En halua lapsia, kumpi on parempi kohdunpoisto vai sterilisaatio?
Kommentit (29)
No, ei ne kohtua poista, jos siinä ei ole mitään vikaa, eli sterilisaatio, ja sekin tietty vaan, että ehdot täyttyvät.
Sterilisaatio on pienempi operaatio, kohdunpoisto on isompi ja aika turha tehdä tuossa tilanteessa.
Miksi sinä sitten olet tässä maailmassa, jos et halua lapsia? Ei ole mitään niin tärkeää kuin perhe ja rakkaus tässä maailmassa. Kaikki muu on tarpeetonta. Mitä sinä sitten vanhana ihmisenä teet kun ei ole ketään, jota rakastaa?
Meillä päädyttiin miehen sterilisaatioon. Ilmeisesti varmempi, täysin sivuvaikutukseton ja aivan naurettavan helppo. Halvemmallakin pääsi. Tietenkin ongelma jos ei ole loppuelämän kumppania. Muussa tapauksessa olisin käynyt steriloimassa itseni UK:ssa, jossa ikä olisi riittänyt. Kohdunpoisto on turhan raju ja riskaabeli operaatio.
Kohdunpoisto on aika iso leikkaus ja siitä toipuminen kestää kauan. Jos ei ole mitään lääketieteellistä syytä poistaa kohtua, niin sterilisaatio riittää ehkäisyksi.
Et sä kumpaakaan saa, jos olet alke 30v eikä sulla ole terveydellistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä sitten olet tässä maailmassa, jos et halua lapsia? Ei ole mitään niin tärkeää kuin perhe ja rakkaus tässä maailmassa. Kaikki muu on tarpeetonta. Mitä sinä sitten vanhana ihmisenä teet kun ei ole ketään, jota rakastaa?
Yritä vaan, en mä tästä provosoidu.
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomessa on maailman ainoat gynekologit ja kirurgit?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää?
22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää?
22
Suomessa et saa sterilisaatiota, etkä varsinkaan kohdunpoistoa. Hakeudu ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ollut provosointia. Et osaa vastata, koska sinulla ei ole mitään järkevää syytä olla tekemättä lapsia. Luonto tietysti karsii, että ehkä sinä olet niitä kuihtuneita ja tarpeettomia oksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää?
22
No voi vittu. Tuommoisen pikkutyttösen mieli ehtii vielä onneksi aikuistua ja muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomessa on maailman ainoat gynekologit ja kirurgit?
No aika hienosti sä rivien välistä luet omiasi.
Harva lähtee ulkomaille kyseiseen operaatioon, jos Suomessa ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää?
22
No voi vittu. Tuommoisen pikkutyttösen mieli ehtii vielä onneksi aikuistua ja muuttua.
Okei, mitä sä sitten olisit halunnut kuulla? Että olen 30? Sillä ei ole nyt mitään merkitystä. Mitenköhän mun päätös lisääntymisestä sun elämään vaikuttaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää?
22
Okei, mitä sä sitten olisit halunnut kuulla? Että olen 30? Sillä ei ole nyt mitään merkitystä. Mitenköhän mun päätös lisääntymisestä sun elämään vaikuttaa? :D
Hassu juttu kun olin saman ikäinen ja kihlauduin puolisoni kanssa kukaan ei sanonut juuta eikä jaata. Ei myöskään kun vuotta myöhemmin mentiin naimisiin. Mutta auta armias jos olisin sanonut, että lapsia ei ole tulossa ja vasektomia on tehty. ..Eikä ole mieli kuin vahvistunut asiasta tässä vuosien varrella. Itse olin tosiaankin saman ikäisenä lähdössä Britteihin sterilisaatioon, mutta mies meni operaatioon täällä Suomessa.
Eikö ehkäsy riitä? Jos kummiskin muutat joskus tulevaisuudessa mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä että vaan omaa lasta voi rakastaa? Pikkasen rajoittunutta hei! Nyt ne laput silmiltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ollut provosointia. Et osaa vastata, koska sinulla ei ole mitään järkevää syytä olla tekemättä lapsia. Luonto tietysti karsii, että ehkä sinä olet niitä kuihtuneita ja tarpeettomia oksia.
Ohis sivusta: Kerropas niitä järkeviä syitä tehdä lapsia?Itse en keksi ainuttakaan.Lapsia tehdään vain tunnesyistä, järjellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa nyky-Suomessa.
Jos tuon on ainut peruste, saat Suomessa sterin, kun tietyt kriteerit täyttyvät.