Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkien hiuksien pelastaja?

Vierailija
08.10.2016 |

Kysyn nyt onko joku saanut huonokuntoisista hiuksista parempikuntoiset jollain aineella? En ole siis kiinnostunut aineesta jota on käytetty pitkään ja siksi hiukset hyväkuntoiset, (sitä kun ei tiedä johtuuko juuri tuosta aineesta..).

En haluaisi leikata hiuksiani, mutta takkuuntuvat todella herkästi, auki ei voi enää pitää. En käsittele hiuksiani mitenkään (suoristusraudat yms.), mutta hoitoaineen usein jätän laittamatta tai unohdan, koska hiukset kuivuvat silloin todella hitaasti. Ja silloin pitää käyttää fööniä, sitä käytän kuitenkin vain sen verran, että hiukset irtoavat toisistaan... Hoitoaineet myös litistävät hiukseni ikävästi lättänäksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta koirashampoota. Ei takkuja ja hoito-ainetta ei tarvitse. Poistaa myös sähköisyyden.

Älä käytä liian kuumaa vettä hiusten pesuun, kuivattaa päänahan ja ihon.

Tämä ei ole mikään vitsi.

Vierailija
2/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta koirashampoota. Ei takkuja ja hoito-ainetta ei tarvitse. Poistaa myös sähköisyyden.

Älä käytä liian kuumaa vettä hiusten pesuun, kuivattaa päänahan ja ihon.

Tämä ei ole mikään vitsi.

Ei markettishampoita vaan esim. Pethead

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuskin jätettävää öljyä latvoihin aina pesun jälkeen!

Vierailija
4/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri Redken-hoidossa kampaajalla. Suosittelen. Nimi on Heatcure ja hiukseni muuttuivat todella vahvoiksi ja sileiksi! 

Vierailija
5/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiuksista oikein saa parempikuntoisia millään. Mutta niiden ulkonäköä voi kyllä huijata. Itsellä pitkiin hiuksiin parhaiten toimi silikonipitoinen, hiuksiin jätettävä hoitoaine sekoitettuna hiuksiin tarkoitettuun öljyyn. Lopputulos oli sileä ja pehmeä, vaikka tietysti aina sitten pesussa huuhtoutuikin pois. Juhlatilanteisiin tähän päälle vielä föönaus runsaan lämpösuojan kanssa, niin tuli todella kaunis ja sileä lopputulos, josta ei yhtään olisi arvannut latvojen todellista tilaa.

Myös sellaiset täyttä silikonia olevat silotussuihkeet auttavat, niiden käytössä pitää vain olla todella varovainen, tai hiuksista tulee pelkkää lähmää ja kylppärin lattiasta hengenvaarallisen liukas.

Vierailija
6/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaine on välttämätön, jos haluaa pitkien hiusten olevan takuttomat ja kiiltävät. Hoitoaine laitetaan vain pituuksille, ei päänahkaan, joten ei litistä. Huuhdellaan pois, joten ei millään tavalla hidasta hiusten kuivumista. Lisäksi itse käytän joka pesukerralla myös hiuksiin jätettävää suihkutettavaa hoitoainetta, joka sumutetaan pyyhekuiviin hiuksiin.

Vierailija
7/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkähiuksinen enkä todellakaan voisi olla ilman hoitoainetta. Pehmeä tukkalaatuni olisi takussa välittömästi pesun jälkeen . Se leijuisi sähköisenä ympäriinsä ja olisi vaikea pitää. Joskus hoitoaine on jäänyt laittamatta ja sitten pelastus on hiuksiin laitettava Lorealin extraordinary oil.

Vierailija
8/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olaplex saa näyttämään paremmalta väliaikaisesti. Mutta jos hiuksesi ovat oikeasti vaurioituneet pahasti ja olet ne käsittelyillä pilannut, ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin leikata ne. Kerran tuhoutunut hius on aina tuhoutunut. 

Vierailija
9/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa laimennettu viinietikka. Öljyt eivät ole mulle hyviä, koska ne pitää pestä pois niin monta kertaa, että tuskin jäljelle jää mitään. Öljyt ovat varmasti sellaiselle luonnostaan kuivalle hiukselle parhaita. Etikka on hapanta, kuten hiuksetkin, ja se sulkee hiussuomut. Huuhtelu viileällä vedellä, se sulkee hiussuomuja myös. Jos tukka on kuitenkin kovin pahassa kunnossa, ei siitä mun logiikalla hyvää saa, koska hiuksissa on todennäköisesti kaksihaaraisia. Niihin ei auta kuin leikkaus.

Vierailija
10/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet ne käsittelyillä pilannut

??

Vierailija
11/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri Redken-hoidossa kampaajalla. Suosittelen. Nimi on Heatcure ja hiukseni muuttuivat todella vahvoiksi ja sileiksi! 

Muuttuivatko? Vai saivatko ne vain käsittelystä sileän pinnoitteen, joka pysyy aikansa ja hiusten kunto siellä alla on aivan sama vanha kuin ennenkin: huono. Fakta on se, että vaurioittuneen hiuksen laatuun pystyy hyvin harva tökötti (jos mikään).

Vierailija
12/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänmyötäinen lehmänhäntä ei ole kaunis

Vierailija
13/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aquis-hiusturbaani, huippuhyvä, ei tarvitse föönata. Ja Urtekramin hiuksiin jätettävä hoitosuihke.

Vierailija
14/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti kaikkia hiuksia ja muuta elimistöä ravitsevaa: pii, c-vitamiini, rauta, b-vitamiinit jne. Älä kuitenkaan summamutikassa ota, vaan mittauta ensin, mistä on puutosta ja mitä juuri sinä tarvitset. Älä käytä synteettisiä (=keinotekoisia) valmisteita!

Vierailija
15/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitele hiuksesi hiusöljyllä( kampaamosta) anna olla n. 30 min ja mene saunaan jolloin hiustesi rakenteet avautuvat ja öljy pääsee kunnolla imeytymään. Sen jälkeen pese pois. Sitten TREsemme hoitoainetta _RUNSAASTI_ hiuksiin ja saunan lämpöön odottamaan. Anna vaikuttaa 5-10min ja pese pois. Tadaa, silkinpehmeät hiukset ilman takkuja. Tee tämä 3krt viikossa.

Muutama vinkki miten käytännössä hoidat hiuksiasi

Älä ikinä harjaa märkiä hiuksia

Aloita hiusten harjaaminen latvoista, tällöin ne eivät veny tai katkeile.

Terveisin. Blondaamalla purkkamössöksi ja puolenvuoden päästä tällä taktiikalla sileäksi ja hyväkuntoiseksi saatu tukka.

Vierailija
17/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei sen kummempaa kun että pesen joka toinen päivä, aina hoitoainetta latvoihin. Hiussöljyä pesun jälkeen latvoihin ja alakerroksiin. Annan myös kuivata mahdollisimman usein vapaasti. Suoristusraudalla tosin vedän usein tukan kevyesti läpi ja aina lämpösuojalla.

Vierailija
18/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut hiuksia lyhyistä pitkiksi. Välillä on leikattukin, että kunto pysyy siistinä. En käsittele hiuksia paljoa, pesen sulfaatittomilla shampoilla ja käytän aina hoitoainetta. Joskus suihkutan latvoihin jätettävää hoitoainetta. Loppusilaus tehdään joskus silikonipitoisella hoidolla latvoihin, sellaisella kosteisiin tai kuiviin hiuksiin levitettävällä. Laitan ihan vähän ja tosiaan ihan latvoihin pelkästään ja kampaan. Ei se hiuksia hoida, mutta kiillottaa ja estää takkuuntumista, eikös ne hiukset silloin pysy paremmassa kunnossa? Näyttää hyvältä kyllä, häikäisee :) Muuten en laita silikonia päähän, päänahkaan varsinkaan. Kuulin, että joku käyttää latvoihin liukuvoidetta, samaa tavaraa kai :)

Vierailija
19/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijoo ja 17 lisää vielä että käytän pelkkiä "vauvaharjoja" siis sellaisia pehmeitä harjoja, en koskaan harjaa sellaisella piikkisellä.

Vierailija
20/27 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaine, hellävarainen harjaus ja kookosöljy ja msm-jauhe.