Asunnolla usea osoite?
Onko kenelläkään näin? Muutin juuri uuteen asuntoon ja ko. kerrostalolla on kolme eri katuosoitetta. Yksi osoitteista on ns. käytetyin ja asunto-osakeyhtiö tunnetaan sillä nimellä, mutta lisäksi on myös kaksi muuta osoitetta. Voikohan osoitteita käyttää sekaisin, ts. valita vaikka kivoimman kuuloisen?
Kommentit (9)
Jos ei postin saaminen kiinnosta, niin siitä vaan kivoimman kuuloinen.
Siis tiedän kyllä mikä on ns. "pääosoite", mutta esimerkiksi asunto-osakeyhtiön nettisivuilla on listattu kaikki kolme katuosoitetta allekkain. Lisäksi talossa on puolesta riippuen eri numerot seinässä. Esimerkiksi Verstaankadun puolella on Verstaankadun katuosoitteen numero seinässä, Oksatien puolella Oksatien numero jne.
En ole koskaan asunut talossa jossa olisi monta osoitetta, siksi tämä hieman kummastuttaa. Mummolla oli talo tien risteyksessä ja sinne meni postit kyllä perille kummallakin osoitteella.
Vierailija kirjoitti:
Siis tiedän kyllä mikä on ns. "pääosoite", mutta esimerkiksi asunto-osakeyhtiön nettisivuilla on listattu kaikki kolme katuosoitetta allekkain. Lisäksi talossa on puolesta riippuen eri numerot seinässä. Esimerkiksi Verstaankadun puolella on Verstaankadun katuosoitteen numero seinässä, Oksatien puolella Oksatien numero jne.
En ole koskaan asunut talossa jossa olisi monta osoitetta, siksi tämä hieman kummastuttaa. Mummolla oli talo tien risteyksessä ja sinne meni postit kyllä perille kummallakin osoitteella.
Olen asunut samanlaisessa talossa ja kai sen voi täällä jo kymmenen vuoden jälkeen kertoakin =D Taloyhtiöllä oli siis osoite Siltasaarenkatu, Hämeentie ja Toinen linja. Käytin osoitteena Toista linjaa, kun rappukäytävän ovi oli siinä.
Yleensä on voinut käyttää, mitä haluaa. Posti on kyllä kulkenut. Maistraatti tosin tuntee vaihtoehdoista vain yhden ja sitä tulee käyttää kaikissa virallisissa yhteyksissä.
Olen asunut kahdessakin eri osoitteiden paikoissa. Toisessa oli siinä mielessä hullu, että sitä virallista osoitetta käytti ainoastaan maistraatti ja siihen liittyvät täysin viralliset yhteydet. Ensimmäisellä kerralla en edes meinannut tajuta sitä, koska asunto oli myyty minulle ihan eri osoitteella.
Tajuatko, että jos valitset ihan vaan jonkun osoitteen noista kolmesta, tulet luultavasti käyttäneeksi jonkun toisen ihmisen osoitetta? Asunnollesi on varmasti ihan oma, oikea, virallinen osoite, se selviää mm. vuokrasopimuksestasi. Käytät sitä.
Jos kiinteistö on useamman kadun varrella, niin silloin sillä on osoite kaikilla niillä kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että jos valitset ihan vaan jonkun osoitteen noista kolmesta, tulet luultavasti käyttäneeksi jonkun toisen ihmisen osoitetta? Asunnollesi on varmasti ihan oma, oikea, virallinen osoite, se selviää mm. vuokrasopimuksestasi. Käytät sitä.
Miten noin voisi tapahtua?
Yleensä asunnon osoitteeksi laitetaan se, josta on pääsisäänkäynti. Minä asuin Viipurinkadun ja Porvoonkadun kulmassa, mutta kyllä se osoite oli Viipurinkatu, vaikka sisään pääsi takaovesta Vesilinnankadun puoleltakin
Joku niistä on se "virallinen" - ota selvää mikä.