Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opiskelevia asuntovellallisia äitejä ja miten pärjäätte?

07.03.2006 |

Kevät tuo mukanaan opiskeluhaaveet,ja nyt on aika toimia eikä joka vuosi nurista tylsästä työstään..eli kouluun olen hakemassa.Pahaksi onneksi,tai en tiedä onko sepahaksi,ostimme asunnon viime keväänä ja lainaa siis on,mitenköhän onnistuu opiskelut ja lainanmaksu..Saako pankista ymmärtämystä kuinka,jos saisi vaikka pienennettyä lainamenoja/kk?

vinkkejä ja kokemuksia kaivataan samassa tilanteessa opiskelemaan lähteneiltä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

Sama kiinnostaa muakin!

Asuntolainaa on, opiskelut on, ja vauvan yritys alkaa huhtikuussa. En tiedä miten tuo yhtälö toimii, mutta meillä on kohtuullisen pieni lyhennyserä kuukausittain. Yhteensä vastikkeen ja lyhennyksen kulut jää alle 700 euron. Mutta jos en enää olisikaan osa-aikatöissä (vaan siis kotona vauvan kanssa), varmaan pitäisi neuvotella pankin kanssa parin vuoden lisäajasta sinne perään, jotta saisi laskettua vähän kuukausierää. Riippuu paljon koroistakin, toki.

Vierailija
2/2 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin opiskelut 2004 ja olemme kokoajan maksaneet asuntolainaa pois, tosin olen itse opiskellut koulutusrahalla joka nyt on aika paljon isompi kun opintoraha. Nyt asuntolainamme oli loppusuoralla ja otimme juuri lisää remonttilainaa ja hyvin onnistui.Maksamme pelkkiä korkoja siihen asti kun valmistun.Olemme aikaisemminkin maksaneet pelkkiä korkoja pari vuotta elämäntilanteen mukaan. Varmasti onnistuu myös kuukausilyhennyksen pienentäminen koska sehän tuo pankille vaan lisää korkotuloja. Menkää vaan ajoissa juttelemaan asioista niin varmasti järjestyy. Me jouduttiin ostamaan vuosi sitten toinen auto matkojen takia ja se toi niin paljon talouteen lisäkuluja että rahat rupesivat uhkaavasti vähentymään. Nyt kun otimme lisälainaa niin ei tarvitse sitten tätä loppuopiskeluaikaa kituuttaa ihan minimirahoilla.Tsemppiä tuleville opiskeluille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi