Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko jenkeissä oikeasti näin pinnallisia? Nainen kysyy nättinä tyttönä rahaa meikkiin ja kodittomana rahaa ruokaan

Vierailija
07.10.2016 |

Meikkiin rahaan kysyvälle annetaan hyvillä mielin paljon rahaa. Ainoa poikkeus tuossa on eräs musta mies, joka sanoo, että toiset ovat kodittomia ja kysyvät rahaa ruokaan ja toinen kehtaa kysyä rahaa meikkiin. Tuo mies heittää sen jälkeen huis hemmettiin tuon kyltin "I need money for makeup". :D

Sitten sama nainen kysyy kodittomana rahaa ruokaan, eikä ihmisistä juuri kukaan anna. Muutama poikkeus kuitenkin löytyy ja yksi mies olisi antanut rahan sijasta ruokaa, sanoen siinä samalla, että tuo alue ei ole hyvä paikka kysyä rahaa.

Oikeasti tulee mieleen, että onko ihmisten arvot tuolla todellakin noin pinnallisten ja turhamaisten asioiden puolella? Minä olen mies, enkä olisi ikinä antanut rahaa tuohon meikkiä ostamista varten. Myönnetään, että minulla ei olisi ehkä ollut pokkaa mennä tekemään tuota, mitä tuo musta mies teki, että heitti ne kyltit huitsinnevadaan tuosta, mutta moraalisaarnan olisin silti voinut hyvin pitää. Sen sijaan kodittomalle ruokaa varten voisin hyvinkin antaa rahaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten päinvastoin? On kuitenkin tapauksia, jossa nämä "kodittomat" henkilöt ovat oikeasti huijareita ja yksittäisen kerjääjän taustalla on kokonainen rikollisorganisaatio. Ehkä ihmiset ovat epäileväisiä. Sitten taas jos joku kysyy rehdisti rahaa meikkeihin niin se on ainakin rehellisesti suoraan kerrottu, että rahat eivät mene "hyvään tarkoitukseen", vaan ns. turhaan.

Vierailija
2/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten päinvastoin? On kuitenkin tapauksia, jossa nämä "kodittomat" henkilöt ovat oikeasti huijareita ja yksittäisen kerjääjän taustalla on kokonainen rikollisorganisaatio. Ehkä ihmiset ovat epäileväisiä. Sitten taas jos joku kysyy rehdisti rahaa meikkeihin niin se on ainakin rehellisesti suoraan kerrottu, että rahat eivät mene "hyvään tarkoitukseen", vaan ns. turhaan.

Rehellistä ehkä, mutta on se silti mielestäni todella säälittävää, jos joku oikeasti menee kadulle kerjäämään rahaa meikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä raakavideota voidaan leikata ihan miten huvittaa. Ei kannata ottaa noita social experimentejä totuutena.

Vierailija
4/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat on sairas ja rikkinäinen yhteiskunta. Tuloerot ovat aivan räjähdysmäiset ja big business jyrää kaiken tieltään.

Vierailija
5/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin rautatieasemalla kerjää ainakin viikottain mies jonka kyltissä lukee "Need money for beer" tai "Tarvitsen rahaa kaljaan". Ilmeisesti sitä tulee kun niin usein olen sen nähnyt.

Vierailija
6/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin huomannut, että laitettuna saa parempaa palvelua. Menin kerran kauppaan viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa meikkaamattomana, liian pieni huppari ja collarit päällä ja hiukset sotkuisella nutturalla, hengästyneenä kun juoksin koko matkan ja vartija sanoi vihaisesti, että tähän aikaan ei pääse enää sisään ja kannattaisi tulla aikaisemmin. Toisen kerran menin taas kauppaan myöhässä, meikattuna, hiukset laitettuna, hame päällä ja korkokengät jalassa. Vartija sanoi, että kauppa on jo kiinni, mutta pääsen kyllä vielä sisään, jos on oikein pikainen ostos. Lopuksi vielä sanoi heippa minulle. Saattoi nuo tietenkin olla myös sattumaa. Ja en mene aina kauppaan myöhässä, jos tästä sai sellaisen kuvan :D

Vierailija
7/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "social expreimentit" ei välttämättä ole kovin luotettavia, koska videon tekijät saattaa vaan haluta mahd. paljon näyttökertoja eli rahaa videostaan.

Vierailija
8/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se meikkeihin rahaa pyytävä olla myös huijari tai vaikka huumeiden käyttäjä.

Vierailija
9/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvallat on sairas ja rikkinäinen yhteiskunta. Tuloerot ovat aivan räjähdysmäiset ja big business jyrää kaiken tieltään.

Suomi ei ole yhtään sen parempi.

Vierailija
10/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla niin sinisilmäinen. Noi "social experimentit" on 99% lavastettuja.

Vierailija
11/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin huomannut, että laitettuna saa parempaa palvelua. Menin kerran kauppaan viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa meikkaamattomana, liian pieni huppari ja collarit päällä ja hiukset sotkuisella nutturalla, hengästyneenä kun juoksin koko matkan ja vartija sanoi vihaisesti, että tähän aikaan ei pääse enää sisään ja kannattaisi tulla aikaisemmin. Toisen kerran menin taas kauppaan myöhässä, meikattuna, hiukset laitettuna, hame päällä ja korkokengät jalassa. Vartija sanoi, että kauppa on jo kiinni, mutta pääsen kyllä vielä sisään, jos on oikein pikainen ostos. Lopuksi vielä sanoi heippa minulle. Saattoi nuo tietenkin olla myös sattumaa. Ja en mene aina kauppaan myöhässä, jos tästä sai sellaisen kuvan :D

Ylipäätänsä laitettuna saa parempaa kohtelua. Kerron esimerkin omasta elämästäni: nuorena meikittömänä finninaamana sain todella tylyä kohtelua sekä ikäisiltäni että aikuisilta. Nyt päälle kolmekymppisenä olen ok:n näköinen ja näytän ehkä hieman ikäistäni nuoremmalta. Saan hymyjä vierailta ihmisiltä, kohteliaisuuksia miehiltä, minua lähestytään ja yleisesti ottaen minun oletetaan olevan kiinnostava ihminen, vaikka olen ihan samanlainen ujo tylsimys kuin nuorenakin. Jotenkin tyrmäävää. Olen katkera.

Vierailija
12/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on samanlaisia kokemuksia. Elämäni oli varsin kummallista, ennenkuin keksin syyn sille miksi ihmisten suhtautuminen minuun vaihtelee niin dramaattisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi