Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asuntoja ei saa "koeajaa"?

Vierailija
07.10.2016 |

Olen tässä tuumaillut että kun ostaa uuden auton, niin yleensä sen saa koeajaa, samoin kun ostaa uusia vaatteita, niitä saa sovittaa etc... No nythän on niin että keskimääräisen ihmisen suurin kauppa, eli asunnon osto, täytyisi suorittaa sika säkissä -metodilla, eli tutustumalla joihinkin ruusunpunaisiin papereihin ja valokuviin, sekä mahdollisesti pikaisen asuntoesittelyn perusteella! Miksi asuntoja ei voisi "koeajaa"? Asuisi vaikka pari yötä asunnossa niin saisi paremman kuvan esim. mahdollisista meluavista naapureista yms. Why not?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus tarjonnut mahdolisuutta viettää ilta tai yö talossa, kun ovat epäilleet esim melua. Eivät ole koskaan siihen tarttuneet.

Tosiasia on, että ne kämpät on yleensä kaludtamattomia, ja siellä "koeasuminen" olisi hankalaa ja kallista.

Vierailija
2/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kun ostin asuntoni.... :D Ekat kuukaudet sai kuunnella kun seinänaapuri ja yläkerran naapurit möykkäs. No seinänaapurin vanhus kuoli ja yläkerran pari oppi tulemaan toimeen keskenään.

Tosi hyvä idea koeasua asunto mutta käytännössä kai aika mahdoton toteuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän onnistuu jos vain sopii myyjän kanssa.

Tosin myyjä voi vaatia takuita sille varalle, että asunnossa tapahtuu kulumaa. 

Vierailija
4/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia asunnon ostaminen onkin järjetöntä.

Vain omakotitalon ostossa on jotain järkeä.

Vierailija
5/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tervetuloa vaikka kuukaudeksi!! Kunhan joku ostaisi....ei mölyäviä naapureita eikä muutenkaan mitään sosiaalitoimistosontaa.

Vierailija
6/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niissä ei ole pyöriä. On vaikea ajaa

Vierailija
7/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeasuminen on hyvä idea mutta se ei onnistu koska suomi.

Vierailija
8/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä perusteella se auto ostetaan? :D Tutustumalla joihinkin ruusunpunaisiin papereihin ja valokuviin, sekä mahdollisesti pikaisen koeajon perusteella! Tuskin sinä niitä uusia kenkiäkään vuorokautta koeaja.

Asuntokaupankin voi purkaa, entisen omistan haastaa puuteista, jne. Naapureita on voi aina haastatella.

Vierailija
9/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kieli tähän vaikuttaa?

Vierailija
10/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa! Kuitenkin esimerkiksi naapurit tai liikenteen melu ovat todella ratkaisevia viihtyvyyden kannalta, eikä niistä välttämättä saa käsitystä vain käymällä nopeasti paikan päällä. Minä olisin mielelläni viettänyt vaikka yön tai kaksi talossamme ennen ostopäätöstä, jos se olisi ollut mahdollista. Meillä kävi onneksi tuuri, ja talo ja ympäristö ovat todella hiljaisia, mutta se ei ole mitenkään itsestään selvää.

Vierailija
11/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa oli ainakin joku aika sitten jonkun uudisrakennuksen kohdalla tällainen mahdollisuus kiinnostuneille. Olisi kyllä ihan mainio idea muillekin kuin uudisrakennuksille, vaikka nimellisellä maksullakin.

Vierailija
12/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asunnon omistajat asuu siellä itse ja siellä ovat heidän henkilökohtaiset tavaransa. Kyllä asunnon voi antaa "koekäyttöön" pariksi yöksi jos haluaa, ei sitä kukaan eikä mikään laki kiellä.

Vierailija
13/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä asunnon omistajat asuu siellä itse ja siellä ovat heidän henkilökohtaiset tavaransa. Kyllä asunnon voi antaa "koekäyttöön" pariksi yöksi jos haluaa, ei sitä kukaan eikä mikään laki kiellä.

Tai vuokrata koekäyttöön. Vuokrasopimus vaikka parista vuorokaudesta.

Vierailija
14/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kieli tähän vaikuttaa?

Ei kieli vaan maa jossa kaikki on kiellettyä mikä ei ole erikseen sallittua. Voittaisipa lotosta niin lähtisin täältä heti.

Vierailija
15/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne möykkäävät naapuritkaan välttämättä juuri silloin ole kotonaan. Ja vaikka olisivat, saattavat muuttaa pois viikon päästä, tai vaihtoehtoisesti hiljaisten naapureiden tilalle tulee kohta äänekkäitä.

Vierailija
16/16 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että ostaa asunnon "tutustumalla joihinkin ruusunpunaisiin papereihin ja valokuviin, sekä mahdollisesti pikaisen asuntoesittelyn perusteella"? Vielä rakentamattomasta talosta ostaminen on asia erikseen, mutta jos asunto on olemassa, niin kai siellä nyt sentään vähintäänkin käydään katsomassa ihan ajan kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä