Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ilman käsilaukkua

Vierailija
08.10.2016 |

Aikuisiällä on aina se käsilaukku mukana. Miten ihmeessä sitä lapsena ja teininä pärjäsikään ilman minkäänlaista laukkua? Mukana taisi olla vain avaimet ja nekin menivät jossain takin taskussa. Miten sitä näin aikuisena raahaakin mukanaan niin paljon tavaraa? Varmuuden varalta meikkiä, jos tarvitsee korjailla. Huulipunia tai -kiiltoja. Vesipullo, lompakko, varalta kuukautissuojia jnejne. Joskus ärsyttää kantaa sitä painavaa laukkua olalla! Oletteko näin aikuisiällä hylänneet käsilaukkunne kokonaan ja palanneet siihen, että otatte mukaan vaan ne tavarat, mitkä mahtuvat taskuihin? Miehethän näin tekevätkin jo, onnistuuko naiselta yhtä kätevästi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ihan uusi ulottuvuus nuo lääkkeet. Vaikka tosin kannanhan itsekin aina paria särkylääketablettia mukana siltä varalta, että kesken työpäivää iskee kipu (menkat tmv.). Missähän miehet sitten pitää lääkkeitään, jos tosiaan on sellainen sairaus, että lääkkeen tarve on akuutti? Onko tällaisillä miehillä aina joku reppu tai salkku mukana? Onko tietoa?

Vierailija
22/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi käsilaukku kuukutissuojia varten hämmentää...Onko teillä kaikilla niin epäsäännölliset ja ylitsevuotavat menkat, että laukussa pitää olla paketti-pari  Vuokkosia, jotta vuoto tyrehtyy? En ole ikinä raahannut kuukautissuojia sitä yhtä tamponia enempää mukanani

Itse todennäköisesti unohtaisin ottaa suojia mukaan, koska en aina täysin muista, että hei nyt pian pitäisi menkkojen alkaa. Kuukautiset ovat kyllä suht säännölliset, mutta silti kannan aina varalta muutamaa tamponia ja sidettä mukana. Koskaan ei tiedä, jos ne päättääkin alkaa paria päivää ennen odotettua. Olisi aika noloa kesken työpäivän lähteä töistä ostamaan suojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena poikkeus. 

Jos kyse ei ole yöpymistä vaativasta reissusta, niin kortti, kotiavain ja puhelin taskuun -- ei muuta. Jos on kuukautiset, niin kyllä ne pari pikkuruista tamponiakin menevät mukana näin. Korttihan on miltei paperinohut, kännykkä myös ja avaimessa minulla ei ole mitään perää puhumattakaan, että kantaisin nippua. 

Tunnen oloni vapautuneeksi ja ihmettelen näitä jätesäkin kokoisia laukkuja kantavia. Kuten jo todettiin eihän miehillä ole jotain nenäliinapaketteja ja huulirasvoja mukanaan. 

Kukaan heistä ei kai kuitenkaan ole kuollut tähän puutteeseen keskellä katua?

Poikkeus tai sit sulla vain on erilaiset tarpeet kuin esim. mulla. Mulla mukana kulkee yleensä vesipullo, purkkaa, sateenvarjo, lompakko, kännykkä, laturi, pari kansiota, penaali, eväsrasia(t), avaimet, 1-5 opiskelukirjaa, muistiinpanopaperit, toisinaan läppäri. Noita nyt vain ei hyvällä tahdollakaan saa sullottua taskuihin, ja kyllä ovat kaikki tarpeellisia. :)

Vierailija
24/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmapiippu, migreenilääkkeet, avainnippu, lompakko ja silmälasit kotelossa on välttämätön varustus, enkä venytä noilla takintaskujani, vaan otan olkalaukun mukaan!

Vierailija
25/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähde koskaan ilman laukkua minnekään..

Vierailija
26/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on laukku mukana. Puhelin ja kortit menee taskussa, samoin avaimet. Mitään suoja- tai lääkekasaa en kanna mukanani. Kesät on hankalia kun ei ole taskuja, silloin on yleensä joku puolityhjä laukku mukana mitä on ärsyttävä kantaa.

Vierailija
27/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen laukun läppärin takia sekä sen takia, että ei tarvitse ottaa kauppareissulla muovipussia tai muistaa kantaa mukana erikseen kassia.

Vierailija
28/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi käsilaukku kuukutissuojia varten hämmentää...Onko teillä kaikilla niin epäsäännölliset ja ylitsevuotavat menkat, että laukussa pitää olla paketti-pari  Vuokkosia, jotta vuoto tyrehtyy? En ole ikinä raahannut kuukautissuojia sitä yhtä tamponia enempää mukanani

Itse todennäköisesti unohtaisin ottaa suojia mukaan, koska en aina täysin muista, että hei nyt pian pitäisi menkkojen alkaa. Kuukautiset ovat kyllä suht säännölliset, mutta silti kannan aina varalta muutamaa tamponia ja sidettä mukana. Koskaan ei tiedä, jos ne päättääkin alkaa paria päivää ennen odotettua. Olisi aika noloa kesken työpäivän lähteä töistä ostamaan suojia.

Mulla on työpaikan kaapissa parit varasiteet, tamponit ja varalla oleva vanhempi kuukuppi.

Vierailija
29/29 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen laukun läppärin takia sekä sen takia, että ei tarvitse ottaa kauppareissulla muovipussia tai muistaa kantaa mukana erikseen kassia.

Ja käsilaukkuun voi myös helposti taittaa ostoskassin,tai parikin (lisälaukuiksi) kaupassakäyntiä varten.

En kylläkään käytä mitään muovikasseja,vaan niitä hiukan paksumpia, (jostain nylonsidoksesta kai) tehtyä mustaa,joka menee melkein yhtä pieneen tilaan kuin muovikassi ,mutta ei ole kertakäyttöiseksi tarkoitettu,vaan on siis ihan kestävä ostoskassi.

Usein niihin on painettu jotain valmistajan mainoksia,mutta niiden  tekstit tai kuviot (painettu yleensä vain  jollain himmeällä  yhdellä värillä)  eivätkä siis   ole niissä läheskään  yhtä räikeän kauas  näkyviä kuin muovikasseissa on ja se teksti on niissä yleensä vain toisella puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi