Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voisin oppia vauvanhoitoa?

Vierailija
08.10.2016 |

En ole ikinä pitänyt vauvaa sylissä. En ole ikinä edes koskenut vauvaa, en ole ikinä päässyt seuraamaan livenä, kun vauvaa hoidetaan. Joskus olen tietenkin imetystä tai sylissäpitoa nähnyt sivusilmällä ja ohimennen julkisilla paikoilla. En ole ikinä leikkinyt taaperon kanssa. Sukulaisillani tai ystävilläni ei ole ollut missään vaiheessa sen ikäisiä lapsia tai sisaruksia, että olisin päässyt osallistumaan pienen lapsen hoitoon.

Kysymys on siis, että missä minä voisin oppia vauvan hoitoa? :/ Netistä löytyy joitakin videoita ja opastekstejä, mutta eihän niistä saa kunnolla otetta. Opetetaanko jossain tuoreelle vanhemmalle vauvan hoitoa?

Kuitenkin toiveissani olisi joskus saada omia lapsia ja ollaan mieheni kanssa piakkoin pistämässä vauvanyritystä vireille. On aika neuvoton olo ja olen huolissani, jos teenkin jotain kamalasti väärin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raskaana viikolla 25 enkä ole eläessäni pitänyt vauvaa sylissä.

Vierailija
2/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll:n lastenhoitajakurssilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa opastetaan kun vauva syntyy. Virheitä ei voi oikeastaan tehdä jos on riittävän varovainen - kyllä se varmuus sieltä tulee :)

Vierailija
4/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tällaisia asioita olisi syytä opettaa peruskoulussa niiden iänikuisten derivaattojen sijaan. Tässä olisi sentään konkreettinen taito elämää varten.

Vierailija
5/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tällaisia asioita olisi syytä opettaa peruskoulussa niiden iänikuisten derivaattojen sijaan. Tässä olisi sentään konkreettinen taito elämää varten.

Hyvä idea! Voisin lainata meidän vauvaa läheisen koulun vauvanhoitotunnille :D

Ja Ap:lle: olin itse aivan totaalisen kujalla, kun rupesin odottamaan ensimmäistä lastani. En tiennyt mistään mitään, mutta kaikesta selvittiin :) Oma ja miehen äiti olivat paljon avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän