Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman tukea istumisesta......

07.03.2006 |

Minkä ikäisenä lapsenne ovat alkaneet istua ilman tukea? Aattelin vaan, että onko syytä jo huolestua, kun vauva on pian kahdeksan kuukauden eikä istu ilman tukea. Ainoastaan sitterissä ei suostu nojailemaan vaan istuskelee selkä suorana ja tietenkin sylissä, mutta kiinnihän siinä täytyy pitää. Lattialla ollessa vauva vain makoilee ja eteenpäin liikkuu kierimällä. Peppua nosteli tossa viikko sitten aika ahkerasti parina päivänä ja aateltiin, että kohta alkaa sieltä konttailemaan, mutta eipä ole enää hetkeen tuntenut vetoa moiseen liikkeeseen. Voiskohan vauvan istumista mitenkään ite harjotuttaa? Oon silloin tällöin testannu ottaako käsillä vastaan, kun päästää lattialla istuessa irti, muttei ota vaan kellahtais kumoon, jos en ottain taas kiinni. Vaikka tiedänkin, että lapset kehittyy yksilöllisesti, niin huolestuttaa silti sen verran, että aattelin kysellä, miten muut ovat alkaneet istua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä opittiin itse menemään istumaan 8,5 kk iässä ja ennen sitä aika huterasti istui syöttötuolissa. ei edes ryöminyt enne sitä. konttausasennon kyllä oppi ennen istumaan menoa mutta ei osannut vielä kontata. ihan hetkessä vaan meni istumaan. voit aina kun nostat lapsen maasta jos hän on esim selällään kääntää kyljen kautta istumaan ja siitä vasta syliin niin se liike tulee siihen mitä käytetään siinä istumaan nousussa..olipas vaikeasti selitetty mut näin meidän fysioterapeutti neuvos.. ei kylläkään tämän liikkumisen takia oltu mutta siitäkin oli puhetta. myös laittamalla esineitä hieman korkeammalle tasolle josta lapsi joutuu mahalla ollessaan kurkottelemaan niitä ottaakeen , se auttaa siinä konttausasennon löytämisessä. tuskin teillä mitään hätää on, meillä poika lähes sokea ja hän kävelee jo. ikää nyt 1v1kk. kontannut on myös 8kk loppupuolella. ei ikinä ryöminyt tai liikkunut pahemmin kierimällä. emmekä ole tarvinneet sitä ft koskaan vaikka seurannassa kyllä ollaan tiuhaan tahtiin näkövamman vuoksi.

Vierailija
2/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika osasi nousta seisomaan ennen kuin istumaan. Neuvolan mukaan ei ollut mitenkään poikkeuksellista tai huolestuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä istuta kun tyttökin on vasta 5kk mutta neuvolassa oli tästä juuri puhetta ja se terkka sanoi että kun on pitkä lapsi (meillä 67,5 cm) niin saattaa kestää kauemmin ennenkuin oppii istumaan!!! Tietenkin se on vaikeampaa kun on pitkä runko..

Vierailija
4/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän tämmöinen " hidas hämäläinen" liikkuja ;) Tyttö istui napakasti ilman tukea tuossa 9kk iässä. 10kk iässä nousi itse istumaan.

Vierailija
5/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. seisomaan ennenkuin istumaan. Seisomaan tyttö oppi pari viikkoa sitten eli 9kk iässä ja siitä on nyt oppinut myös sievästi laskeutumaan istualleen. Ja istuu nyt jo aika vakaasti, mutta ihan yksinään emme uskalla vielä jättää pitkäksi aikaa istuksimaan.

Vierailija
6/6 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä tavalla alettiin " harjaannuttamaan" tyttöä istumisessa, että istuttiin itse lattialle jalat V-asennossa ja laitettiin sitten tyttö istumaan siihen lattialle jalkojen väliin, jolloin hän joutui itse pitämään itseään pystyssä. Ja kaatuessaan oli äidin/isän syli vastassa.