Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa köyhyys

Vierailija
07.10.2016 |

Täällä av:lla olen lukenut paljon ketjuja joissa käsitellään köyhyyttä, ja pilkataan rikkaiden neuvoja pienituloisille. "Lopeta erikoiskahvien juonti" ja hah hah haa.
Onko Suomessa oikeasti joillain raha-asiat niin huonosti, ettei edes satunnaisesti kahvilla voi käydä? Voiko joku kertoa miten sellaiseen tilanteeseen on päätynyt?

Itse elin toimeentulotuella muutama vuosi sitten kolme kuukautta kun sattui monta ikävää asiaa yhtä aikaa, mutta ei elämänlaatu tuollaista ollut! En tarkoita mitenkään pilkata, mutta pelottaa kamalasti että joudun itsekin alkaa syödä jotain tarjous-halpajauhelihaa ja jauhomakaronia jos jään vaikka työttömäksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla alkoi juuri karenssi ja rahaa tulee seuraavan kerran parin kuukauden päästä, että ei tässä paljon kahviloissa käydä.

Vierailija
2/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulla alkoi juuri karenssi ja rahaa tulee seuraavan kerran parin kuukauden päästä, että ei tässä paljon kahviloissa käydä.

Mikset hae toimeentulotukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa siis toisten köyhyys vai miten tämä on tulkittava?

Voit siis piipahtaa kahviloissa silloin kuin huvittaa ja ostaa ruokakapasta mieluisesi elintarvikkeet? 

Jokaisen köyhän tarina on yksilöllinen. Esim. konkurssi, vakava sairastuminen, riippuvuudet... Tosissako kyselet?

Vierailija
4/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä pähkäilen sitä, että saan ruokaa ostettua seuraavat kolme viikkoa pienellä rahalla. Samaan aikaan tiedän, että pitäisi ostaa uusi talvitakki kulahtaneen kolme vuotta vanhan tilalle, lapselle myös ja jalkineita ym. Sinnittelyä päivästä toiseen. Kuinkas muuten.

Juu ja en kaipaa kehoituksia mennä töihin tai haukkumista siitä, että on jälkikasvua. Ne on kuultu jo satoja kertoja täällä.

Vierailija
5/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimi jakaa saamani lopputilin usealle kuulle minulle tuloiksi vaikka ne riitti juuri ja juuri asumiskuluihin karenssin ajaksi.

Vierailija
6/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi erityislasta. Haluaisin mennä töihin, mutta ei heitä voi yksin jättää.

Vierailija
7/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa siis toisten köyhyys vai miten tämä on tulkittava? 

Tulkitse miten haluat, mutta tarkoitin että ahdistaa se mahdollisuus että itsekin joutuisin äärimmäisen köyhäksi. AP

Vierailija
8/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimi jakaa saamani lopputilin usealle kuulle minulle tuloiksi vaikka ne riitti juuri ja juuri asumiskuluihin karenssin ajaksi.

Hyväksyttävien menojen (mm. asuminen) jälkeen jokaiselle on jäätävä oliko joku 400e kuussa. Oletko käynyt sossussa vai spekuloitko vaan?

Vierailija
9/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on köyhä maa ja siksi jää.

Vierailija
10/10 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyttävien menojen (mm. asuminen) jälkeen jokaiselle on jäätävä oliko joku 400e kuussa. Oletko käynyt sossussa vai spekuloitko vaan?

Tehnyt töitä sosiaalitoimessa lähes 20- vuotta, josta nyt otin lopputilin. Että kyllä se ihan laskettu on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi