Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää juntit ulkomailla jotka ei edes englantia osaa

Vierailija
06.10.2016 |

Ummikot ulkomailla.Suomea yrittivät jankuttaa ulkomaalaiselle tarjoilijalle.Kyllä hävetti niiden puolesta...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin kesällä kokoontumisajoissa sellaisen ranskalaisen papparaisen, joka kiersi moottoripyörällä ympäri Eurooppaa. Oli tainnut kiertää jo aika pitkän aikaa. Oli ihan täysin ummikko, ei puhunut muuta kuin ranskaa. Hirvee juntti.

Vierailija
2/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan häpeät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, mutta säälin ihmisiä, jotka eivät matkusta tai uskalla kommunikoida vieraskielisten ihmisten kanssa sen takia, että joku ajattelee heidän olevat hävettäviä juntteja.

Vierailija
4/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paljoakaan matkustellut. Maailmassa on paljon paikkoja missä ei ymmärretä Englantia. Itse asiassa Espanjaakin puhutaan enemmän.

5/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tavannut tosi monta amerikkalaista, jotka eivät puhu mitään muuta kieltä kuin englantia. Sitä englantia sitten tolkuttavat mennessään lomalle Meksikoon tai vaikka Eurooppaan. Jos vastapuoli ei ymmärrä, nostetaan äänenvoimakkuutta.

Näille on tosi eksoottista ja fantsua kuulla, että minä puhun englannin lisäksi sujuvasti kahta muutakin kieltä, suomea ja ruotsia. Ja että suurin osa suomalaisista osaa vähintään näitä kolmea kieltä, edes auttavasti.

Vierailija
6/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pohjoismaiden ulkopuolella jos hollantia ei lasketa niin usein suomella pärjää melko yhtä hyvin kuin englannilla...  

Vierailija
7/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku aikuinen ihminen ei hallitse edes ne alkeellisimmat englannin kielen taidot? Tiedän teini-ikäisiä ja lapsia, jotka puhuvat enkkua paremmin kuin monet aikuiset.

Vierailija
8/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku aikuinen ihminen ei hallitse edes ne alkeellisimmat englannin kielen taidot? Tiedän teini-ikäisiä ja lapsia, jotka puhuvat enkkua paremmin kuin monet aikuiset.

Sinulta ei näytä suomen kielikään sujuvan, mitenköhän on niiden muiden kielten laita?

Vierailija
9/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen kaikki alle 60-vuotiaat ovat varmasti lukeneet englantia koulussa ainakin muutaman vuoden. Sitä vanhemmissa on paljon niitä, jotka opiskelivat saksaa ja ruotsia keskikouluvuosina ja vasta lukiossa englantia, jos sinne menivät. Kansalaiskoulussa ei tainnut olla mitään vieraita kieliä, ei edes ruotsia. 

Joten Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan opiskelleet ollenkaan englantia. Eikä sitä puheista huolimatta taida ihan televisio-ohjelmien avulla oppia.

Vierailija
10/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko huono on ihmisen itsetunto, jos itselleen tuntemattomien asioista pitää olla häpeissään. Se, että ap osaat auttavaa rallienglantia turistikohteessa, ei tee sinusta maailmankansalaista.

Vierailija
11/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole paljoakaan matkustellut. Maailmassa on paljon paikkoja missä ei ymmärretä Englantia. Itse asiassa Espanjaakin puhutaan enemmän.

Kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella: " ei ymmärretä englantia. Itse asiassa espanjaakin puhutaan enemmän."

Sen sijaan: kävin Espanjassa. Maa kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Ja vielä bonusopastus: olen suomalainen. Tapasin espanjalaisen ystävän jonka kotimaa siis on Espanja.

Vierailija
12/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no pohjoismaiden ulkopuolella jos hollantia ei lasketa niin usein suomella pärjää melko yhtä hyvin kuin englannilla...  

Mitä ihmettä horiset? Mistä lähtien Hollanti on pohjoismaa? Ja missä Pohjoismaassa pärjää suomella?

Vierailija
13/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella: " ei ymmärretä englantia. Itse asiassa espanjaakin puhutaan enemmän."

Sen sijaan: kävin Espanjassa. Maa kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Ja vielä bonusopastus: olen suomalainen. Tapasin espanjalaisen ystävän jonka kotimaa siis on Espanja.

Tässä malliesimerkki pätemisestä.

Vierailija
14/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä horiset? Mistä lähtien Hollanti on pohjoismaa? Ja missä Pohjoismaassa pärjää suomella?

Sinä et näköjään ymmärrä edes suomea.

Vierailija
15/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän joka toinen ranskis on juntti...ja juuri pari viikkoa sitten Saariselällä hyvin varakkaalta näyttävä venäläinen osasi vain pari sanaa englantia, minä sentäs RUK:ssa opetettua "militäärivenäjää" jota soveltaen siviilitarpeisiin sain hänet opastettua oikeaan osoitteeseen. Seuraavana päivänä vahingossa osuimme samaan ravintolaan missä tarjosi minulle vodkaryypyn ja vaimolleni skumppalasillisen.

Junttihan hänkin, kun ei osannut englantia...

Vierailija
16/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tapasin kesällä kokoontumisajoissa sellaisen ranskalaisen papparaisen, joka kiersi moottoripyörällä ympäri Eurooppaa. Oli tainnut kiertää jo aika pitkän aikaa. Oli ihan täysin ummikko, ei puhunut muuta kuin ranskaa. Hirvee juntti.

No ranskalaiset nyt on vitun urpoja kaikki

Vierailija
17/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliista opastusta tietämättömille!

Vierailija
18/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpee ihan rauhassa.

Minä en häpeä koskaan isovanhempiani, jotka eivät osaa kieliä, matkustavat kylläkin.

Isoisäni oli puolustamassa kotimaatamme sodissa, ilman sitä  olisi Ap:n kotimaa ja häpeän kohde ihan toinen maa.

Vierailija
19/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset vasta juntteja ovat, monet asiakaspalvelijatkaan eivät osaa muuta kuin saksaa.

Vierailija
20/29 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei puhu englantia, pelkästään ranskaa, venäjää, ruotsia ja espanjaa sekä välttävästi japania. Hirvee juntti