Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En haluaisi etsimällä etsiä kumppania vaan ihastua spontaanisti. Onko tällainen enää edes mahdollista? (Ikää 25+)

Vierailija
08.10.2016 |

Aina sanotaan, että pitäisi aktiivisesti etsiä kumppania eikä kukaan kotoa tule hakemaan, mutta toisaalta sanotaan myös, että ei se etsimällä löydy ja tulee vastaan sitten kun vähiten odottaa...

Totuus on varmaan jossain välimaastossa, mutta itse olen todennut, että sellainen aktiivinen treffailu ei vaan ole mun juttu! Tuntuu jotenkin todella typerältä esim. treffisovelluksista etsiä seuraa ja katsoa, että oltaisko match. Kun enemmän haluaisin ihan oikeassa elämässä vain tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin ja ihastua spontaanisti, ilman että siinä on ollut joku kumppaninhaku etusijalla tutustuttaessa.

Opinnot kuitenkin ovat nyt jo loppusuoralla, töissä ei oikein tapaa ketään, harrastuksille ei hirveästi ole aikaa...

Missä ihmiset tapaavat toisiaan? Bileissäkö? En itse kauheasti tykkää massatapahtumista enkä ole oikein bilettäjätyyppiäkään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve asenne. Niinhän sitä sanotaan, että se oikea tulee eteen silloin, kun sitä lopettaa etsimästä ja keskittyy nauttimaan elämästään.

Sinuna tekisin niitä asioita, joista nautin. Jättäisin bileet suosiolla väliin, sillä et varmaan halua tulevan kumppanisikaan olevan mikään bilehai. Jotain (edes satunnaisia) harrastuksia, joissa tapaa muita, olisi hyvä olla. Itse tapasin mieheni yhteisten ystävien kautta ja tutustuttiin ensin kavereina, alettiin käydä kahdestaan kahvilla ja viestitellä ja yksi asia johti toiseen.. :)

Vierailija
2/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös tässä viimeisen vuoden aikana opintojen loputtua miettinyt tota samaa, että missä ihmeessä ihmiset oikeasti niitä kumppaneitaan tapaa. Omassa elämässä kun miehiä ei tule missään vastaan. Olen töissä naisvaltaisella alalla, harrastus on sellainen, jossa käy vain naisia, omaan kaveripiiriin kuuluu oikeastaan vain naispuoleisia ihmisiä ja useimmat heistä ovat itsekin sinkkuja. Elän niin naisvaltaisessa ympäristössä, että harvoin koen minkäänlaisia mieskontakteja. Itse kyllä tykkään käydä baareissa heilumassa, mutta eipä sielläkään ole tärpännyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä oikein enää tapaa. Itse 26-vuotiaana huomaan, että valtaosa normaaleista miehistä ovat jo pariutuneet. Itku melkein tulee kun miettii, että kumppani täytyisi löytää joko baarista, netistä tai tinderistä. Baareissa miehet ovat humalassa ja netti/tinderi on juurikin sitä ns. virallista tutustumista ja treffailua, jota inhoan. Mutta naisvaltaisella alalla en tutustu miehiin mitenkään ja tuttavapiirissä kaikki ovat pariutuneita, en tiedä yhtäkään sinkkua edes kavereiden kautta :/

Vierailija
4/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kautta on hyvät mahdollisuudet tavata joku johon ihastua ellet ole kovettanut itseäsi netin ja lihatiskien tarjonnalla. Jos näet hyvännäköisiä seuraa hakevia ihmisiä joka päivä, siihen turtuu.

Vierailija
5/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo spontaani tapaaminen onnistuu vain ihmisille, jotka tapaavat elämässään jatkuvasti sopivia ihmisiä. Pitää olla sellainen työ, harrastus tai kaveripiiri, jossa ei ole aina ne samat naamat. Eli minulla ei ainakaan onnistu. Nuoremmillahan tämä tulee ihan luonnostaan, kun elämän täyttää opiskelut ja kavereiden kanssa leuhaaminen, mutta nyt kun elämä pyörii enimmäkseen kotona lasten kanssa ja opiskelukaverit ovat 15 vuotta nuorempia, ei sama yhtälö toimi.

Ainahan sitä sanotaan, että se tulee, kun vähiten odotat. Minä olin oikeasti odottamatta useamman vuoden, eikä kyllä tullut yhtään ketään. Vasta kun kaveri käski ladata tinderin on ollut edes pienen pieni mahdollisuus. Että ihan höpöhöpöä tuo kyllä on.

Vierailija
6/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisvaltaisella alalla en tutustu miehiin mitenkään

Ei se miesvaltainenkaan ala auta, koska eihän se nyt ole oikein sopivaa alkaa työkaveria iskemään. Itse olen miesvaltaisella alalla töissä. On toki komeita hyvännäköisiä miehiä, mutta käsittääkseni kaikki ovat naimisissa tai avoliitossa. Ja vaikka siellä sinkkuja olisikin, niin ei niitä voi työajalla tosiaan alkaa iskemään.

Vierailija
7/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se on itsestäsi kiinni mutta toki pitää huomata että se aivan paras ikävaihe puolison löytämiseen on jo mennyt, kuten olet jo pannut merkille.

Vierailija
8/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisvaltaisella alalla en tutustu miehiin mitenkään

Ei se miesvaltainenkaan ala auta, koska eihän se nyt ole oikein sopivaa alkaa työkaveria iskemään. Itse olen miesvaltaisella alalla töissä. On toki komeita hyvännäköisiä miehiä, mutta käsittääkseni kaikki ovat naimisissa tai avoliitossa. Ja vaikka siellä sinkkuja olisikin, niin ei niitä voi työajalla tosiaan alkaa iskemään.

Nuorempana (20-24) olin eri työpaikoissa ja jokaisesta sain ainakin yhdeltä mieheltä treffikutsun. Yhdessä työpaikassa jopa parilta. Nyt olen 26-vuotias ja vastaavaa ei enää tapahdu: työkollegat liki kaikki naisia ja sitten pari harvaa ikäistäni miestä, jotka ovat avoliitossa/jo naimisissa.

Vierailija
9/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu! Kulkekaa junalla ympäri Suomea tai bussilla. Sitten voi tavata jonkun ulkomaanmatkallakin.

Kahvilassa istuminen on hyvä vaihtoehto baareille.

Vierailija
10/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenniskentällä, venesatamassa, kokkauskurssilla, ruokakaupassa, bussipysäkillä.....vaikka missä, jos on sosiaalinen.

Vierailija
11/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta itku markkinoilla. Jos elää naisvaltaisessa kuplassa, on uskallettava rikkoa se kupla ja kokeilla jotain muuta. Kuntosali, seinäkiipeily, itsepuolustus, musiikki, kansanopiston kielikurssit, tanssi... Vaihtoehtoja on vaikka kuinka. Isommissa kaupungeissa on myös värikäs skaala erialisia tapahtumia, joista voi valikoida mieleisimmät ja käydä niissä juttelemassa ihmisten kanssa.

Vierailija
12/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tultiin hakeamaan kotoa, kirjaimellisesti. Mies siis tuli työasioissa.

Ikää minulla oli tuolloin 44 v. Mies on vuoden vanhempi.

Vierailija
13/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas!

Te jotka ehdottelette harrastusten hankkimista, oletteko itse oikeasti tavanneet niiden harrastusten kautta kumppanin tai vaikka ystävän? En ole itse löytänyt sellaista harrastusta, jossa kävisi ensinnäkään edes kovin paljon ihmisiä, saati sitten että lopulta olisi muuta yhteistä kuin vain se harrastus... Toki huonoa tuuria matkassa varmaan myös, ja pääasiahan minulle itsellenikin on se harrastus ollut, en ole mitään aloittanut vain siksi että tutustuisin muihin :)

Nettiä olen vähän miettinyt ihan vain tutustuakseni ihmisiin, mutta olen tainnut pudota kelkasta jo. En tiedä, käyttävätkö ikäiseni ihmiset enää mitään nettisivustoja (tätä palstaa ei lasketa, heh!), omina teiniaikoinani oli vaikka mitä foorumeita ja irc-galleriaa joiden kautta ystäviä sainkin (ja ihastuinkin muutaman kerran, ystäviin siis), nykyään on instagramit sun muut mutta taitaa aktiivisin käyttäjäryhmä olla edelleen teinit...

Tuntuu että tämä ns. aikuisten elämä on niin vakavaa. Tai sitten sitä bilettämistä.

Vierailija
14/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseäni ja omia tuon ikäisenä kokemiani väh. vuoden kestäviä ihmissuhteita mietin, niin:

- risteilyltä

- Tallinnasta baarista (classy!), siis suomalainen mies

- silloinen city.fi

- baarista

eli kutakuinkin juuri nämä, mistä ei pitäisi löytyä.

Vierailija
15/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rakastunut harrastuksen parissa 40+ v.

Sitten kun miettii kuinka paljon petetään ja vaihdetaan kumppania lennosta niin eiköhän nämä uudet kumppanit löydy juuri työpaikalta, harrastuksista tai baarista nimenomaan ilman varsinaista etsimistä. Ehkä se on ihmistyypistä kiinni, kuinka helposti ihastuu.

Vierailija
16/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kohtaloon ja siihen, että asiat joiden on tarkoitus tapahtua tapahtuu. Mutta uskon, että itsekin voi vaikuttaa, edesauttaa, nopeuttaa..

En ole ikinä potentiaalisesti tutustunut kehenkään työmatkalla, kirjastossa, ruokakaupassa tai edes harrastuksissa. Ja vähiten lenkkipolulla. Siispä olen todennut, että eniten uusia ihmisiä tapaa treffailemalla tarkoituksellisesti tai baarissa, juhlissa. Tartun kaikkiin vastaantuleviin tilaisuuksiin.

Näin se vain on. Itse tarvitse aktiivisuutta, jotta minusta tuntuu että teen jotain sen eteen että löytäisin parisuhteen. Minulla on pitkästä aikaa paha FOMO.

Vierailija
17/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu! Kulkekaa junalla ympäri Suomea tai bussilla. Sitten voi tavata jonkun ulkomaanmatkallakin.

Kahvilassa istuminen on hyvä vaihtoehto baareille.

No onhan tämä tietysti ihan kiva neuvo, mutta tuleehan tuo aika kalliiksi ja vie aikaa, jos matkustelee ja notkuu kahviloissa vain tavatakseen ihmisiä. Ja aika tehotontakin on, jos matkustat satoja kilometrejä tapaamatta yhtään ketään. Onko tuo nyt sitten sen spontaanimpaa kuin vaikka se baariin lähteminenkään, jos todellinen tarkoitus on löytää kumppani?

Vierailija
18/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä ajatella asiaa siltä kantilta, että missä voi tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin? Tässä pelissä jokainen tuttavuus on tavallaan sijoitus, jonka kautta voit tutustua taas uusiin ja uusiin ihmisiin, joista joku ehkä on "se oikea".

Vierailija
19/19 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä ajatella asiaa siltä kantilta, että missä voi tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin? Tässä pelissä jokainen tuttavuus on tavallaan sijoitus, jonka kautta voit tutustua taas uusiin ja uusiin ihmisiin, joista joku ehkä on "se oikea".

Kai se vähän on noin. Harmi vaan tällaiselle, joka ei oikein just missään isoissa tapahtumissa käymisestä tykkää... Siksi joskus vuosia sitten oli helppoa netin kautta tutustua ihmisiin, jotka myös viihtyvät kotioloissa ja joskus harvoin sitten ehkä niissä tapahtumissakin. Nykyään ei vaan enää tuollaisia yhteisöjä oikein ole tai sitten en ole niistä tietoinen tai sitten ikäryhmä tosiaan on ne teinit.

Ap