Työvoimaviranomaisen aloitus; "Mitä sulle kuuluu".
Tekiskö mieli sanoa, että; "Ei ole tietääkeni tehty sinunkauppoja. Vai olla vastaamatta mitään, koska tämähän vittuilee oikein urkalla. Vaiko vastata, Että; " vittuako se sulle kuuluu/sua liikuttaa".
Kommentit (16)
Kyllä minäkin niin mieleni pahoittaisin, jos multa kuulumisia kyseltäisiin.
Jatka itse teitittelyllä, eiköhän se tyyli muutu kohta toisellakin puolella.
Kun siis selvästi äänestä kuulee, että kysymys on vaan ilkeilevä. Työkkärin täti ei halua kuulla, että hyvää kuuluu. Itse koettu. Eli alkoi aina ilkeämielinen sanailu, että ei työnteko sitten kiinnosta, ilmeisesti et kuulu työnhakijaksi jne.
Ap.
"mitä sulle kuuluu" ketjun alottaja vastaa.
Olen työtön koska sain kenkää yt neuvotteluiden päätteeksi, joten...
Anteeksi että pahoitit mieles :)
Vierailija kirjoitti:
Kun siis selvästi äänestä kuulee, että kysymys on vaan ilkeilevä. Työkkärin täti ei halua kuulla, että hyvää kuuluu. Itse koettu. Eli alkoi aina ilkeämielinen sanailu, että ei työnteko sitten kiinnosta, ilmeisesti et kuulu työnhakijaksi jne.
Ap.
Aivan, äänensävy on jopa tärkeämpi kuin sanat. Uskomme äänensävyyn ja esim. elekieleen enemmän kuin sanojen sisältöön.
Muls Kela on siirtynyt teitittelystä sinutteluun. Koita kestää.
No "sulle" kyllä vähän särähtää korvaan. Ei kai virastoissa niin tuttavallisia olla, eikö sielä pitäisi puhua "sinä" muodossa? Ei teitittelykään kai ole tapana Suomessa ollenkaan, vai miten yleensä?
Siihen "mitä kuuluu?" - kysymykseen vastataan, "kiitos hyvää, entä teille/sinulle?", eikä ruveta selittämään railakkaista baari-illoista ja miten hauskaa on kotona sluibailu.
Ihan turhia kyllä tuollaiset lässytykset. Miksi kysyä tuollaisia, kun seuraavan tunnin joutuu kuitenkin kuuntelemaan karenssilla uhkailuja jos et suostu tähän ja tähän?
Ööö ei kai se viranomainen ole, joka noin kysyy? Vaan yksityinen yrittäjä, jolta viranomainen ostaa palveluja (ja veronmaksaja iloisena maksaa)?
No, joka tapauksessa varmaan vastaisin: "Kiitos kysymästä, mikäs tässä muuten, mutta masentaa, kun en edelleenkään ole saanut mitään niistä töistä, joita olen hakenut. Ei teille pääsisi soittelemaan työttömille?"
Siihen voi vastata että huonoa kuuluu kun tänne joutui karenssilla uhkailtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tai sitten olet ihan vaan epäluuloinen persoona. Myöskään ei ole vikasi, että olet työtön?
Meidäthän on myös alistettu siihen, että viranomainen voi kysyä näin, tarkoitusperästä riippumatta. Mutta asiakas ei hyvien tapojen mukaan heitä vastakysymystä. Kuulustelu on vain yksipuolinen.
Kerrot laajasti ja taukoamatta selostaen omat ja kavereiden kuulumiset, keksityt tietysti. Loppuu kuulumisten kysely.
Niin, kohtelias kysymys ja leppoisa keskustelunaloitus on siis aivan kamala loukkaus sua kohtaan.