Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoito somessa

Ymmällään
06.10.2016 |

Monella päiväkodilla on nykyään julkinen fb-sivu, jonne laitetaan lasten kuvia, ja nyt eskarikin meni Instagramiin. Tosin tili on suljettu. Silti...mitä tästä pitäisi ajatella? Eikö aina neuvotaan, että ei lasten kuvia someen - ja nyt viralliset tahot ihan vasiten tunkevat niitä sinne.

Fb omistaa Instagramin, ja Instagram myy kuvia mainoksiin jos haluaa. Minusta päivähoidon fb-sivut tai Instagram-tili ovat vain turhia. Mitä mieltä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähön ne luvan kysyvät saako lapsen kuvia somessa julkaista. Joten ei ongelmaa.

Vierailija
2/5 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lupa kysytty? Kuulostaa älyttömästi touhusta. Vanhempien infoamiseen riittää päivittäinen kohtaaminen, sähköposti, keskustelut ja vanhempainillat. Omien lasten tarhaan saa viedä muistitikun, jolle siirtävät oman lapsen kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monenkin päiväkodin facesivuja tulee nähtyä, kun kaverit tykkäilee päivityksistä. Enpä ole kertaakaan nähnyt tunnistettavissa olevaa lasta. Aina ne on jotain "ihana retkipäivä syksyisessä taikametsässä" ja kuvassa ehkä sumea takaraivo, josta en saa tunnistettua onko kaveri tykännyt, koska kyseessä on mun kummilapsen takaraivo vai jonkun randomin lapsen ja tykkää niiden retkestä vaan.

Vierailija
4/5 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lupa kysytään vanhemmilta. Ja facessa onkin tunnistamattomia kuvia, Insta-kuvat eivät olekaan sitten ihan sitä mitä luvattiin, että kaukaa ja takaa, kasvoja ei näy jne. Suljettu tili, mutta silti vähän nyppii.

En ymmärrä, miksi ei perinteinen tapa kertoa lapsen päivästä riitä.  Some on vähän muoti-ilmiö, enkä ymmärrä miksi päivähoidon on pitänyt sinne tunkea. Aika moni vanhempi haluaisi faceenkin mieluummin suljetun ryhmän kuin julkisen sivun. 

Vierailija
5/5 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myös ymmärrä tätä. Esim. erään yksityisen päiväkodin ottamia kuvia ventovieraista lapsista pomppaa minun fb seinälle harva se päivä, kun olen tuosta päiväkodista fb;ssa joskus tykännyt. 

" talitintit metsäretkellä" "mörrimöykyt paistamassa makkaraa". 

Ei ne nyt pahoja kuvia ole, mutta kyllä niistä moni lapsi on täysin tunnistettavissa. Itse en vanhempana tykkäisi. Omat lapset ei vielä ole pk:ssa, mutta pitää varmaan tulevaisuudessa olla nihkeä ja rastittaa lapuista ne " ei saa kuvata". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän