajatuksista ja ajatella, että vain tällä päivällä on merkitystä ja roikkumalla menneissä myrkytän vaan suhteemme.
Onko täällä ketään kohtalotovereita? Muita, jotka ahdistuvat todella paljon miehen entisistä suhteista? Itselläni tuntuu jo nyt vatsanväänteitä kun vaan mietinkin tätä.
Mä luulen, että toiset ihmiset on alttiimpia tällaiselle ahdistumiselle, kuin toiset. Itselläni on myös kokemusta.
Jos ajatukset pyörivät kehää ilman, että on mitään järkevää syytä, kannattaa oikeasti hakea apua. Kyse on sinun mielestäsi, ajatuksistasi ja ahdistuksestasi. Sille voi oikeasti tehdä jotain. Ei ole pakko kärsiä. Huom. En tarkoita, että sinussa olisi mitään erityistä vikaa. Olet vain tavallista herkempi ahdistumaan.